Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Knust glass på HTC Desire (?)

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk! Idag bestemte telefonen min seg for å hoppe ut av lomma mi og med skjermen først ned i asfalten. Når jeg plukket den opp igjen var, det som ser ut som, glasset i front. Jeg vet egentlig ikke om det glasset, skjermen, touchen eller hva søren for noe dilldall HTC har putta der som har knust, så jeg hadde håpet noen her kunne hjelpe mæ.

Det ser ikke ut til at det er LCD skjermen (siden jeg får vanlig bilde, samme lysstyrke og ikke ser noen skade i den) og touchen er frisk som en fisk. Er det noen måte å teste om det bare er glasset som er herpa? Har vært i snakk med HTC men som de fleste kjeder sier de bare at jeg må sende inn og betale 250 kr for en sjekk og driit

Merk at telefonen bare falt fra ca 30-40cm høyde

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

sålenge du ser at skjermen er ok, så må du sikkert bare bytte glass, evnt chassis.

får du sendt den til deltaservice så koster det ingenting hvis du bare skroter den etter at du får prisoverslag.

skal du ha den tilbake fordi det ble for dyrt koster det 362,50

antar en rep med glass\chassis koster ca 1000-1500.

Lenke til kommentar

sålenge du ser at skjermen er ok, så må du sikkert bare bytte glass, evnt chassis.

får du sendt den til deltaservice så koster det ingenting hvis du bare skroter den etter at du får prisoverslag.

skal du ha den tilbake fordi det ble for dyrt koster det 362,50

antar en rep med glass\chassis koster ca 1000-1500.

Over tusen kroner? Jezuz... Noen måte jeg kan kjøpe og bytte chassis selv?

Takk for svar, btw :)

Lenke til kommentar

Hvis du ser litt rundt på forumer så ser du at det er mange som har skiftet selv og klart det. I mindretall finner du poster av de som ikke har klart det. De som ikke klarer det gidder normalt sett ikke skryte av det på forum. Jeg har selv reparert mobiltelefoner i 9 år. Fikk ofte inn telefoner der brukeren selv hadde forsøkt å reparere telefonen sin, men endt opp med å ødelegge den enda mer. Ingen teknikere ønsker å garantere for et arbeid som Ola Mobilmisshandler har lekt hobbytekniker på. Anbefaler at du overlater rep til de som faktisk har peiling på hva de driver med, og som driver med dette som sitt yrke.

Lenke til kommentar

Er nok bare digitizern som er knust, og ikke LCD skjermen.

Den er lett og bytte, tar i underkant av en time første gangen.

Har byttet min 4-5 ganger nå.

Disse koster ca 200kr på ebay, sørg for å finne en som er OEM og få med verktøyene.

Du trenger også en gjennomsiktig dobbelsidig teip. 3M har en som er veldig fin :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis noen trenger reparasjon av sin mobil, så kan de kontakte meg på " [email protected] "

Jeg tar 400kr for arbeidet (Uansett hvor mangen mobiler som skal repareres)

Prisen på delene som skal byttes ut, kommer utenom. Og hvor mye det er snakk om, er litt avhengi av hvilkene deler det er snakk om.

Eks: Samsung Galaxy S-II (GT-i9100) LCD/Touch skjerm koster 1350kr.

Og total pris hvis eg skal bytte den for kunden, er 1350kr + 400kr = 1750 (Markedet varierer veldig på slike deler, så innen du leser dette, kan prisen ha sunket litt på den type skjerm)

Eks: Iphone 4 LCD skjerm bytte, 400kr for LCD/touch skjermen. Og 400kr for selve arbeidet, totalt blir det 800kr + evt frakt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...