Gå til innhold

bytte yrkeslinje?

Anbefalte innlegg

jeg er snart 20 år (fyller i juni) og er ferdig med videregående. men ikke Lærling på matfag som jeg har prøvd å få jobb i Butikkslakter. har gått på Folkehøyskole for å ha et fri år med tenke rom. etter det begynte jeg å søke for jobber for å fullføre Svennebrev med faget Matfag men har ikke fått noe svar enda... men venter og venter...

men så kom tanken å bli rørlegger. jeg vet at det er et høyt etterspørsel + god lønn. har lett etter alternativer for å begynne utdanningen men det eneste jeg ser er om å gå VGS igjen på Bygg og anlegg. selv på fagskolene står det at man trenger svennebrev fra vgs.

er det noe mulighet å studere uten Vgs? jeg vet at jeg kan spørre kommunen om det men jeg har bare lyst til å høre om noen vet om noe måte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det går an å fikse en ordning ala den som folk bruker for å bli elektriker?

Altså at du arbeider som hjelpearbeider i 5 år, for så å ta fagbrevet.

Jeg har ikke undersøkt dette, men det er verdt å sjekke hvis du virkelig vil bli rørlegger uten VGS.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du ikke gå vgs om igjen? Siden du allerede har fullført to år på videregående skolen, har du alle realfagene, så du trenger kun å fullføre de praktiske fagene. Høres ut som to ganske deilige år for min del. Du burde vurdere det! Pluss, at da får du all den kunnskapen du trenger for å bli en god rørlegger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...