Gå til innhold

Anbefaling trådløs router til hjemmenett


Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe med å anbefale trådløs router med god signal rekkevidde og som kan kjøre både på 2.5 ghz og 5 ghz ( pris ca 600 - 900). Har idag en dlink-635 som er ustabil og som må reastartes en gang pr.dag i tillegg svinger også hastigheten mye.Kjører på n/g samt siste firmware - har også vært i kontakt med support på Dlink uten å finne ut av feilen. Er tilkoblet Get og har 70mb/ 5 mb linje. kjører ca 11 enheter mot denne router og lurer på om dette rett og slett blir for stor belastning for denne router og som kan være årsak til at det virker ustabilt selvom Dlink mener dette ikke skal være feilen. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte meg ny router for ca 1 mnd siden og som ble litt dyrere enn først antatt ( kr. 1200.-) nemlig Apple Airport Extreme 11N. Jeg har koblet opp ca 13 enheter mot denne hvor av 2 av disse er apple tv for streaming etc. Alt fungerer helt utmerket og den har ikke "falt" ut en eneste gang og nettverk er veldig stabilt. :w00t:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er selv på utkikk etter en trådløs router, og tenkte jeg like greit kunne fortsette her istedet for å lage en egen tråd.

 

Prismessig tåler jeg det meste under 2000 kroner. Så en kjempegod router til 1500 kjøper jeg glatt.

Har kikket litt på disse:

- ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900

- Linksys E4200

- NETGEAR R6300 11AC DualBand

- Apple Airport Extreme

 

Er da ute etter anbefalinger fra noen med litt mer peiling og erfaring med routere :) Har til nå kun brukt kabel til den stasjonære og wifi fra Altibox-routeren, men har flyttet til ny leilighet så jeg må investere i separat router.

Kriteriene er helt standard: god ytelse på trådløs, godt signal/rekkevidde, gjerne opplegg for mediestreaming (som jeg ser i flere tester på engelske sider) og USB for tilkobling av diverse krimskrams.

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar

Hei!

 

Er selv på utkikk etter en trådløs router, og tenkte jeg like greit kunne fortsette her istedet for å lage en egen tråd.

 

Prismessig tåler jeg det meste under 2000 kroner. Så en kjempegod router til 1500 kjøper jeg glatt.

Har kikket litt på disse:

- ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900

- Linksys E4200

- NETGEAR R6300 11AC DualBand

- Apple Airport Extreme

 

Er da ute etter anbefalinger fra noen med litt mer peiling og erfaring med routere :) Har til nå kun brukt kabel til den stasjonære og wifi fra Altibox-routeren, men har flyttet til ny leilighet så jeg må investere i separat router.

Kriteriene er helt standard: god ytelse på trådløs, godt signal/rekkevidde, gjerne opplegg for mediestreaming (som jeg ser i flere tester på engelske sider) og USB for tilkobling av diverse krimskrams.

Buffalo og Asus er alltid godt valg og begge produsenter har offisiell støtte av dd-wrt.

Favoritten min er denne:

http://www.ebay.co.u...=item2318513c0e

Endret av alfal
Lenke til kommentar

Det er ikke så mange som har hørt om nettverksprodusenten Alfa Network. Og det er ikke så rart, for selskapets fokus ligger ikke på helt vanlige produkter for trådløse nettverk.

Det selskapet er mest kjent for, er sine usb-adaptere for wlan. Disse har et rykte på seg blant hackere for å være noe av det beste man kan få av rimeligere adaptere. Riktignok har de også noen egenskaper som spiller en ekstra rolle – blant annet muligheten til å benytte sendestyrke som er 20 ganger høyere enn hva som er lovlig.

Dette gjør disse adapterne godt egnet til å sette opp falske trådløse nettverk på en pc som kjører programvare hvor man kan filtere ut informasjon man er på jakt etter – slik som brukernavn og passord.

For de fleste er ikke slik brukt aktuelt, men samtidig vil man vel kunne se på det som et kvalitetsstempel når hackere fortrekker produktene?Enkel ruter

Alfa AIP-W525H er en ruter man i skrivende stund for kjøpt for under 400 kroner. Spesifikasjonsmessig er det relativt enkelt og standard – riktignok er det en del mer spesielle funksjoner vi skal komme tilbake til. Det er støtte for opptil 300 Mbps wlan-båndbredde og ruteren har en såkalt 2x2 MIMO-antennekonfigurasjon – altså to antenner for sending og mottak. I praksis

Etter at ruteren var koblet opp så vi raskt at signalstyrken ruteren ga var bedre enn det vi hadde sett fra de fleste ruterne ellers. Signalstyrke på 35-40 dBi var 5-10 dBi bedre enn hva avanserte rutere ellers hadde gitt fra undertegnedes faste hjemmekontorsted. Er dette hacker utstyr da?

Lenke til kommentar

http://www.idg.no/pc...ticle246354.ece leste denne, ser flere anbefaler denne mot mange andre toppmodeller.

Den blir da bortimot slaktet i den testen. At en skriver at den er "bedre" enn WRT54GL som er et 10 år gammel design, er ikke en anbefaling som betyr noe.

 

Skal man ha en billig router med god ytelse, så er nok heller TP-link et bedre valg.

Lenke til kommentar
Hei! Er selv på utkikk etter en trådløs router, og tenkte jeg like greit kunne fortsette her istedet for å lage en egen tråd. Prismessig tåler jeg det meste under 2000 kroner. Så en kjempegod router til 1500 kjøper jeg glatt. Har kikket litt på disse: - ASUS RT-N66U Dark Knight 11n N900 - Linksys E4200 - NETGEAR R6300 11AC DualBand - Apple Airport Extreme Er da ute etter anbefalinger fra noen med litt mer peiling og erfaring med routere :) Har til nå kun brukt kabel til den stasjonære og wifi fra Altibox-routeren, men har flyttet til ny leilighet så jeg må investere i separat router. Kriteriene er helt standard: god ytelse på trådløs, godt signal/rekkevidde, gjerne opplegg for mediestreaming (som jeg ser i flere tester på engelske sider) og USB for tilkobling av diverse krimskrams.

Ser du er villig til å bruke litt penger,hva med en pro router fra Draytek dyrt å kjøpe i Norge men på Ebay er de ofte ned på halve prisen..

http://www.formosa.n...andsrutere.html

http://www.formosa.n...for-4-gang.html

http://support.formosa.no/DrayTek/Demo/

http://www.ebay.co.u...2&_skc=50&rt=nc

Endret av alfal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...