Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

hei!

har ei svigersøster som er litt vanskelig og trenger å komme seg unna omgivelser og miljø for en periode, er ikke noe vondt forhold i familien, er bare

det at vi tenker at det kan være litt godt å komme seg unna,

er det noe som heter omplasseringshjem eller noe sånn?

har ei venninne som var igjennom det samme da hun ble flyttet til et bolig hus med ungdommer som trengte og komme seg vekk en liten stund, der fikk hun lommepenger,mat,ly i tillegg til at hun kunne besøke familie i helgene..

noen som vet om det finnes noe sånn? ev hvor henvende seg for å få litt informasjon ang dette? Anonym poster: eed9a007d096ad1e81c07f9ed8e632fe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Omplasseringshjem er et ord som har med dyr og fugler å gjøre.

Ungdomshjem er for ungdom som har kommet skjevt ut, og som Barnevernet har overtatt hele omsorgen for.

Finnes det så noen andre tilbud? Måtte være å søke om privat avlastning eller støttekontakt gjennom avisen, men da ville dette være noe som man måtte betale selv.

Lenke til kommentar

avlastningshjem ja!

det var det jeg tenkte på, men er bare det at det ikke er noen problemer i hjemmet hos sin far, det er miljøet som er her i bygden, ble voldtatt osv, mobbing, sliter med depresjon etc..

jeg skal lese opp om avlastningshjem og bumper her vis jeg lurer på noe mer:) Anonym poster: eed9a007d096ad1e81c07f9ed8e632fe

Lenke til kommentar

Personlig erfaring med barnevernets tiltak: NEI, NEI, NEI!

Jeg ber deg, prøv alt annet før barnevernet eventuelt kontaktes. Finnes det ikke noe annen familie eller venner å be om hjelp? Eller en roligere måte å bearbeide problemene på slik bosituasjonen er nå? Går det an å vurdere psykologisk behandling i stedet?

Hør på meg. Barnevernet dreper.

Lenke til kommentar

Jeg har vært på avlastningshjem. Foreldrene mine fikk mange barn tett på hverandre, og jeg var.. veldig.. ''livlig'', kan man si.

Jeg opplevde det som veeeeldig positivt. Lærte meg å sitte stille og lese, leke alene, og hvordan man skal håndtere katter. Lærte meg også mange norske skikker og slikt (takk for maten, den var god, om en time ller to, ligger den i do! f.eks). Var fra tidlig alder på avlastning hos en snill, gammel dame som jobbet hos politiet av alle steder (husker at hun brukte navnet mitt som passord på jobbpc'en sin!)

Da jeg ble eldre så fikk jeg også være på ett sted som jeg bare kan beskrive som en ''leir'' for barn i alle aldre. Jeg lærte hvordan jeg skulle håndtere mange andre dyr, kom i kontakt med naturen og å komme overens med andre barn/ungdom. Jeg husker også veldig godt den enkle gleden ved å lage seg ostesmørbrød, kjøre hest og kjerre ut til skogen, og grille ostesmørbrødene på/i åpen ill.

Dette er kjære minner som jeg vil tenke på med varme for resten av mitt liv.

Hør på meg; barnevernet hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...