AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 hei. i de siste uke 4-5 ukene har jeg opplevd at den ene testikkelen min har blitt skikkelig opphovna. den har blitt veldig stor og hard, men gjør ikke noe vondt uten om når jeg klemmer litt forsiktig på den. noen andre som opplevd det samme? evt. hvor kan jeg få undersøkt dette hos noen andre utenom fastlegen min? Anonym poster: 812e6f951916aa7a911f3d9f9be73b9f Anonym poster: 812e6f951916aa7a911f3d9f9be73b9f Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Alle menn bør kjenne på testiklene med jevne mellomrom, for å vite hvordan de kjennes normalt. Endringer i testiklene kan være et symptom på testikkelkreft. Testikkelkreft gir vanligvis ikke smerter i selve testikkelen. Gå til lege dersom: testiklene er ømme testiklene hovner opp testiklene blir mindre testiklene kjennes harde Testikler Normalt: Kjenn på testiklene med jevne mellomrom slik at du vet hvordan testiklene dine normalt kjennes ut. Når bør du søke lege? Hvis testiklene forandrer seg; er ømme, hovner opp, blir mindre eller kjennes hardere ut, bør du gå til legen. Risikoen for testikkelkreft er økt hos menn som har vanskeligheter med å få barn, og hos menn som ikke hadde begge testikler i pungen ved fødselen.Testikkelkreft gir vanligvis ikke smerter i selve testikkelen, og oppstår som hovedregel bare i én testikkel. gå til legen du Endret 21. mai 2012 av Sangesland Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Det var det jeg fryktet. men kan man gå til noen andre en fastlegen sin og få dette undersøkt? Anonym poster: 812e6f951916aa7a911f3d9f9be73b9f Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 fastlege eller legevakta på sykehuset er vel det eneste, tror jeg. men vær så snill, få dette undersøkt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå