Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ingen signal på skjerm

Anbefalte innlegg

Hei

har noen problemer med pcen jeg bygget for 1 år siden.

Det står at skjermen ikke får noe signal. Dette problemet skjedde rett etter at jeg endret boot rekkefølgen i biosen til USB først. Kanskje dette bare var en tilfeldighet, men det tviler jeg på siden det skjedde rett etterpå. Har prøvd å resette CMOS og tatt ut av batteriet på hovedkortet.Jeg har også prøvd å bytte PCI-e slot til skjermkortet men ingenting ser ut til å løse problemet. Når jeg trykker på start knappen på kabinettet starter pcen som den skal, alle viftene går osv... men det er bare svart skjerm, altså skjermen får ikke noen signaler. Jeg kan ikke se bios bildet engang, så det går ikke an å endre instillinger i biosen.

Før da jeg hadde dette problemet, rotet jeg bare litt med kablene til skjermkortet og bare lot pcen stå på med ingenting på skjermen og plutselig bootet den.

Skjermkortet er GTX 570 OC (http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3685#ov).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det som du sier litt pussig at du ikke får opp post. Da er det helt sikkert at det er noe feil i video utgangen hos deg. Kjører du hdmi eller har du vga utgang?

Jeg ser at du har mulighet for å bruke hdmi. Om du bare kjører med det, så anbefaler jeg å sette i vga kontakten for å se om at du får (RGB) signalet til post på skjermen, mens du driver feilsøking. Da får du opp post og så kan du få tilbake innstillingene. Det må du gjøre i biosen.

Vennligst

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Nå er det som du sier litt pussig at du ikke får opp post. Da er det helt sikkert at det er noe feil i video utgangen hos deg. Kjører du hdmi eller har du vga utgang?

Jeg ser at du har mulighet for å bruke hdmi. Om du bare kjører med det, så anbefaler jeg å sette i vga kontakten for å se om at du får (RGB) signalet til post på skjermen, mens du driver feilsøking. Da får du opp post og så kan du få tilbake innstillingene. Det må du gjøre i biosen.

Vennligst

BmOnline

Har prøvd hdmi vga og dvi og tastaturet lyser ikke så det ser ikke ut som noe jeg kobler til kan få signal.

Lenke til kommentar

Vennligst

BmOnline

Har prøvd hdmi vga og dvi og tastaturet lyser ikke så det ser ikke ut som noe jeg kobler til kan få signal.

Da tror jeg du må slå av hele greia, ta ut kablene og kortet. Se over det, er det mye støv og slikt, så få det bort. Sett kortet tilbake og vær forsiktig med statiske ladninger. At du holder hånda først mot sjassi før du tar i kortet ved demontering/montering.

Det kan bare være en bagatell. Men prøv dette først. Så slår du på etterpå, sjekk koplinger også.

BmOnline

Lenke til kommentar

Vennligst

BmOnline

Da tror jeg du må slå av hele greia, ta ut kablene og kortet. Se over det, er det mye støv og slikt, så få det bort. Sett kortet tilbake og vær forsiktig med statiske ladninger. At du holder hånda først mot sjassi før du tar i kortet ved demontering/montering.

Det kan bare være en bagatell. Men prøv dette først. Så slår du på etterpå, sjekk koplinger også.

BmOnline

Tror ikke kan være noe med ledninger å gjøresiden det skjedde rett etter en restart.

Lenke til kommentar

Vennligst

BmOnline

BmOnline

Tror ikke kan være noe med ledninger å gjøresiden det skjedde rett etter en restart.

Ja, jeg skjønner hva du sier, men etter at du resatte bios, så skulle du jo i terorien få post om ikke annet. Du må jo inn i bios igjen for å enable pci ex. Så det var derfor jeg foreslo at du skulle kjøre vga og om du har fått satt den til å boote på rett disk etter resetten er jo spørs om du ventet lenge nok før du satte batteriet tilbake?

BmOnline

ps: du skrev:

Før da jeg hadde dette problemet, rotet jeg bare litt med kablene til skjermkortet og bare lot pcen stå på med ingenting på skjermen og plutselig bootet den.

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Har prøvd med vga nå etter en cmos reset (ta ut batteri fra hovedkort) men fortsatt ingen post. Er redd for å si til dustinhome at det er defect skjermkort når jeg ikke kan vite at det er det. De sier at det er min jobb å finne komponenten det er feil med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...