Gå til innhold

stryk på kjemi2 muntlig.. Hvordan klage?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på i hovedsak to ting her, som jeg håper noen kan svare for meg:

Hvordan gå frem med en klage på muntlig karakter, og vil klagen bli fulgt opp?

Andre spørs, iom at jeg har strøket i muntlig, er også faget "tapt" - da jeg ikke får "uttelling" for en bestått karakter/god karakter i en skriftlig eksamen? -m.a.o må både skrifttlig og muntlig eksamen være bestått eller er det snittkarakter som gjelder?

btw, omstendighetene ville det til at jeg rotet det til på muntlig. Mye relevant ble sagt, men forsøket falt jeg på bl.a. Allikevel da eneren kom fra sensor ble jeg mildt sagt overrasket. Så er faget da "tapt", bare å drite i skriftlig omet par-tre dager eller?

Endret av dvorak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det visste jeg ikke. Men ja bl.a. så fikk jeg for lite tid, jeg fikk ikke sagt det jeg skulle og sensoren/eksaminatoren var heller ikke altfor spørrevillig¨.

Vil det også bety at selv om jeg tar skriftlig bestått så får jeg ingen karakter egentlig?

Lenke til kommentar

Tror det er sånn at du ved å stryke på muntlig ikke får tellende skriftlig karakter. Dog så vil det lønne seg å ta den skriftlige, i tilfelle du skal ta muntlig som privatist. Så fort den muntlige karakteren er i boks vil den skriftlige telle igjen.

Correct me if i'm wrong :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+61342

Klagen må komme før du går ut av rommet mener jeg å huske. Ta den skriftlige, den teller med en gang du står på muntlige

Lenke til kommentar

Hei dere, det er Trådstarter igjen her. Nå har jeg vært og tatt den skriftlige delen av kj2, den gikk helt greit - men jeg har følgende spørsmål til dere, som jeg kanskje ikke utdypte godt nok:

Var det noen vits i å ta skriftlig eksamen dette semestret - fordi jeg får ikke en karakter i Kj2 på et vitnemål/komp.bevis - iom som dere sier, at den ikke teller..

Altså jeg tok skriftlig for en senere full karakter, men jeg får ikke karakteren godkjent dette halvåret på noeslags skriv...

Stemmer dette, har jeg forstått riktig??

Endret av dvorak1
Lenke til kommentar

SÅ altså i grunn var det heller ingen vits i å ta skriftlig eksamen da, mt.p at jeg må bruke det til denne høstens opptak på studier. Kunne like gjerne tatt det til høsten, da jeg har mattematikkeksamener nå å konse på :innocent:

Lenke til kommentar

Vel, da kan jeg jo velge å ikke ha karakteren på et vitnemål. For hvis jeg velger å ta Kj2-karakterene betyr det automatisk ikke bestått vitnemål, ikke sant?

Så, jeg får heller kanskje ta det til høsteksamen den muntlige. Spørs hvis det overhodet lønner seg.., jeg skal jo inn på høyskole/uni nå til høsten, og det er lite jeg kan bruke en Kjemi 2 -karakter til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...