Gå til innhold

Laptop skjerm (festet) holder på å bli ødelagt

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte en laptop (MSI gx740) på Elkjøp i desember 2010.

Pris: Ca 10.000

Jeg lukker skjærmen etter bruk og når jeg åpner den så har festene slitt seg etter hvert. Jeg er forsiktig med pc'en min, da den var en dyr glede.

Skaden:

Festene er mer eller mindre brukket, men den fungerer fremdeles. I det siste har bakpartiet begynt å "rives" opp når jeg åpner pc'en min (er vel bare spørsmål om tid før det ryker)

Jeg har ikke kjøpt idiot garanti på elkjøp, men har en 2 års normal garanti.

Har jeg krav på Reklamasjon?

Har jeg krav på garanti?

Noen andre tips?

Takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel bare å sende den innn som garantisak ettersom det ikke har gått to år. Men du kan også prøve reklamasjon på pcen ettersom en bærbar skal tåle å åpne og lukkes en del i løpet av de fem årene det er reklamasjons rett.

Men igjen hvis du vært litt hard til å åpne skjermen, eller lukket den delvis hardt ned så kan dette medføre til at det blir sprekker og andre ting blir ødelagt.

Lenke til kommentar

Prøv å få den gjennom på garanti først, går ikke det så er det reklamasjon som gjelder. Garantier er bedre enn de lovfestede kravene dine (naturlig nok; en garanti må enten gi deg bedre vilkår enn loven sier, eller så er den meningsløs), så hvis den går igjennom på garanti så er det det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...