Maddish Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Har et problem med at pcen fryser seg og alt står låst enten til pcen selv slår seg av, eller at jeg holder inne power knappen. Dette er en nesten helt ny MSI-GT780R. Frysingene skjer som regel når pcen står på skrivebordet og ikke gjør noe, (kjørte Diablo 3 i 8 timer strekk uten frys.) Det som er rart er at pålitligshetsovervåking ser bare at windows har sluttet å fungere, ikke noe om hva som krasjet/forårsaket frysen. Har oppdatert skjermkort driveren uten hell, eneste jeg kan tenke på er eventuelle bios/hovedkort feil. Noen ideer? Specs: MSI GT780R -Intel Core i7 -Nvidia GTX560m 1,5gb -8gb ram DDRIII -2x 750gb Raid 0 HDD -Windows 7 Home Premium Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg har en mistanke om at du må justere strømstyringsalternativene dine. Start med å velge at harddiskene ikke skal spinne ned (alltid på). Lenke til kommentar
Maddish Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Hvordan gjør jeg det? Har forresten tatt en sjekk av harddiskfeil, på egenskapene til /C og der den frøs 2 ganger under feilskjekkingen, da hardiskene skal være aktive er det vel usansynlig at det er slik at de skrur seg av da? Endret 22. mai 2012 av Odd-Sverre Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Gå inn i Control Panel - Power Options - velg din Power Plan - trykk Change Advanced Power Settings. Utvid valget Harddisk i det nye vinduet - endre Turn Off Hard Disk After til "Never" When Plugged In. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Har forresten tatt en sjekk av harddiskfeil, på egenskapene til /C og der den frøs 2 ganger under feilskjekkingen, da hardiskene skal være aktive er det vel usansynlig at det er slik at de skrur seg av da? Aktiv refererer til aktive partisjoner og ikke om harddiskene spinner rundt. Det kan være RAID 0 som forårsaker problemer når harddiskene spinner ned. Har du sjekket om du har siste BIOS versjon http://www.msi.com/product/nb/GT780.html#/?div=BIOS Den beste oppgraderingen du kan gjøre er å kutte RAID 0 og anskaffe en 60 - 120 GB SSD som systemdisk. Lenke til kommentar
Maddish Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Har endret strøminnstillingene til at de ikke skal slå seg av nå, fikk fremdeles et par frys etterpå så tenkte på å oppdatere bios og kjøre en registre cleaner. Endret 23. mai 2012 av Odd-Sverre Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hvis ikke bios-oppdatering hjelper ville jeg ha vurdert en garantisak. Lenke til kommentar
Maddish Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Nei ser dårlig ut med det, skal ringe og si ifra til selskapet. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Har vært borti frysing når cpu har fått for lite spenning ved noen anledninger. Kan jo prøve å sette opp ørlite og se om det utgjør forskjell. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Har vært borti frysing når cpu har fått for lite spenning ved noen anledninger. Kan jo prøve å sette opp ørlite og se om det utgjør forskjell. Ikke så lett det, på en bærbar. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Helt sant. Og jeg må ta meg bedre tid til å lese bedre før jeg svarer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå