thethirstytraveler Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hei å hå min første post og tråd her inne. De siste 2 åra har jeg benyttet meg mer og mer av Norwegian på kortere ruter innen Europa. Var en tur i Bratislava nå fram mot helgen, bodde 4 netter på et helt ok hotell. Betalte 2600,- for fly å hotell.Bestillte tja... ca 10 dager i forveien. Sjekket samme reise dagen før jeg skulle dra ned, da skulle de ha 6000,- for samme tur. Flyet fra Gardermoen ned til Bratislava var ikke mer en halvfullt, litt bedre belegg hjemover. Men er det bare meg som syntes det hadde vært bedre å justere prisen ned et par dager før reisen går, enn å heve den til langt over det doble? Det er jo helt normalt med charterselskaper. Lenke til kommentar
m0ffe Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 nå er jeg langt fra noen ekspert på dette... men norwegian ser kanskje sannsynligheter er større for å få solgt en billett til en som "må ha den", enn å få solgt 2-3 lavpris billetter? ett annet tenkelig scenario er at de har solgt billettene men at kjøperen ikke bruker de. Lenke til kommentar
Thieves Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Min erfaring med Norwegian er at det er mye dyrere enn de andre. Nå flyr jeg for det meste turer til og fra Spania, og her er Norwegian veldig dyre. Fløy fra Malaga for 2 uker siden, og betalte 5500,- ca for flybillett tilbake til Norge, altså en vei. På Englandsreiser så har jeg brukt å reise med Ryanair, men det er jeg ferdig med. Betaler gjerne 2000,- ekstra for å fly med SAS eller Norwegian. Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 . Fløy fra Malaga for 2 uker siden, og betalte 5500,- ca for flybillett tilbake til Norge, altså en vei. 5500,- En vei fra Spania? Det er jo ran på høylys dag. Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 nå er jeg langt fra noen ekspert på dette... men norwegian ser kanskje sannsynligheter er større for å få solgt en billett til en som "må ha den", enn å få solgt 2-3 lavpris billetter? ett annet tenkelig scenario er at de har solgt billettene men at kjøperen ikke bruker de. Heldigvis har jeg såpass godt forhold til sjefen at jeg kan ta ferie på rimelig kort varsel, å det er jeg helt sikkert ikke alene om, men da er det vel kanskje mer fristende for mange med en råbillig chartertur enn en storbyferie? Ja kanskje Norwegian har nettopp den policy`n du nevner om at de satser heller på en dyr billett solgt, enn 2-3 billige. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Reiste en god del med Norwegian før, men det er sjeldnere nå. Hovedgrunnen er at de ofte er mye dyrere enn alle andre. Før klarte jeg ofte finne helgeturer til 4-5-600 t/r, men nå er det helt umulig. Annonserer de 299,- så skal de sikkert ha minst 2000 den andre veien og 299,- er gjerne kun tilgjengelig for utreise på tirsdager. Å betale mere for en reise til Europa enn for en reise til USA er ikke aktuelt for meg. I tillegg opplevde jeg mere forsinkelser og tull med dem enn med noen andre. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Var en tur i Bratislava nå fram mot helgen, bodde 4 netter på et helt ok hotell.Betalte 2600,- for fly å hotell.Bestillte tja... ca 10 dager i forveien. Sjekket samme reise dagen før jeg skulle dra ned, da skulle de ha 6000,- for samme tur. Flyet fra Gardermoen ned til Bratislava var ikke mer en halvfullt, litt bedre belegg hjemover. Anbefaler å kombinere Bratislava med Wien om du først er noen dager der. Fly for eksempel til Wien, ta noen dager der og så båt ned Donau til Bratislava og opphold der før du flyr derifra. Har med hell gjort det samme med Paris-Nice og Miami-Key West. Endret 21. mai 2012 av robertaas 2 Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Anbefaler å kombinere Bratislava med Wien om du først er noen dager der. Fly for eksempel til Wien, ta noen dager der og så båt ned Donau til Bratislava og opphold der før du flyr derifra. Har med hell gjort det samme med Paris-Nice og Miami-Key West. Takk for tips Var i Wien for en 3 års tid siden å da kombinerte jeg med Budapest, som jeg gjerne skulle hatt et par dager ekstra i. Vurderte faktisk nå å ta en av lekterene eller hurtigbåtene opp til Wien, raskeste tok vel 75min? Bodde jo bare et par steinkast unna der de la til. Men slo det fra meg da jeg ikke hadde så mye tid, ville heller sjekke ut Bratislava skikkelig. Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Før klarte jeg ofte finne helgeturer til 4-5-600 t/r, men nå er det helt umulig. Annonserer de 299,- så skal de sikkert ha minst 2000 den andre veien og 299,- er gjerne kun tilgjengelig for utreise på tirsdager. I tillegg opplevde jeg mere forsinkelser og tull med dem enn med noen andre. Billig ene veien å svindyr hjemveien eller omvendt er noe herk, men hender jeg treffer på ok tilbud begge veier, men det er ikke ofte. De er flinke til å rydde flyene før landing sånn at det sjelden blir store forsinkelser, det er iallefall min erfaring(for de har vel ikke vaskepersonell?) Tror nok SAS er mer medgjørlige enn Norwegian da det først skulle skje noe, kanselleringer etc. Men ikke skjedd med meg enda. (bank i bordet) Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Reiste en god del med Norwegian før, men det er sjeldnere nå. Hovedgrunnen er at de ofte er mye dyrere enn alle andre. Før klarte jeg ofte finne helgeturer til 4-5-600 t/r, men nå er det helt umulig. Annonserer de 299,- så skal de sikkert ha minst 2000 den andre veien og 299,- er gjerne kun tilgjengelig for utreise på tirsdager. Å betale mere for en reise til Europa enn for en reise til USA er ikke aktuelt for meg. I tillegg opplevde jeg mere forsinkelser og tull med dem enn med noen andre. Hvilket selskap pleier du vanligvis å bruke i Europa? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hvilket selskap pleier du vanligvis å bruke i Europa? Har brukt mange i Europa, men mest er det vel med Lufthansa og Ryanair for tiden. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Hvilket selskap pleier du vanligvis å bruke i Europa? Har brukt mange i Europa, men mest er det vel med Lufthansa og Ryanair for tiden. Der hører det vel med at du neppe har dratt på 14-dagers varsel på denne siden av årtusenskiftet :-) Lenke til kommentar
thethirstytraveler Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Får mail fra Norwegian nå om såkalt `Super Tirsdag` Feks : Oslo - Istanbul fra 349,- joda er rimelig det, men hjelper jo lite når returen fort kommer opp i 3770,- iallefall de datoene jeg hadde mulighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå