1245112654122755325882462 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 22. juli er den 203. dagen i året. 204. i skuddår. I Noreg er den blitt så alt for mykje meir, joda vi hadde et terrorangrep, men eg har lagt til merke at i etterkant skal vi aldri klare å gi slipp på hendelsen. 22 August, 24 Desember, 1 Januar, 1 Mai, 17 Mai og kvar en gudforlatt dag med ei anna feiringshensikt har blitt gjenspeilt i dinna gudsforlatte hendelsen, alt handlar om å snu en kvar anledning til å "minnast og skape samhold rundt hendelsane" forbanna pisspreik.. Kvifor skal alt handle om å sympatisere med dei medsvorne i hendelsen? Kvifor skal deg gnuast inn, kvifor skal vi premiere dei overlevande som "heltar" i samfunnet, for at dei melder seg inn i et politisk parti og blir utsette for ei ubegripelig handling, det er høl i hovudet, det har ikkje rot i røynda, det burde vertfall ikkje ha det. Kvar dag, på riksdekkande tv ser vi det, det er forkasteleg kordan vi framsyner saka, i Afrika svelter små born i hel, i midtausten er det born, ungdom, til og med voksne som opplever lignande tilstandar kvar einaste dag, kvar einaste dag, då blir ikkje 70 minut så veldig lenge lenger. Det er rett og slett homofilt. 3 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Heh hva mener du med "det er rett og slett homofilt"? Men hvorfor vi fokuserer på dette så mye ? Fordi det er den første terrroraksjonen etter andre vk, dessuten om du synes vi overdriver, hva med USA med 9/11? (Jau, litt værre det der da, men you get my point?) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Har budd i USA i noen år, var her på ferie ved anledninge. Så gikk vell nermere 3000 liv tapt ved anledningen. Men ja, ser sammenligninge, var nesten like mange terrorister som omkom som det var på utøya (Perspektiv) Det er den første terroraksjonen etter andre vk, det er riktig, 17 mai er FRIGJØRINGSDAGEN vår, at det skal stå snobbete sosialister og fortelle meg om deres opplevelser blir kvalmt, dagen handler om å feire noke som er større, det handler om å feire oss som nasjon, ikkje holde tilbake og dvele på politisk fokus, handlingar utført av enkelt ståande, eller terror, et eksempel. Julafta.. WTF Eg lure på korleis det blir 22 juli i år, desverre har en planlagt å oppholde meg i Norge i sommer. At det er rett og slett homofilt er noko vi sei på "bygda" for å vise at ditta her burde vært tatt ved rota og gjort ei slutt på. Lenke til kommentar
Frackenpohl Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Er veldig enig med deg! Det burde såklart fokuseres på, men ikke i den grad det har blitt gjort. Har fortsatt til gode å høre en offentlig tale som ikke nevner 22. juli. 1 Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har budd i USA i noen år, var her på ferie ved anledninge. Så gikk vell nermere 3000 liv tapt ved anledningen. Men ja, ser sammenligninge, var nesten like mange terrorister som omkom som det var på utøya (Perspektiv) Det er den første terroraksjonen etter andre vk, det er riktig, 17 mai er FRIGJØRINGSDAGEN vår, at det skal stå snobbete sosialister og fortelle meg om deres opplevelser blir kvalmt, dagen handler om å feire noke som er større, det handler om å feire oss som nasjon, ikkje holde tilbake og dvele på politisk fokus, handlingar utført av enkelt ståande, eller terror, et eksempel. Julafta.. WTF Eg lure på korleis det blir 22 juli i år, desverre har en planlagt å oppholde meg i Norge i sommer. At det er rett og slett homofilt er noko vi sei på "bygda" for å vise at ditta her burde vært tatt ved rota og gjort ei slutt på. Aha, kilder på at det var ca 70 terrorister i 9/11? Sist jeg husker så var det ca 4 hovedterrorister (så legger vi på noen til ettersom de var "hjelpere" da er vi oppe i 10 stk) Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Har budd i USA i noen år, var her på ferie ved anledninge. Så gikk vell nermere 3000 liv tapt ved anledningen. Men ja, ser sammenligninge, var nesten like mange terrorister som omkom som det var på utøya (Perspektiv) Det er den første terroraksjonen etter andre vk, det er riktig, 17 mai er FRIGJØRINGSDAGEN vår, at det skal stå snobbete sosialister og fortelle meg om deres opplevelser blir kvalmt, dagen handler om å feire noke som er større, det handler om å feire oss som nasjon, ikkje holde tilbake og dvele på politisk fokus, handlingar utført av enkelt ståande, eller terror, et eksempel. Julafta.. WTF Eg lure på korleis det blir 22 juli i år, desverre har en planlagt å oppholde meg i Norge i sommer. At det er rett og slett homofilt er noko vi sei på "bygda" for å vise at ditta her burde vært tatt ved rota og gjort ei slutt på. Aha, kilder på at det var ca 70 terrorister i 9/11? Sist jeg husker så var det ca 4 hovedterrorister (så legger vi på noen til ettersom de var "hjelpere" da er vi oppe i 10 stk) Offesielle tall var vell 10 stykker. Tenk på kor mange afganistan krigen har tatt. Idiot.. For å utdjupe 'idiot' så står det bakom i det du selv siterte (perspektiv) Det var jo antatt at det var 'mange' terrorister på flyet. Det ble vell til slutt anslått av HSM at det var 20 personer som deltok aktivt i aksjonen. At least 2,985 people died in the September 11, 2001, attacks, including: 19 terrorists 2,966 victims [2,998 as of Spring 2009] Endret 21. mai 2012 av Priim Lenke til kommentar
Scriptgutten Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er nok media alene som bestemmer hvor mye dveling det blir. Media har en vanvittig makt over oss, da de kan skrive om nøyaktig det de vil, og kan holde tilbake på det de mener vi ikke trenger å vite, eller ikke vil at vi skal vite. De kan legge frem en sak på nøyaktig den måten de vil, og på den måten skape positive eller negative holdninger hos folk om forskjellige saker. De fleste nordmenn vet nok ikke om noe av det som skjer rundt i verden, utenom det TV2 mener vi bør vite. Jeg tror den eneste grunnen til at dette blir minnet så mye, er at det er så mye fokus på saken i media. Hadde ikke media hatt så mye fokus på saken, så hadde det ikke blitt like mye dveling over det. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 4. juni 2012 Del Skrevet 4. juni 2012 Det er forskjell på å feire et jubileum, og på å markere årsdagen for en tragisk hendelse. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 5. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2012 Det er forskjell på å feire et jubileum, og på å markere årsdagen for en tragisk hendelse. FYI, det har ikkje vært nokon årsdag. Med mindre du har brukt dei overståande anledningane som er nevnte til å feire hendelsen, det er det jo også nokon som gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå