Gå til innhold

Strøm fra gitarstrengene

Lommebok

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg merket plutselig her om dagen da jeg skulle lene gitaren mot armen, bak der tricepsen ligger at jeg fikk små støt. Ikke vondt, men litt ubehagelig. Jeg viste med en gang at dette handlet om strøm.

Det kommer også en summing fra forsterker som blir bort hvis jeg legger håndflata over strengene.(Muter dem)

Jeg har testet dette i to hus for jeg ville sjekke om det var jordfeil, i huset mitt og hos en kompis. Fikk samme problem i begge husene, men det tok litt tid før denne summingen og at jeg fikk strøm fra strengene i huset til kompisen min.

Så tviler på at det er jordfeil i begge husene, da ville forsåvidt jordfeilbryteren også slått ut.

Er det noen her som vet hva dette kan være, er det forsterkeren, ledningen eller gitaren?

Gitaren min: Gibson Les Paul

Forsterker: Fender mustang 1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ta også sjekk at jordingen på gitaren er skikkelig loddet du ;) Det kan også være grunnen til at du får dtøy på forsterkeren.

Jeg hadde samme problemet med en gammel fender stratocaster for en del år siden. Dette løste jeg fint når jeg loddet jordingen skikkelig i stolen baki gitaren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...