Gå til innhold

MoBo ASUS P8Z77-m problemer.

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ett mobo P8Z77-M

Jeg har fått to problemer.

1. Jeg kan ikke koble til min gamle DVD spiller m/ 40 pins tilkobling.

Det finnes bare SATA tilkobling på kortet. Er jeg nødt til å hjøpe en ny SATA DVD spiller?

2.På kortet finne det ett 6 pinns 12V tilkobling. Men min PU Corsair TX650 har kun en 4+2 pinns. Det er uklart i bruksanvisnigen om det holder med 4 pinn eller om det må være 6 pinn

Jeg skal koble til ett grafikkort ATI HD 6570 og ett Gigabyte tråløst-kort.

.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes bare SATA tilkobling på kortet. Er jeg nødt til å hjøpe en ny SATA DVD spiller?

2.På kortet finne det ett 6 pinns 12V tilkobling. Men min PU Corsair TX650 har kun en 4+2 pinns. Det er uklart i bruksanvisnigen om det holder med 4 pinn eller om det må være 6 pinn

.

IDE er veldig utdatert og det koster ikke mer enn 150 kr å kjøpe et SATA drev. Du kan derimot finne adaptere, men jeg tviler på at du vil tjene noe på det.

Hovedkortet har ikke 6pins 12V kobling, det er en 8pins. At en så ny strømforsyning ikke skal ha en 8pins ATX ledning er for meg umulig å tro - den er nok der :) EDIT: det er mulig den er en 4 pin+4 pin, altså at man kan splitte 8pin kabelen i to deler

Når det gjelder 4+2 pin så er den til grafikkort.

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

.

IDE er veldig utdatert og det koster ikke mer enn 150 kr å kjøpe et SATA drev. Du kan derimot finne adaptere, men jeg tviler på at du vil tjene noe på det.

Hovedkortet har ikke 6pins 12V kobling, det er en 8pins. At en så ny strømforsyning ikke skal ha en 8pins ATX ledning er for meg umulig å tro - den er nok der :) EDIT: det er mulig den er en 4 pin+4 pin, altså at man kan splitte 8pin kabelen i to deler

Når det gjelder 4+2 pin så er den til grafikkort.

.

Da kjøper jeg ett SATA drev.

Når det gjelder mine kunskaper i å telle begynner jeg å tvile på nå.

Det finnes en ledning med 4+4 pinns og to med 6+2 pins. De sise er merket PCI-E.

Takk for svaret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...