Gå til innhold

Selge bilder til privatpersoner


Anbefalte innlegg

Jeg har fått en forespørsel av en privatperson om jeg vil selge noen av bildene mine. Jeg har aldri vært borti det før. Personen vil ha høyoppløslig bilde, som kommer til å bli printa ut og hengt på veggen. Hvor mye skal man ta for sånt egentlig? Prisen må jo være overkommelig for begge parter. Har dere noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville ikke ha gjort det på den måten, risikoen for at bildet kommer på vidvanke er for stor.

 

Jeg ville ha avklart prisen du skulle ha for bildet med kjøper, og så lastet du det opp til en fotoforretning eller trykkeri med instrukser om maks en utskrift og ingen digital utlevering.

Endret av Cilleron
Lenke til kommentar

Ser ingen problem med å selge høyoppløsningsbilder til privatpersoner, jeg gjør ofte det med kriterie at de bare skal brukes til privat. Brytes disse betingelsene er det bare å fakturere et avskremmende høyt beløp som straff (dette står alltid i kontrakt/faktura til skrekk og advarsel).

 

Det er strengt tatt bare et bilde, du kan potensielt selge store utskrifter, men masse pes med å organisere og hente... slike ting orker jeg ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...