Gå til innhold

Den (foreløpig) lille tråden om Total war spillene

Anbefalte innlegg

Har spilt mye medieval 2: total war og også empire:total war når det kom ut. Ble litt lei og har nå hatt en god pause. Var en tur innom Shogun 2 men synes de forrige spillene er bedre.

Googlet litt rundt og fant en haug med mods, men hvilke skal jeg bruke? Er det noen som har prøvd noen mods til enten Medieval 2 eller empire:total war?

Har hørt mye snakk om Stainless steel moden til Medieval 2, men til empire:total war er jeg litt usikker.

EDIT: Har endret emnetittelen for å prøve å holde igang en diskusjonstråd rundt total war serien. Er vel ikke bare jeg som fortsatt har interesse og spiller disse spillene? :)

Endret av Celusion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har alltid likt darthmod, særlig til E:TW. Kjempegøy å spille MP campaign med en venn også. Ganske sikker på at AI er forbedret betydelig, lenge siden sist.

Ja, jeg har tenkt litt på darthmod. Såvidt jeg har forstått så er det to ulike versjoner av denne, en "vanlig" som kun gjør spillet bedre, og en ultimate som har nye soldiers osvosv.

Hvilken versjon har du brukt?

Og hvor stor er forskjellen på darthmod og E:TW uten mods? Hva forandrer den liksom?

Lenke til kommentar

Fins en mod til Kingdoms som heter "Broken Crescent". Det er en full conversion mod som lar deg spille en av ørten land i midtøsten i en egen kampanje. Har bare så vidt vært borti det, men det virket ganske kult.

http://www.twcenter....splay.php?f=346

Kjempegøy å spille MP campaign med en venn også.

Viste ikke at det gikk ann i DM, kan man spille battles sammen også eller er det bare auto som i SS?

Endret av latslask
Lenke til kommentar

Empire er et elendig spill uansett hvilken mod man bruker.

Medieval 2 med kingdoms xp pakka er flere gode mods, det beste er Stainless steel som nevnt over, og Last kingdom som er viking mod.

Hvorfor synes du det? Er enig i at det ikke er like spennende med skytevåpen som med sverd og bil og bue, men liker mange forbedringer de har gjort fra M2TW.

Skulle ønske de kunne lage et nytt M2TW, der man kunne hatt sjøslagene + forbedret grafikk. Da hadde jeg vært heaven.

Lenke til kommentar

Empire er et elendig spill uansett hvilken mod man bruker.

Medieval 2 med kingdoms xp pakka er flere gode mods, det beste er Stainless steel som nevnt over, og Last kingdom som er viking mod.

Hvorfor synes du det? Er enig i at det ikke er like spennende med skytevåpen som med sverd og bil og bue, men liker mange forbedringer de har gjort fra M2TW.

Skulle ønske de kunne lage et nytt M2TW, der man kunne hatt sjøslagene + forbedret grafikk. Da hadde jeg vært heaven.

Fordi spillet er bare 10% ferdig. ekstremt mye mangler både grafisk, gameplay og ai spesilet.

Uniformene er feil, taktikkene er feil, aien er en hodeløs kylling.

Lenke til kommentar

Får vel hive meg over det da, prøve uten mods først også eventuelt endre på det etterhvert!

Takk for svar så langt, hvis andre har noe å tilføye så er det bare å slenge seg på.

Hvor ble det forresten av Total war forum kategori delen? Hvor ble det av de geniale guidene som var her?

Lenke til kommentar
Mine favoritter er Stainless Steel og The third Age.

Støttes, trådstarter burde prøve disse modifikasjonene, de gjør begge MTW2 til et betydelig bedre spill enn vanilla-versjonen.

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=314

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=654

Europa Barbarorum II kan sikkert også bli spennende etterhvert (om det kommer ut), men siden dette er et massivt prosjekt skjer nok ikke det med det første.

http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=454

Har ikke spilt Empire Total War, har bare vært borti Napoleon Total War, men av det lille jeg har spilt hittil synes jeg det ikke er spesielt spennende (liker bedre antikk/middelalder setting med mer primitive våpen, AI ved avfyring virker heller ikke å være ideell).

Lenke til kommentar

Det er mange problemer med Empire, 1 muskett baserte hærer er helt idioter i spillet, virker som de bruker AIen fra Rome enda, det funker i hvertfall ikke, 2, hærene er alt for små, Jeg kan kjøpe at en liten Romersk hær er 5000 mann, det er ca. det en legion var, jeg kan kjøpe at en middel alder hær er 5000mann, faktisk var mange av dem så store eller til og med mindre. Jeg kan kjøpe at en liten samurai hær er 5000-6000 stor.

Jeg kan ikke kjøpe at Fredrik den store hadde en hær på 3500 mann.(og det er større en de fleste hærer i empire) 3500 mann er ikke en brigade en gang.

3. Uniformene er fantasi uniformer, det ser ut som alle uniformer i empire er basert på Den britiske Warrent 1768, men dette var en uniform som bare ble brukt i noen år, og selv i perioden den ble brukt, ble ofte andre mer brukervennlige uniformer brukt i stede.

Det at du har helt lik uniform for Franskmennene i 1705 som den britiske 1768 uniformen bare hvit, er helt tullete. De greide ikke få fargen på spanske hæren riktig en gang, ei heller fargen på jakkene til britiske artillerister.

Feil nr. 3 ble nesten fiksa på i Napoleon, de er ikke 100% men langt bedre enn de dritt sakene i empire, feil 1 har de ikke fiksa på og feil 2 en enda verre i Napoleon, fordi mens hærer på 1700-1760tallet ofte ikke ble større en 50 000 man, ble hærer langt større under napoleons krigene, Jeg kan bare ikke spille Borodino slaget i napoleon med 3600 soldater, når det virklige slaget hadde nesten 300 000 soldater. det blir for tullete. Selv den britiske hæren under Napoleons krigene, var skjeldent under 50 000, og det var den minste.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Støttes, trådstarter burde prøve disse modifikasjonene, de gjør begge MTW2 til et betydelig bedre spill enn vanilla-versjonen.

Er ikke Third age en typ "Lord of the rings" mod?

Skal uansett hive meg over stainless steel moden, gleder meg! Skulle bare ønske man kunne utkjempe sjøslagene selv, det hadde vært genialt.

Og til deg Gunfreak: Jeg synes du er ganske pirkete altså, men jeg antar at hvis man har såpass peiling som du har så blir det litt vanskeligere å se bort ifra og ødelegger regelrett helhetsinntrykket.

Darthmod til Shogun 2, no doubt. Fantastisk mye bedre AI, både på kart og i slag, bedre diplomati, "realm divide" er mer nøytral, folkene springer ikke rundt i en fart på 50km/t, mer realisme ifhl til spredning av piler/geværer osv.

++

Takker for denne, skal definitiv prøves. Men tror jeg hiver meg over originalen først, så kan jeg jo se om jeg merker noen forskjell. Uansett spennende med så store unit sizes.

Er det noen måte å "skru av" moden på? eller må jeg reinstallere eller noe i den duren for å få vekk moden?

Lenke til kommentar

Jeg spiller mest Napoleon: Total War. Pleier ikke å bruke mods, dog en gang i blant til å velge andre nasjoner.

Jeg opplever Empire: Total War som et relativt ustabilt spill, så mods på det ville jeg tro kan føre til komplikasjoner. Ellers er jeg sjelden fan av mods. Den orginale versjonen av spill jeg kjøper pleier å være spillbar nok :p

Lenke til kommentar

Ikke mange nok brukere gadd å poste på forumet for at de gadd å ha egen avdeling for TW spill

Hmm, jeg forstår. Jeg ser ingen andre tråder om disse spillene heller, kanskje jeg kan endre emnetittelen så kan dette bli en "generelt om total war spillene" tråd der vi kan diskutere rundt disse. Er vel ikke bare meg som spiller noen av disse enda? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...