Storm Truck Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hei alle geaks og data eksperter! Jeg har et problem med min Acer Aspire 7736zg Laptop, For ca 1-2 uker siden oppdaterte Windows 7 seg når jeg slo av laptopen en kveld da. Når jeg skulle slå den på så var alt greit til jeg fik en "error" når jeg skulle logge på skype! år jeg logget på ble skjermen svart og det kom opp en blå bakkgrund i midten av skjermen med tekst. Der stod det " A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. nederst står det den error kode kalt: STOP 0x0000003B! Jeg slår dermed av laptopn og på igjen alt fint. Jeg logger meg på skype og de samme skjer. det har også skjed når jeg recorde gameplay på Dxtory. Noen flere programer som det dukker opp har jeg ikke opplevd enda. Jeg har lest på nettet at det kan ha noe med driverne eller noe sånt. jeg har oppdatert alle drivere ( inkludert BIOS) men det fortsat funger ikke. jeg har også lest at de kan vere noe virus so gjør det til. Jeg har prøvd å rense laptopen med: Microsoft Security Essentials, PC Cleaner Pro, Malwarebytes Anti- Malware scan, JetClean og oppdatert drivere med Driver Genius Professional. Men det fortsat fungerer ikke. Er det noen som har et tips om hvordan å løse denne " Error" eller en linkt til en video eller en side som gir rett informasjon om hvordan å løse dette. Håper på svar så fort så mulig Laptopens spec: Windows 7, 6 GB RAM, 640 GB 2,5 intern Western Digital HDD, Intel Pentium T4400 og ATI HD 4650. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det er flere ting som kan forårsake dette. Ofte er det en ekstern tilkoblet enhet som er synderen (via firewire, USB og lignende, eks. webcam, mic osv.) men noen installerte programmer og drivere kan også føre til samme problem. Her er link til etpar forslag fra Microsoft, og nederst en link til flere forslag i et google-søk. http://support.microsoft.com/kb/980932 http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/stop-0x0000003b/b0f9a1ca-11b9-42ad-9cac-1e5f4c8d40da http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_7-system/blue-screen-stop-0x0000003b-systemserviceexception/00003161-cd6b-e011-8dfc-68b599b31bf5 https://www.google.no/search?client=opera&rls=en&q=STOP+0x0000003B&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Last opp dump fil så vi kan hjelpe deg bedre (C:/Windows/Minidump). Hvis du har hatt flere i det siste så last gjerne opp flere. Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 filen jeg prøver å laste opp er låst Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Kopier den til skrivebordet først. Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 Kopier den til skrivebordet først. Mappen eller bare filen? Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 Det funnger ikke fortsat Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg har funet en fill som jeg har fjerna som jeg tor kan koste problemet! Jeg har testet med Skype i 15 min dataen har ikke crashet ennå. Men fortsat kom med forslag og tips vis det ikke er fikset, eventulet tips om hvordan å hindre dette i å skje sennere! + Takk for dere som har svart! Hittil Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 Desvere så kom den error etter en 1-1,5 timer så må vell lese videre om hvordan man fikser dette. Kom gjerne med tips! Lenke til kommentar
JayMJay Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hva slags versjon av Windows 7 har du ? Det er enten Home, Proffesional eller ultimate. ( det er kanskje flere men dette er alle jeg husker nå.) Grunnen jeg spør er at dette kan hindre deg ved at du kanskje ikke har rettigheter til å endre eller lese av disse filene. Du burde også sjekke at den skriver minidump filer. Du gjør dette ved å 01. Gå inn på Min Datamaskin (Computer Hvis på engelsk) 02. Klikk på System egenskaper (System Properties) 03. Klikk Videre på Avanserte system instillinger ( Advanced System settings) Da skal du havne rett i avansert tabben. 04. Klikk deretter på Instillinger under oppstart og gjenoppretting ( System and Recovery Settings) 05. Her skal du da Se. System feil vindu. (System Failure) 06. Her har du da skriv debugging info og den står vel på liten minne dump 256KB hvis ikke det. 07. Sjekk at Destinasjonen er %SystemRoot%\Minidump (small dump directory) 08. Nå kan du kjøre skype eller hva det enn er slik at du får en BSOD 09. start pcen på nytt gå til start menyen og skriv %SystemRoot%\Minidump 10. Hvis du ikke har tilgang lag en crash dump mappe på skrivebordet og endre destinasjonen i steg 7 til hva nå den destinasjonen er Eks: C:\Users\Name\Desktop\Crash files Nå hvis du sliter med tilgang på pcen, start pcen i safe mode og kjør som Admin. http://support.microsoft.com/kb/315263 Her er det mye hjelp hvertfall. Jeg har ikke kjørt debugging tools sjøl enda men du kan jo lese og laste ned og prøve deg fram for å lokalisere feilen. Eller rettere sagt finne ut hva som lager feilen, men for alt det her trenger du tilgang crashdump fil/minidump fil. For å starte i safe mode. 1. klikk på start gå i søke feltet og skriv MSconfig 2. Gå til boot tabben og velg safe mode eller safe boot. Nå har du vel litt å lese på Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Takk JayMJay! Jeg har Windows 7 Home vis du lurer! Skall lese og teste dette når jeg får tid og si ifra resultatet! Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 06. Her har du da skriv debugging info og den står vel på liten minne dump 256KB hvis ikke det. 07. Sjekk at Destinasjonen er %SystemRoot%\Minidump (small dump directory) skal jeg gjøre om til 256KB eller bare la det stå sån det er vis jeg skal gjøre steg 7? Lenke til kommentar
JayMJay Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hehe, ja det var litt seint og jeg var litt vag i steg 6 og 7. Det jeg mente var at i steg 6 er størrelsen på Dmp filene du skal skrive. Så ja du burde sette den til 256kb. I steg 7. ville jeg bare forsikre meg om at det var lagring av dmp filer til riktig lokalisering. Jeg skal se på windows tools i dag kan. Så skal vi se hva jeg finner ut og hvordan det kan hjelpe deg. Lykke til videre Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Hehe, ja det var litt seint og jeg var litt vag i steg 6 og 7. Det jeg mente var at i steg 6 er størrelsen på Dmp filene du skal skrive. Så ja du burde sette den til 256kb. I steg 7. ville jeg bare forsikre meg om at det var lagring av dmp filer til riktig lokalisering. Jeg skal se på windows tools i dag kan. Så skal vi se hva jeg finner ut og hvordan det kan hjelpe deg. Lykke til videre Jeg satte i 256KB fordi det var det jeg trode du mente, nå har jeg vert på skype i 2 timer uten problem, og jeg ha også recorde med Dxtory uten problemer. Det eneste jeg gjorde var å bytte destinason til dmp filene til en mappe på skriveborde. Men vis jeg skulle få BSOD igjen er det bare å sende den dmp fila inpå her? Uanset takk for svar så langt!!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå