saladin waits for alice Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hei alle sammen! Min far og meg mistenker sterkt at det er noe galt med skjermkortet til maskinen hans. Han sier at det er en mac pro 2007 modell, intel xeon. Skjermkortet han har i maskinen er en Geforce 7300 GT. Vi har test med forskjellige skjermer, med min dell 24" og hans nye 27" fra apple. Begge utgangene til skjermkortet er DVI, med den ene får vi ikke bilde, verken på han sin eller min. På den andre utgangen får han bilde på sin skjerm, men da kun i 720P (TV), men på min skjerm får han opptil 1080P. Vi har tatt ut skjermkortet og renset det med lufttrykk på boks, ingen forskjell. Noe som er viktig å få med seg er at han er nødt til å bruke en adapter for å kunne bruke sin nye skjerm, maskinen hans ble lagd før den nye teknlogien ble lagd (thunderbolt?). Så kanskje problemet ligger der, men det forklarer ikke hvorfor det ikke funker på den ene utgangen på min skjerm. Han er villig til å kjøpe et nytt skjermkort, men da helst noe alla det han har fra før av, noen dere anbefaler spesielt? Kan et skjermkort fra en windows basert pc fungere på en mac? Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 jeg har ett 8800gt(x) som jeg ikke bruker, det er noe alla det han har fra før Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Er det stort? Er veldig trangt i kabinettet Bor du på sørlandet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå