Hakonre Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 om noen fortsatt er oppe og leser på forumet her, kom jeg over en liten ting som kan være nyttig om du vil krydre litt: Abraham Maslows behovspyramide. Særlig sosiale behov og selvrealisering vil være aktuelt når du tar for deg dette med identitet. identitet, fellesskap og ansvar går vel også ganske hånd i hånd, med fellesskap i sentrum. http://no.wikipedia.org/wiki/Maslows_behovspyramide 1 Lenke til kommentar
Hakonre Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Har sjanger du skriver i noe spesielt å si? Blir det naturlig å bruke artikkelform? Hvor mye forventer de at vi skriver? Blir jo fort et tema man kan skrive 100 sider om. Sjangeren er ikke det som er viktig her. På de aller fleste slike oppgaver blir du bedt om å skrive en tekst eller å drøfte. Når det kommer til antall sider så er det ikke noe bestemt antall de forventer. Men bør nok hvertfall ha 3-4 sider og helst ikke skrive sinnsykt mange. For å si det sånn du får ikke karakter etter hvor mange sider du har men hvor godt innholdet er på de sidene. Hold deg til tema og ikke trekk inn for mye utenom (bare for å fylle sidene, da må det være ett poeng med det) kan nevne at vi fikk utdelt to besvarelser som fikk karakter 6. begge hadde skrevet 8-10 sider. Men det skal nok gå fint! skrivesperra forsvinner vel rimelig fort, før du vet ordet av det er du vel oppe i en 5-6 sider Lykke til i morgen allesammen Lenke til kommentar
sea Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Fant ut i går kveld klokken 12 at jeg skulle google temaet, og kom over denne diskusjonslinken- må bare si at det var til stor hjelp på eksamen idag! Tusen takk til alle sammen som har kommet med innspill! Lenke til kommentar
Procrastinator Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Så, hvordan gikk det folkens? Selv skrev jeg litt over 3 helt OK sider, uten noe spesielt hjelp fra eksterne hjelpekilder bortsett fra HI&FI2 boken fra cappelen. Det hjalp en del med de hjelpestikkord/setningene som ble listet opp. Det jeg glemte da, var å kildehenvise til HI&FI2 boken. Så mye for ikke noe, eller kan det hende at de lar den gå eller ser over det? Lenke til kommentar
gunleik92 Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Skreiv ca. 7 sider, der en god del av det var definisjoner... Det siste punktet ble bare surr for meg... Men så lenge jeg består så jeg kommer meg videre i livet, så er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
rottomania Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Så, hvordan gikk det folkens? Selv skrev jeg litt over 3 helt OK sider, uten noe spesielt hjelp fra eksterne hjelpekilder bortsett fra HI&FI2 boken fra cappelen. Det hjalp en del med de hjelpestikkord/setningene som ble listet opp. Det jeg glemte da, var å kildehenvise til HI&FI2 boken. Så mye for ikke noe, eller kan det hende at de lar den gå eller ser over det? Lættis viss de trekker deg for det. Tviler på de legger merke til det engang. Lenke til kommentar
GeirArne2 Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jeg skrev 4 og en halv side, med størst fokus på oppgave 1. Trakk blant annet inn den norske identitets og felleskapssøken på 1800-tallet, samt den tyske og franske nasjonalismen. Tok også opp menneskehetens ansvar for å ta vare på miljøet og at menneskerettighetene er det nærmeste vi kommer en slags felles etikk idag. Har jeg bommet helt, eller er dette relevant? Lenke til kommentar
skoleskole Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Jeg skrev 4 og en halv side, med størst fokus på oppgave 1. Trakk blant annet inn den norske identitets og felleskapssøken på 1800-tallet, samt den tyske og franske nasjonalismen. Tok også opp menneskehetens ansvar for å ta vare på miljøet og at menneskerettighetene er det nærmeste vi kommer en slags felles etikk idag. Har jeg bommet helt, eller er dette relevant? Tror ikke det er så lurt å fokusere på del 1, for der skal du kun gjøre rede for noe. Det er de oppgavene hvor man skal drøfte som er viktige! Lenke til kommentar
Anne-Sofie 123 Skrevet 18. april 2013 Del Skrevet 18. april 2013 Heihei Jeg skal opp i eksamen selv i det faget, og er litt spent på hvordan oppgavene vil se ut. Har du oppgaven du fikk på eksamen tilgjengelig? Identitet, fellesskap og annsvar er jo et så vidt tema til forbredelse, var oppgaven dere fikk på selve eksamensdagen like åpen eller fikk dere mer spesifikke spørsmål? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå