julieflatmo Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ingen som vet om det her har vært en tidligere eksamen? Lenke til kommentar
thegreatlion Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ingen som vet om det her har vært en tidligere eksamen? Jeg er ganske sikker på at det lages helt nye oppgaver hvert år. Som jeg har fortsått det handler del 1 om gramatikk og leseforståelse, og man skal som regel skrive et par avsnitt (rundt en halv side kanskje). Kan få bruk for tekstene som følger med i heftet. DEL 2: Ofte en god del artikkler og debattinnlegg osv, men også brev og short stories. Denne tester hvor god man er til å skrive gode tekster. Lenke til kommentar
Sagan Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Noen som vet hva som er veiledende lengde på teksten vi skriver i del 2? Lenke til kommentar
blueprint1 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Noen som vet hva som er veiledende lengde på teksten vi skriver i del 2? Det er helt avhengig om hva du skriver. Et brev er som ofte kortere enn andre sjangre Lenke til kommentar
Sagan Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Artikkel. Jeg vet at en besvarelse på norskeksamen bør være på omtrent 1000 ord, gjelder dette også for engelsk? Endret 22. mai 2012 av Sagan Lenke til kommentar
thegreatlion Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Noen som vet hva som er veiledende lengde på teksten vi skriver i del 2? Personlig skriver jeg for det meste artikkler, og de bruker å være på rundt 2-3 sider på engelsk. Lenke til kommentar
me1995 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 hva har dere gjort med tekstene som er skrevet i heftet ? Lenke til kommentar
thegreatlion Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 hva har dere gjort med tekstene som er skrevet i heftet ? Lest dem? Lenke til kommentar
me1995 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 ja jeg veit jo det da ! men hva mer ? Lenke til kommentar
Mysan Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Skrevet ned stikkord om hvordan oppgavene kan være. Nå har jeg brukt mye tid på å skrive ned formelle ting som skal med i en slik oppgave (kriterier for artikkel, tolke en episk tekst og slikt) - tenker jeg skal begynne med å lese og finne litt kilder etterhvert nå. De linkene som er blitt postet her er forresten skikkelig fine, er nok veldig nyttig! Lenke til kommentar
blueprint1 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Noen som kan snakke litt om punkt 4? 1 Lenke til kommentar
fredrikah Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Noen som kan snakke litt om punkt 4? Se for deg hvis du ikke har hatt peiling på engelsk, ingen ting. Hvordan hadde det vært, og hvilke hindringer ville det ha gitt deg? Engelsk er som vi aller fleste vet et internasjonalt språk så det ville nok først å fremst gitt deg vanskeligheter hvis du hadde reist utenlands. Du hadde ikke greid å kommunisert med ikke-nordmenn. Så da spør jeg ut alle sammen, hvilke flere konsekvenser/problemer ville dette gitt? 1 Lenke til kommentar
ingunnm Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Noen som kan snakke litt om punkt 4? Se for deg hvis du ikke har hatt peiling på engelsk, ingen ting. Hvordan hadde det vært, og hvilke hindringer ville det ha gitt deg? Engelsk er som vi aller fleste vet et internasjonalt språk så det ville nok først å fremst gitt deg vanskeligheter hvis du hadde reist utenlands. Du hadde ikke greid å kommunisert med ikke-nordmenn. Så da spør jeg ut alle sammen, hvilke flere konsekvenser/problemer ville dette gitt? Begrensede jobbmuligheter siden engelsk er et internasjonalt språk, og dermed viktig i mange yrker. Lenke til kommentar
JesperB Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Noen som har lyst til å dele deres stikkord/forberedelser med oss andre? Hadde vært hyggelig. - Jesper. 1 Lenke til kommentar
fredrikah Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg kommer til å legge til kommentarer under alle kulepunktene på side 4 i heftet. Noen andre som vil dele sitt etterhvert? Kan du snarest legge ut noe? 1 Lenke til kommentar
Helene:) Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Her er til punkt 2: Information • Newspapers (paper+Internett) • Manuals • Road signs • Articles • Recipes • Reports • Advertisements • Facebook • Email Enjoyment • Novels • Short stories • Magazines • Comic strips • Lyrics • Blogs • Facebook • Twitter • Online games • Web sites Learning/Education • Factual books • Articles • Text books • Web sites 2 Lenke til kommentar
olavbbb Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Er det ikke noen som kan være så snill å legge ut notatene? det hjelper så veldig mye :-) Særlig på punktene på side 4. Lenke til kommentar
donkeyface Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Her er til punkt 2: Information • Newspapers (paper+Internett) • Manuals • Road signs • Articles • Recipes • Reports • Advertisements • Facebook • Email Enjoyment • Novels • Short stories • Magazines • Comic strips • Lyrics • Blogs • Facebook • Twitter • Online games • Web sites Learning/Education • Factual books • Articles • Text books • Web sites Hadde vært supert om du kunne ha nevnt English texts we read for work. sliter litt med å finne noe der. Det eneste jeg kommer på er søknad :s Lenke til kommentar
Helene:) Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Her er til punkt 2: Information • Newspapers (paper+Internett) • Manuals • Road signs • Articles • Recipes • Reports • Advertisements • Facebook • Email Enjoyment • Novels • Short stories • Magazines • Comic strips • Lyrics • Blogs • Facebook • Twitter • Online games • Web sites Learning/Education • Factual books • Articles • Text books • Web sites Hadde vært supert om du kunne ha nevnt English texts we read for work. sliter litt med å finne noe der. Det eneste jeg kommer på er søknad :s Det kan jo vere masse, f.ek. bruksanvisning, raporter, søknader, CV, rekneskap, bestilling av diverse ting, 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg IIVO Skrevet 22. mai 2012 Populært innlegg Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Notatene mine! Håper det kanskje kan være til hjelp idaaa, notater.docx Endret 25. mai 2012 av msVolden 12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå