Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett mc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

litt mer info.

 

racing? crosser? scooter?

 

EDIT: ser du får Honda NSR og CBR, 2009 mod til rundt 25k. hva syntes du?

 

Nsr er jo totakter, og det er jo gøyare å kjøre. Eg syns at CBR blir halke liten :-)

 

Hei! Eg skal kjøpe lett mc. :-) tenker en pris UNDER 25 000. Forslag? :-)

kjøp moped,kaste bor 25k et kjøretøy du bruker i 2år er bare tull, jeg kjørte opp på moped istede, og kunne derfor bruke de ekstra pengene jeg sparte på og kjøre moped til og kjøpe mellomklasse sykkel ;)

Tingen er at eg ikkje skal ha den berre i to år. Eg kjem til å bu midt i Bergen Sentrum og då skal eg nok ikkje ha bil endå :-)

Lenke til kommentar

Har en i familien som skal selge en `97 KTM Sting, kjørt under 30.000KM, i Bergen. Ser litt rufsete ut, men er i grei og original stand, kun skrudd på av kyndige. Om du vil ha motorsykkel og ikke en forvokst moppe altså... :tease: Googler du så finner du alle tekniske data. Ganske så frisk for å være 125, og veiegenskaper du garantert ikke finner på noen andre 125-ere... Men du må ikke være livredd for å skru litt, det er ikke ny vare, men god kvalitet er det.

Lenke til kommentar

Tingen er at eg ikkje skal ha den berre i to år. Eg kjem til å bu midt i Bergen Sentrum og då skal eg nok ikkje ha bil endå :-)

Om du faktisk mener midt i Bergen sentrum bør du være klar over at det er skralt med parkeringsplasser, også for sykkel.

Og for den saks skyld: skal du ha A-lappen etterhvert er det ikke mye du sparer på å ha A1 fra før, annet enn MC-kurs og litt kjøreerfaring.

A1 er definitivt en investering om du ønsker å ha muligheten til å kjøre en tohjuling i fremtiden, men det er mye penger ut vinduet om du likevel blir å "oppgradere" to år senere.

 

Lurer også på hva du skal bruke sykkelen til når du først bor i sentrum. Det går riktignok motorvei i de fleste retninger ut av bykjernen, og for meg som bor ved Danmarksplass og jobber i Åsane ville det vært uaktuelt å ha moped da det ville medført betydelige omveier til og fra jobb. Om du skal studere, med mindre du har hyppige ærender i utkantstrøkene (deltidsjobb eller studier ved f.eks. Haukeland eller Landås), vil det meste befinne seg innen gåavstand og kollektivtilbudet fungerer når du en sjelden gang trenger å reise noe sted.

 

Å ha eget kjøretøy når man bor midt i byen vil nok koste mer enn det smaker. Du vil ha mindre behov for det sammenlignet med om du bodde litt mindre sentralt, du vil ha større problemer med å finne parkeringsplass i nærheten, og det er langt større sannsynlighet for at sykkelen blir vandalisert av fyllerølp en fuktig lørdagskveld.

 

Jeg er generelt enig med supercz, A1 og lettsykkel før du er 18 er ikke nødvendigvis en god investering. Men det kan være det, avhengig av hva behovet ditt er i fremtiden, og evt. om du vil over på noe større når du blir gammel nok, eller om du klarer deg med lettsykkel i overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Tingen er at eg ikkje skal ha den berre i to år. Eg kjem til å bu midt i Bergen Sentrum og då skal eg nok ikkje ha bil endå :-)

Om du faktisk mener midt i Bergen sentrum bør du være klar over at det er skralt med parkeringsplasser, også for sykkel.

Og for den saks skyld: skal du ha A-lappen etterhvert er det ikke mye du sparer på å ha A1 fra før, annet enn MC-kurs og litt kjøreerfaring.

A1 er definitivt en investering om du ønsker å ha muligheten til å kjøre en tohjuling i fremtiden, men det er mye penger ut vinduet om du likevel blir å "oppgradere" to år senere.

 

Lurer også på hva du skal bruke sykkelen til når du først bor i sentrum. Det går riktignok motorvei i de fleste retninger ut av bykjernen, og for meg som bor ved Danmarksplass og jobber i Åsane ville det vært uaktuelt å ha moped da det ville medført betydelige omveier til og fra jobb. Om du skal studere, med mindre du har hyppige ærender i utkantstrøkene (deltidsjobb eller studier ved f.eks. Haukeland eller Landås), vil det meste befinne seg innen gåavstand og kollektivtilbudet fungerer når du en sjelden gang trenger å reise noe sted.

 

Å ha eget kjøretøy når man bor midt i byen vil nok koste mer enn det smaker. Du vil ha mindre behov for det sammenlignet med om du bodde litt mindre sentralt, du vil ha større problemer med å finne parkeringsplass i nærheten, og det er langt større sannsynlighet for at sykkelen blir vandalisert av fyllerølp en fuktig lørdagskveld.

 

Jeg er generelt enig med supercz, A1 og lettsykkel før du er 18 er ikke nødvendigvis en god investering. Men det kan være det, avhengig av hva behovet ditt er i fremtiden, og evt. om du vil over på noe større når du blir gammel nok, eller om du klarer deg med lettsykkel i overskuelig fremtid.

Var kanskje litt å ta i. Familien min skal bu midt i sentrum, mens eg skal bu på Os :-)

 

Har en i familien som skal selge en `97 KTM Sting, kjørt under 30.000KM, i Bergen. Ser litt rufsete ut, men er i grei og original stand, kun skrudd på av kyndige. Om du vil ha motorsykkel og ikke en forvokst moppe altså... :tease: Googler du så finner du alle tekniske data. Ganske så frisk for å være 125, og veiegenskaper du garantert ikke finner på noen andre 125-ere... Men du må ikke være livredd for å skru litt, det er ikke ny vare, men god kvalitet er det.

Pris? :-)

Lenke til kommentar

Tipper rundt 22K. Plus reg. Om jeg ikke husker feil er det kun nytt fremdekk som kan være greit å få skaffet med tiden, ellers er den temmelig kjøreklar for en god stund fremover. Bakdekk er nytt, kjede-drev er nytt, ny vannpumpe, alle oljer/væsker byttet for et halvt år siden....

Ikke meg som selger den, men en i familien. Men det er meg som har stelt den så lenge hun har hatt den, så jeg kan kjenner sykkelen ganske godt. Send meg en pm om du vil ha mer info :-)

Har kjørt mc siden 80-tallet og har kjørt litt-av-hvert, og denne lille tassen er nok det morsomste jeg har kjørt noengang. Ekstremt enkel å trives med, og ekstrem-bremser (320mm Brembo framme), etc. "Alt" stemmer på den sykkelen, teknisk sett.

Hadde det ikke vært for at jeg fikk et supertilbud på en mellomklasse-sykkel, samt at denne Stingen bruker litt mye drivstoff (rundt 0.4 på milen om en kjører "normalt", 0.6 om du har stram vaier hele tiden), så hadde jeg kjøpt den selv, som hverdagssykkel. Men jeg kjører rundt 20.000KM i året, så da teller forbruket faktisk litt :confused:

Lenke til kommentar

Tipper rundt 22K. Plus reg. Om jeg ikke husker feil er det kun nytt fremdekk som kan være greit å få skaffet med tiden, ellers er den temmelig kjøreklar for en god stund fremover. Bakdekk er nytt, kjede-drev er nytt, ny vannpumpe, alle oljer/væsker byttet for et halvt år siden....

Ikke meg som selger den, men en i familien. Men det er meg som har stelt den så lenge hun har hatt den, så jeg kan kjenner sykkelen ganske godt. Send meg en pm om du vil ha mer info :-)

Har kjørt mc siden 80-tallet og har kjørt litt-av-hvert, og denne lille tassen er nok det morsomste jeg har kjørt noengang. Ekstremt enkel å trives med, og ekstrem-bremser (320mm Brembo framme), etc. "Alt" stemmer på den sykkelen, teknisk sett.

Hadde det ikke vært for at jeg fikk et supertilbud på en mellomklasse-sykkel, samt at denne Stingen bruker litt mye drivstoff (rundt 0.4 på milen om en kjører "normalt", 0.6 om du har stram vaier hele tiden), så hadde jeg kjøpt den selv, som hverdagssykkel. Men jeg kjører rundt 20.000KM i året, så da teller forbruket faktisk litt :confused:

Høyres greit ut. Skal tenke på det. Tar kontakt om interressen strekker til! :-)

Lenke til kommentar

Jeg har en Honda Cbr 125r 2007. Den er sparsom på bensin, og er ganske liten og lett. Den er 4 sylindra, har 14 hestekrefter og en toppfart på rundt 130 km/t. Den er veldig fin som en starter sykkel siden den ikke er spesielt stor, å lett og manøvrere. Forsikringa er heller ikke spesielt dyr, for Norge å være.

 

Sykkelen er veldig fin for folk som ikke trenger å reise så veldig langt hver dag, nybegynnere og folk som ikke vil bruke så mye penger.

 

Du funner masse reviews av sykkelen ute på youtube og andre sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...