Gå til innhold

Portabel multimedia laptop med mulighet for spilling, Ivy Bridge vs Trinity

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg planlegger kjøp av ny bærbar, så jeg starter med foreslått info i sticky tråden. Kjøpet er planlagt litt frem i tid, så jeg forstår at det kanskje kan være vanskelig å svare ut i fra manglende informasjon om produktene.

Hva skal maskinen brukes til?

Den skal brukes som en portabel multimedia maskin jeg kan ta frem på flyet/toget, men også med mulighet for å spille feks Diablo 3 og BF3 (trenger ikke ultra settings..) når jeg kommer frem.

Prisantydning

Vet ikke helt hva jeg må forvente å betale for det jeg ønsker å oppnå, men rundt 10 000 kroner kanskje? +-

Skal maskinen overklokkes

Nei.

Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert?

Veldig usikker, håper på litt hjelp her. Ut i fra artikkelen om den nye Trinity CPU-en på hw.no og diverse linker til andre sider i kommentarene så lurer jeg nå litt på om Trinity kanskje kan være bedre enn Ivy Bridge til mitt bruk så lenge det ikke er dedikerte skjermkort inne i bildet.

Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer

Jeg kommer trolig til å få en ny jobb pc om ikke alt for lang tid, regner med at det blir den nye T530 modellen til Lenovo. Vist det ikke er mulig å få til en ultra-portabel laptop med god batteritid og OK spill ytelse, så kan jeg vurdere å drasse rundt på T530 maskinen til spilling, og så ha en iPad/Galaxy Tab på flyet/toget.

Jeg har også litt lyst til å prøve et Apple produkt, og syns derfor den nye MacBook Air kan være interessant. Er litt skeptisk etter en tidligere episode der jeg skulle legge over noen filer på en iPhone, noe som bød på flere problemer enn jeg hadde forventet. Når det er sagt så regner jeg egentlig med at du har ganske stor frihet på en Desktop/Laptop selv om det er Apple?

Om noen har noen spesifikke modell anbefalinger så vil jeg gjerne høre/lese om dem.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...