Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problemer med å holde en flytende dialog på nett dating.

Anbefalte innlegg

Hei. Mann 22 her. Har vært singel i et halvt år nå, etter et mareritt av et forhold jeg hadde i fjord.

Jeg har aldri vært spesielt sosial på nett og slik er jeg bare. Men allikevel har jeg rotet meg borti nett-dating. Har da laget en profil, skrevet om meg og lagt ut et bilde og logget på en gang i uka for å vise at jeg er der. Derfra har jeg latt den rette finne meg.

Nå igår skrev ei jente til meg. Jeg svarte like fort og vi fikk da en brukbar dialog. Tonen er fin osv.. Men jeg merker jeg sliter med å holde dialogen flytende, temaene blir mange og korte, og jeg ender ofte med å tenke meg frem til nye temaer bare for å holde praten gående.

Så siden jeg ikke er særlig flink til å holde en samtale så håper jeg at noen her kan dytte meg i riktig retning. For eksempel på hvordan jeg bør holde samtalen gående, om jeg kan ordlegge meg annerledes for at hun skal komme med mer fyldige svar.

Jeg prøver å ikke tenke for mye og bare ta det på sparket, være ærlig og meg selv. Men det er mye enklere for meg når jeg snakker med andre fysisk.

Tips og råd? Anonym poster: 4cb64e9699d51a4f3dc42f26b7647c07

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når det er 7-8 timer med bil til den andre part så finnes det ikke så mange praktiske muligheter. Kanskje telefon men jeg er faktisk mer sjenert i telefon enn å være der foran personen. Har aldri likt å snakke til "fremmede" i telefon. Anonym poster: 4cb64e9699d51a4f3dc42f26b7647c07

Lenke til kommentar

Vel, jeg er veldig dårlig på nettdating selv. Og jeg hater og å snakke i telefon. Du har min medfølelse der. Men det vanligste rådet som pleier å bli gitt er altså å møtes asap i virkeligheten. Problemet ditt har jeg hatt mang en gang før, og jeg har ikke funnet noen løsning på det utover å la være å finne på nye ting å si og la motparten gjøre det. Funker sjelden men om det funker er du i alle fall rimelig sikker på at hu er interessert.

Lenke til kommentar

Hmm. Det var ikke enkelt dette. Frøkenen svarer med korte setninger, nesten bare for å bekrefte at hun har lest. Mister litt interessen når jeg faktisk forteller om meg selv. Tidligere idag skrev jeg "Lite å finne på.. Prøve å slå ihjel litt tid med spilling da."

Ikke sikkert at den meldingen var særlig lett å svare på for henne men det ser jo ikke ut som om hun prøver engang. Svaret jeg fikk var "Ja :)"...

Ironisk nok så skriver jeg med to jenter nå, må vel snart velge. :/ Hun nye jeg skriver med er ny på siden og mye mer ivrig etter å svare skikkelig så det er mye enklere å holde samtalen gående. Anonym poster: 4cb64e9699d51a4f3dc42f26b7647c07

Lenke til kommentar

Skulle gjerne dratt og besøkt en av dem selv. Men det blir for langt til at det lønner seg utenfor ferien i første omgang. Kjipt at jeg ikke finner noen her i byen, tror jeg er litt feig også, for finner jeg meg noen langt borte så slipper jeg å være redd for å møte dem på byen om det skulle gå galt.

Ser poenget ditt Priim, noen er flinkere til å skrive enn andre. Jeg er ikke særlig flink selv men jeg vet at jeg prøver å gjøre det så godt jeg kan. Anonym poster: 4cb64e9699d51a4f3dc42f26b7647c07

Lenke til kommentar
Tidligere idag skrev jeg "Lite å finne på.. Prøve å slå ihjel litt tid med spilling da."

Ikke sikkert at den meldingen var særlig lett å svare på for henne men det ser jo ikke ut som om hun prøver engang. Svaret jeg fikk var "Ja :)"...

Hva kan man svare på sånt, da?

Anonym poster: 3d119ffda9ecc4591c89efab24afb000

Lenke til kommentar

Sliter med akkurat samme problem! Har ikke mindre enn 5 stykker jeg har utvekslet litt meldinger med nå, men sliter litt med å holde i gang samtalene. Er noen ganger ting jeg vil spørre om, men som jeg helst vil "spare" til vi møtes...

Kan jo selvfølgelig fortsette samtalene med å spørre om helt standard small-talk ting, men føler liksom at det blir gørr kjedelig da. Tror ikke de blir så voldsomt interessert når samtalen er kjedelig.

De eneste gangene jeg klarer å holde samtalene gående uten problem er når vi bare tøyser oss. Dvs en slags intern spøk som blir dradd i overkant langt... :p

Min erfaring med nettdating er at kvinnfolkene i veldig liten grad prøver å bidra til å holde samtaler gående. Virker som om de ikke bare forventer at vi skal ta kontakt, de forventer også at mennene skal stå for "underholdningen". Anonym poster: 7d038e04b27388c853dfe6019b397640

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hola mr!

Har laga meg en profil på nett selv men hver gang jeg logger på, husker jeg hvorfor jeg logga av sist gang. 99/100 av hundre profiler på nett forteller ABSOLUTT INGENTING om personen bak profilen.

Hver gang jeg ser en profil med "lever livet som om hver dag skulle vært den siste" og en annen trendy hit som "liker å gå tur i skog og mark" får jeg et ønske om å ødelegge noe i ren frustrasjon.

Folk prøver bare å selge et perfekt bilde av seg selv som for meg blir lite interessant og klikker meg videre til neste profil som er akkurat lik.

Mitt tips til deg er rett å slett å bare være 100% deg selv. Jenter finner gutter som er veldig engasjert i noe veldig attraktive.

Snakk om ting som faktisk interesserer deg og la den andre blir kjent me DEG. Det værste som kan skje er at det bare blir rart og at dere bryter en greie som før eller siden hadde feilet uansett. Lykke til me nett-datingen! :)

Lenke til kommentar

Noen har vel bedre kjemi enn andre.

Når det er sagt: hvorfor ikke bare snakke om det du interesserer deg for? Så sier jo hun ifra om hun interesserer seg for noe av det samme, så vips. Og motsatt. Oppfordre henne til å snakke om sin dag, hvordan hun har det, hva hun liker, hvilke drømmer hun har.

Ellers er det nok ikke dumt å møtes asap, i alle fall etter man har blitt "trygg" på hverandre og stoler på den andre til en viss grad.

Lenke til kommentar

Filterløs: Hvem skriver du til? Er det til med (TS) så er jeg ærlig på profilen, viser meg som en åpen og rolig person med ønske om å møte en jente med god kjemi. Venninner jeg kjenner har sett igjennom profilen min uten å finne noe spesielt å klage på. Jeg føler jeg har laget et bra og korrekt bilde av meg selv på min profil.

Jeg har erfart at telefonsamtaler gir mye bedre resultater enn chat, selv om de kan være veldig stille og merkelig de første gangene. Anonym poster: 4cb64e9699d51a4f3dc42f26b7647c07

Lenke til kommentar

Beste tipset: Multi-threading. ALDRI og jeg mener ALDRI snakk om en ting om gangen. Da blir det fort kjedelig og kan bli vrient å bytte samtaleemne uten å virke desperat. Prøv å snakk om så mye, og nevn så mye om gangen som virker naturlig. Du vil ha et bedre "game" totalt sett, både i virkeligheten og over nett ved bruk av denne teknikken.

Lenke til kommentar

Nett-date melding er så booring. På linje med å se maling tørke.

TS: Hvorfor poster du som anonym? Synes ikke noe om at folk skal poste anonymt når det er helt vanlige problemstillinger som drøftes. Er ikke pinlig i det hele tatt at du synes nettdate melding er kjedelig/vanskelig. Jeg er også der. Hadde alle vært åpen på det hadde det kanskje vært lettere?!?

Selv har jeg mest tro på real-life experience.

Lenke til kommentar

Blinc: Der er opp til meg om jeg ønsker å ta opp dette "problemet" med min bruker eller som anonym. Jeg ønsker ikke å stå frem med en identitet som gjør at folk som kjenner meg ser at jeg nettdater og sliter med kommunikasjonen. Nettdate er tabu i mitt miljø og ikke alle mine venner trenger å vite at jeg gjør det.

Og real life er greit nok det, men det kommer veldig mye an på hvor du bor. Jeg holder til i en liten bygd så jeg bruker derfor nettet for å utvide horisonten. At folk 7-9 timer unna meg skulle ta kontakt hadde jeg ingen planer om. Hadde holdt om de var innenfor fylket mitt/nabofylkene.

Nittutt: Det har vært forsøkt, resultatet var svar av typen "mhm", "ok" og andre svar som er vanskelig å fortsette en diskusjon på.

Skal jeg få noe ut av nettdating i denne situasjonen må jeg nok møte personen face 2 face. Anonym poster: 4cb64e9699d51a4f3dc42f26b7647c07

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...