*tgg* Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 har et virus eller som jeg selv tror en backdoor hack. Maskinen/viruset endrer karakter alt ettersom hardware firewall er innkoblet eller ikke. den infiserte maskinen begynte å gå tregt og routeren hengte seg i 20min intervaller og stenger tilgang til nettet, må da rebootes. uten router kommer en prosess"SeCuRe.exe" opp og denne lar seg lukke, men popper like fort oppigjen. dersom jeg går inn i oppgavebehandling blir denne lukket av seg selv. Har norton, men den finner ikkeno, ikke adaware heller. onlinescan til symantech fant en infisert fil (en backdoor-sak), men etter fjerning er det likedan, og i definisjonen til denne er det ikke slik den skal oppføre seg. Har funnet en rar mappe i system32 ved navn last og her ligger psexec.exe, paradise.txt, secure.exe, windows.exe, h4ck og etpar andre filer. finner lite på nettet og søk hos f-secure/symantec/googel hjalp lite.. Den infiserte maskinen er nå slått av... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Sier bare to ting jeg, last ned The Cleaner eller Anti-Trojan. Husker ikke linken til Anti-Trojan, men The Cleaner finner du her http://www.moosoft.com Gratis prøve tid på den, bare pass på å oppdatere programmet med trojan og program updates før du kjører en scan og clean. Lykke til. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Test med Zone-alarm, finn ut om det er noen prog's som prøver å koble seg på nettet som du ikke kjenner til. Kjør msconfig og sjekk hvilke programmer som starter opp med bootingen, mange virus/trojanere starter opp selv. Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Backdoor.Sumtax? Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Backdoor.Sumtax Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Backdoor.Sumtax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå