runeah Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Heisann. Min Corsair Force 3 120GB SSD som bare er 5 mnd gammel døde plutselig mandag. Jeg har backup, og det er ikke krise om den ikke kommer gjennom dette. Men det hadde vært fint med hjelp til gjenoppliving. Noen tips? Pcen funket altså søndag, men mandag var den død. Det ble ikke installert noe denne dagen, men det ble utført backup. Problemet: Disken oppdages ikke av bios. P67 Sabertooth med i5 2500K (uklokket) 8 gig minne som er XMS konfigurert. AHCI konfigurert. En samsung Spinpoint er "systemdisk", og maskinen forsøker nå å boote fra en ødelagt win7 installasjon på denne disken, som ikke kan gjenopprettes. Jeg har prøvd: - Å la pcen stå uten strøm en periode. - Tatt ut disken. Byttet Sata-port. Byttet Sata kabel. - Satt disken i en bærbar med samme resultat. - Sjekket om disken er fra en kjent problembatch fra Corsair. Jeg har ikke prøvd: - Forsøke å flashe disken, hvis mulig i en annen pc som booter. *sukk* Endret 22. mai 2012 av runeah Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 http://forum.corsair.com/v3/showthread.php?t=101942 http://www.tomshardware.co.uk/forum/282181-14-corsair-force-died Andre har opplevd dette, så ny disk får du ny av enten hos forhandler elelr fra corsair direkte. Ser forøvrig at man mistenker psu eller hovedkort for å forårsake problemet i utgangspunktet, så om det er problemet kan ny disk dø også. Lenke til kommentar
runeah Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 Ja, det kan virke som at det er et utbrdet problem. Hadde et lite håp da jeg så noen hadde litt random utfall av diskene sine. Vel, sendte returmelding og ba pent om en Samsung 830 istedet for nok en re-innstallering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå