zZzZz Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Masterdisken i en fem år gammel maskin tok kvelden her en dag, og jeg tok slave-disken og bytta om på jumperne slik at den ble master. Så skulle jeg prøve å installere Windows 98 på den. Selve installasjonen gikk prikkfritt, men så, når jeg kom til rebootingen, gikk det galt. Når maskinen starter på nytt, så kommer det en plass der jeg kan velge om jeg vil starte fra CD eller harddisk. Hvis jeg velger fra harddisk sier den at jeg må sette inn en annen disk, og diskettstasjonen begynner å lyse og dure. Hvis jeg velger å starte fra CD får jeg valget om å "starte installasjonsprogrammet for ms windows blablabla.", "Starte maskinen uten CD-ROM", og "Starte maskinen med CD-ROM". Jeg har prøvd samtlige, men ingen leder meg til den andre delen av installasjonen, konfigurering osv.. Jeg har prøvd, i BIOS, å skifte om på boot devices, men det hjalp ingenting. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har du gjort den nye disken aktiv ? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Kan nok ha noe med at den klarer å lese bootsektoren på den gamle disken. Ta den ut og flytt den Gamle slave disken over til master Lenke til kommentar
GalFisk Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Du må sannsynligvis aktivere partisjonen, start fdisk, velg 2 (Set active partition), velg bootpartisjonen, følg ev. instruksjoner, reboot. Lenke til kommentar
zZzZz Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Fant det ut, før jeg leste noen av svarene... Dreiv å miksa litt i fdisk, og vóila, så funka det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå