Gå til innhold

Denne teknologien kommer neste år

Anbefalte innlegg

Responstiden (jeg regner med det er dette folk mener når de sier FPS) imponerer meg i mye større grad enn den påståtte nøyaktigheten. Hovedårsaken til at jeg misliker bevegelseskontroll på samtlige spillkonsoller er at det er helt grusomt dårlig respons. Det tar jo et halvt sekund fra man gjør noe til det skjer noe.

Dersom responstiden viser seg å ha vært "fikset på" i disse videoene så er dessverre teknologien igjen uinteressant for meg.

tror folk mener "First Person Shoter". Noen av dem i hvertfall :p
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Responstiden (jeg regner med det er dette folk mener når de sier FPS) imponerer meg i mye større grad enn den påståtte nøyaktigheten. Hovedårsaken til at jeg misliker bevegelseskontroll på samtlige spillkonsoller er at det er helt grusomt dårlig respons. Det tar jo et halvt sekund fra man gjør noe til det skjer noe.Dersom responstiden viser seg å ha vært "fikset på" i disse videoene så er dessverre teknologien igjen uinteressant for meg.

FPS brukes om to ting, First Person Shooter og Frames Per Second.

Responstiden/latency som du skriver om er også ett problem for konsoller generelt, pga i motsettning til hvordan det er med PC, så bruker TVen tid på å vise bildet.

Det er altså etter at signalet har forlatt konsollen ting tar tid.

Husker jeg måtte bruke en del tid på å stille slik at lyd og bilde kom til TVen med samme "forsinkelse" slik at jeg klarte å spille Guitar Hero.

Man trykker til riktig tidspunkt på en måte, men TVen viser det for seint, så det blir feil....

Enkelte TVer/forsterkere er værre enn andre når det gjelder dette...

På noen spill/konsoller kan man stille på det slik at det blir bedre....

Lenke til kommentar

Responstiden (jeg regner med det er dette folk mener når de sier FPS) imponerer meg i mye større grad enn den påståtte nøyaktigheten. Hovedårsaken til at jeg misliker bevegelseskontroll på samtlige spillkonsoller er at det er helt grusomt dårlig respons. Det tar jo et halvt sekund fra man gjør noe til det skjer noe.Dersom responstiden viser seg å ha vært "fikset på" i disse videoene så er dessverre teknologien igjen uinteressant for meg.

FPS brukes om to ting, First Person Shooter og Frames Per Second.

Responstiden/latency som du skriver om er også ett problem for konsoller generelt, pga i motsettning til hvordan det er med PC, så bruker TVen tid på å vise bildet.

Det er altså etter at signalet har forlatt konsollen ting tar tid.

Husker jeg måtte bruke en del tid på å stille slik at lyd og bilde kom til TVen med samme "forsinkelse" slik at jeg klarte å spille Guitar Hero.

Man trykker til riktig tidspunkt på en måte, men TVen viser det for seint, så det blir feil....

Enkelte TVer/forsterkere er værre enn andre når det gjelder dette...

På noen spill/konsoller kan man stille på det slik at det blir bedre....

Jeg vet hva fps betyr, jeg la bare ikke merke til segmentet i videoen hvor det ble brukt til et FPS spill. Jeg mener uansett det ikke passer til den slags bruk, siden man med musen kontrollerer båre hvilken retning spillfiguren skal se, og hvor han peker våpenet. Med denne type kontroll så kan man fremdeles kun sikte på den delen av bildet kameraet viser, og man trenger derfor ytterligere en kontrollmetode for å styre kamera med.

Menne, det er ikke snakk om et halvt sekund etter at signalet forlater konsollen. På de aller fleste TVer er det snakk om under 50 ms input lag, noe som utgjør bare en tidel av den forsinkelsen man gjerne ser ved bruk av kinect og lignende. Resten av forsinkelsen kommer av at algoritmene for å regne ut hvilke bevegelser brukeren utfører også krever en grei mengde prosessorkraft, og ting derfor tar tid.

Usikker på hvilken TV du bruker, men de aller fleste TVer har en innebygget lydforsinkelse som er tilsvarende input laggen til hver enkelt TV. Dersom du hadde koblet lyden til en receiver så kan jeg derimot forstå problemet.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

Nå kan veil ikke denne i utgangspunktet sammenlignes med kinect da det i praksis er to helt forskjellige ting. Du har kanskje en mer nøyaktig fingerregistrering rett over skrivebordet, men kinect er som det står for å registrere hele kroppen i et større område å gulvet, i spill.

Som andre her også skriver er har den heller ingen optiske enheter. For all del, den er sikkert bra til sitt bruk. Men nå kommer også trolig MS med en oppdatert variant til neste konsoll også.

Forøvrig synes jeg det er slitsomt å holde hendene over bordet over lengere tid...

Lenke til kommentar
FPS brukes om to ting, First Person Shooter og Frames Per Second.Responstiden/latency som du skriver om er også ett problem for konsoller generelt, pga i motsettning til hvordan det er med PC, så bruker TVen tid på å vise bildet.Det er altså etter at signalet har forlatt konsollen ting tar tid.Husker jeg måtte bruke en del tid på å stille slik at lyd og bilde kom til TVen med samme "forsinkelse" slik at jeg klarte å spille Guitar Hero.Man trykker til riktig tidspunkt på en måte, men TVen viser det for seint, så det blir feil....Enkelte TVer/forsterkere er værre enn andre når det gjelder dette...På noen spill/konsoller kan man stille på det slik at det blir bedre....

Jeg bruker en Samsung 40" LCD tv som PC-skjerm, og det er tilnærmet null latency... Merker ingen forskjell mellom den og Asus pc skjerm med 5ms latency.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...