Gå til innhold

Utdannelse og lønn, subseaingeniører

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer på hvordan lønnsstatistikken er for subsea-ingeniører nå til dags. Har sett litt rundt på nettet, men ikke funnet noe nylig. Lurer også på hvordan utdannelsen forløper seg, altså hvordan utdannelsen er. Er det faste planer for terminene, eller er det som på mange andre studier at du kan "komponere" din egen ukeplan?

Endret av HaakonRiple
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Det eneste stedet du kan bli sivilingeniør i Norge innen undervannsteknologi (subsea) er 3årig bachelor på HIB, og 2 årig master på NTNU. Disse til sammen vil utgjøre en femårig utdanning.

Her har du litt informasjon om fagene på HIB. Og Her har du litt informasjon om fagplanen på NTNU.

Men du må ikke ta alle fem årene, eller de tre første, du kan for eksempel ta 3 år med marin teknikk, deretter 2 år med undervannsteknologi.

Det kan være mulig å komme inn i samme bransje dersom du tar teknisk kybernetikk på NTNU. Jeg vurderer samme utdanning, og da vil jeg ta fem år med undervannsteknologi slik at du blir "fullblod" sivilingeniør innenfor området. Ulempen er at du blir mer spesialisert.

Jeg kan tenke meg at lønna er på 800 000kr+ når du har litt erfaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...