Gå til innhold

Nå kan reklamen overvåke stua di

Anbefalte innlegg

Ser for meg at dette kan bli en våt drøm for religiøse DLD tilhengere.. Drikker du mer enn 6 pils foran tippekampen på lørdag går skjermen i hvitt hvert 5 min med teksten "Jesus gråter" rullende over tv-skjermen, autogenerert AKAN og Blåkors reklame i mellom :-P

/sarcasm off

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Stua di" Å skrive det slik har alltid vært feil i mitt hode. Noen som kan oppdatere mine spåkferdigheter? I hodet mitt er det mer riktig å skrive "stuen din", hvor for meg "stua di" er mer sleng/dialekt.Kanskje litt off topic men, bare la merke til det. I am curious.

Begge former er like korrekte. Stue er nemlig "androgyn", dvs både hokjønn og hankjønn - og kan bøyes både som stue, stua, stuer, stuene (hokjønn) og stue, stuen, stuer, stuene. Kilde: Bokmålsordboka.

Til saken:

Dette viser tydelig hvor leverandørene egentlig vil med all "interaktiviteten". Ikke for å gjøre produktene bedre, men for å gjøre den kommersielle muligheten for leverandørene/produsentene langt bedre.

Endret av Bolson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Stua di" Å skrive det slik har alltid vært feil i mitt hode. Noen som kan oppdatere mine spåkferdigheter? I hodet mitt er det mer riktig å skrive "stuen din", hvor for meg "stua di" er mer sleng/dialekt.Kanskje litt off topic men, bare la merke til det. I am curious.

Du kan skrive det på begge måter. Begge er korrekte. Her, litt lengre nord i landet, er det slik vi lærer ordendinger på skolA :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er såpass idiotisk og skremmende at det garantert kommer på markedet. Sannsynligvis blander staten seg inn og krever at alle lyd, bilde og video opptak skal lagres i to år - samt en liten skrift om at stua kan bli konstant filmet om du kjenner noen, eller kjenner noen som kjenner noen, eller kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som har stjelt en tyggis for 19 år siden. I tillegg vil systemet automatisk skru seg på hvis det uttales noen trigger ord, slik som "svalesang", "blå himmel", "kinaputt" eller hvis to eller flere mennesker samles i en gruppe i samme rom. For du har vel ikke noe å skjule, har du?

Endret av theDaniel
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir elektrikertape her i gården, i alle fall.Dette er ikke noe hadde gått med på om jeg så fikk betalt for det.

Linux here we come...

MS, om dette kommer, forsvinner alle deres produkter fra mine PC'er. Og siden Apple heller ikke er fjernt fra å bake reklame inn i OS'et, så er de neppe aktuell som erstatning.

Det handler ikke et sekund om hvorvidt jeg har noe å skjule eller ei, men om at jeg bestemmer hvem og hva jeg vil at skal komme inn i mitt hus. I det mitt valg raderes ut, så raderes MS, som lager og promoterer dette, ut fra min "leverandørliste". De bedrifter jeg finner ut av betaler for dette, vil også bannlyses.

Reagerer sterkt på støyende reklame (popups og mouseovers med lyd), og så skal dette komme istedet for? Dessverre tror jeg vi også får denne type reklame via "seriøse" websteder som burde skjønne problemstillingen, for penga rår og økonomiavdelingen vil selge sjela si for reklameinntektene.

Teknologi er fint, så lenge det ikke brukes feil. Dette er så feil bruk som det kan bli, fra ethvert selskap som vil bli ansett som seriøs.

Jeg ser ikke fornuften i at jeg må bruke software for ad-blocking, eller for å være 100% sikker, må åpne produktet for å disable eller mekanisk styre (montere brytere) når webcam og mic skal kunne brukes.

Med tanke på at teknologien kan bakes inn i skjermen, så blir dette enda mer skremmende.

PS! Er også skremt over at flere her binder seg opp i om det er korrekt eller god norsk med a-ending, enn hva artikkelen handler om. Er dere blind for hva dette handler om, og hvordan det vil påvirke hverdagen vår?

Endret av Snowleopard
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tror jeg vi skal huske at dette er hypotetiske spørsmål, hva kan slikt utstyr i teorien brukes til. Samme med FB som har autotagging og enda mer spesifikk informasjon om brukere, denne informasjonen KAN også missbrukes.

Det er stor forskjell på å interaktere med noe som skjer, og at systemet interakterer uten din viten. Jeg tror nok ikke sistnevnte fra MSs side er tilfellet, eller noe som kommer til å skje. Og i alle tilfeller er det noe du som bruker i såfall må godkjenne...

Lenke til kommentar

Reklame i form av det som ble vist på videoen virker jo rimelig kjekt. Kunne likt å lagre ting fra reklamer i kalenderen så lett som de gjorde det der.

Så lenge det ikke blir mulig for dem og kopiere over lyd og video så er det vel greit. Og om butikker eller reklame plakater får slikt så må det være mulig og velge om man vil bli gjenkjent eller ikke. Feks ha en skjerm i butikken som spør om du ønsker å bli gjenkjent, og man ikke svarer måtte det bli tatt som at man ikke ønsker å bli gjenkjent.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...