AmericanoVulcano Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Dette er eksamenstråden for Markedsføring og ledelse 2. Eksamen blir avviklet 25.05.12, mens forberedelsesdelen ble utlevert 24.05.12 kl. 09.00. Her er link til forberedelsesdelen: http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/V12/Forberedelsedeler/24_Mai/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_F_V12.pdf I forberedelsesdelen skal du sette deg inn i aktuelle problemstillinger knyttet til: - markedet for dyrere sykler og spesialsykler - bruken av konkurransemidler - elementer innenfor markedsstrategisk tenkning - mulige konflikter knyttet til personalet i de to bedriftene La forberedelsene begynne! Endret 24. mai 2012 av AmericanoVulcano Lenke til kommentar
HTG-TBear Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Kommet opp i det samme ja Lenke til kommentar
Pernelljr Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Kom opp i det samme, og har fått forberedelsesdelen nå. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Kiera Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Har også kommet opp. Hva tenker dere om forberedelsesdelen? Lenke til kommentar
Murts Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_studieforberedende/H10/5/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_F_H10.pdf http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/Tidligere_gitte_eksoppg_Kunnskapsl/Programfag_studieforberedende/H10/5/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_E_H10.pdf Her er en tidligere gitt eksamensoppgave som ligner noenlunde, går på sykkelmarkedet og konflikter og konkurransemidler Lenke til kommentar
Avangelion Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 har noen noe peil hva Elementer innenfor markedsstrategisk tenkning vil si? Lenke til kommentar
baddy22 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 - Marknaden for dyrare syklar og spesialsyklar - Bruken av konkurransemiddel - Element innanfor marknadsstrategisk tenking - Moglege konfliktar knytte til personalet i dei to bedriftene Kan nokon sei kva slags kap. i boki det er aktuelt å dra inn på desse punkta? Lenke til kommentar
Avangelion Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Konkurransemiddlene blir jo åpenbart hele del 3 og det siste punktet blir Kap 12 Personalpolitikk. De to andre er jeg ikke helt sikker på Lenke til kommentar
sol93 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 er det noen som har funnet noen aktuelle artikler som har med markedet for spesialsykler å gjøre? Lenke til kommentar
Kjesa Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Ehm.. Tror nok det siste punktet er kapittel 11 "Personal, ledelse og konflikter". Ikke kapittel 12. Lenke til kommentar
Madeleine93 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 har noen noe peil hva Elementer innenfor markedsstrategisk tenkning vil si? - Elementer innenfor markedsstrategisk tenkning Hvilke strategier er aktuelle? Konkurransestrategier-Markedsleder, markedsfølger, markedsutfordrer og nisje. Hvilke strategier bør disse gutta legge opp for å møte konkurransen i markedet? Ekspansjonsmatrisen-Nye målgrupper? Integrasjon? Tror ikke de er rustet til å kjøpe opp andre bedrifter. Lenke til kommentar
Kjesa Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Her er greie artikler om Sykkelbransjen og slikt: http://www.sportsbransjen.no/presse-om-/for-pressen/pressemeldinger/pressemeld/sykkelsalg/ http://byavisa.no/2012/05/03/sykkelsalg-i-hoygir/ http://nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/vestfold/1.7720859 http://www.tv2.no/sporty/loping/dette-sportsutstyret-vil-slaa-an-i-2012-3657227.html http://www.tv2.no/sporty/sykling/derfor-fortsetter-den-norske-sykkelboomen-3751553.html http://www.slf.no/Nyheter/ap_vil_satse_pa_sykkel Lenke til kommentar
Avangelion Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Ehm.. Tror nok det siste punktet er kapittel 11 "Personal, ledelse og konflikter". Ikke kapittel 12. ah sorry min feil Lenke til kommentar
glangoy Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Lurt å finne ut segmenteringsgrupper om hvem som kjøper syklene. Greit å forutsett at de to bedriftene vil samarbeide om en eventuell kampanjeplan. Lenke til kommentar
baddy22 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 http://www.sykkelerik.com/2010/06/lillehammer-oslo-og-den-store.html Lenke til kommentar
Bosch1 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Markedet for dyrere sykler og spesialsykler. - Her tipper vi må gå tilbake til markedsføring og ledelse 1, og trekke inn forbrukermarkedet, Bruken av konkurransemidlene - Tror det kommer an på informasjonen du får med selve oppgaven Elementer innenfor markeds-strategisk tenking - Viktig å lese om vekststrategier på kap 2 i markedsføring og ledelse 2 Foreslår at dere prøver å få lånt markedsføring og ledelse 1, står mye nyttig som sikkert er blitt glemt:) Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 (endret) Viser til læreplan mål i markedsføring og ledelse 2; 1)Markedsstrategi og markedsplanlegging - der er alle punktene sentralt. 2)Personalutvikling og ledelse: kun (1) er sentralt her: " Diskutere mulige konsekvenser av personalkonflikter og hvordan slike konflikter kan håndteres." 3) Konkurransemidlene: kulepunkt nr: 2,3, 5, 9, 10 og 11. -- Få opp litt aktivitet her da, dette vil være svært nyttig for vi som har kommet opp.... Endret 24. mai 2012 av HaSaetre Lenke til kommentar
Danielkp Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 http://www.dn.no/dnaktiv/article1962426.ece Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Lurt å finne ut segmenteringsgrupper om hvem som kjøper syklene. Greit å forutsett at de to bedriftene vil samarbeide om en eventuell kampanjeplan. Mest sannsynlig vil de bli slått sammen til en bedrift. 1 Lenke til kommentar
aaa123 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Hvem deltar på "den store styrkeprøven " ???? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå