Gå til innhold

STORE problemer med iPad mot Linksys WRT45GL

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har en WRT54GL med den nye firmwaren.. Har kobla opp alt av dingser trådløst (+ 4 ting kabla) på denne. 3 mobiler går trådløst, 1 apple tv og 2 bærbare pcer.. Alt fungerer knirkefritt, HELT til jeg kommer til iPaden...

Den kobler seg på nett, har super hastighet, men etter 2-3 minutter så detter den av, og jeg må skrive inn WPA2 keyen på nytt av, hver ENESTE gang...

Noen som har tips til meg? Dette er forferdelig irriterende... Sleit med noe av det samme på min gamle zyxzel router, men der var det ikke like ille..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd alle tinga du sier. Har prøvd WEP, WPA og WPA2. Har resatt både router flere ganger.. Ipaden har jeg resatt... Kaster snart iPaden i bakken!

Vurderer snart denne http://www.komplett....ku=626340#extra

Prøvde noe fra denne: http://appletoolbox.com/2010/04/special-report-fixing-ipad-wi-fi-issues/

Dette:

Dropped Connections and forgotten passwords: The iPad will intermittently drop its Wi-Fi connection, forcing the user to reconnect. In some cases, it will force the user to re-enter his or her password. This problem is especially prominent with the Actiontec routers provided with Verizon FIOS.

Fixes:

Switch DHCP to manual

Tap Settings, then go to the Wi-Fi section. Tap the blue, right-facing arrow next to the Wi-Fi network to which you are currently connected, then tap DHCP. In the HTTP Proxy section, select “Manual.” You don’t need to enter any additional information.

Exit Settings, then check for alleviation of Wi-Fi issues. You may need to restart your router after making this change.

Interestingly, other users have reported that switching to Auto is of benefit (the default setting is “Off”)

Endret av LasseTheDude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...