KriB Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har hatt en ftp-server stående som passive bak en ruter en god stund og den har fungert smertefritt, da jeg har hatt som default alle porter forwardet til min lokale maskin IP 192.168.1.10 (fast). FTP- serveren lytter på port 69. En kompis av meg hadde behov for et sted å plassere serveren sin og vi satte den opp hjemme hos meg. Denne fikk IP 192.168.1.20 (fast). Vi forwardet alle portene han trengte for å kjøre serveren sin, web port 80, ftp port 21 og fire fem forskjellige andre progs i tillegg. For å være sikre på at alt fungerer hans server endret vi også standard forwarding til hans server 192.168.1.20 og forwardet port 69 til min XX.XX.XX.10. Ved test av min FTP- server kom klienter inn på serveren (sees i loggen) men de hadde ikke mulighet til å hente info i hele tatt. Prøvde også å forwarde port 68 til min XX.XX.XX.10 server, men det hjalp ikke. Endret så standard forwarding til min server for å se om det hjalp, og det fungerte som en drøm. Hvilke flere porter må jeg forwarde for at min FTP- server skal virke? Jeg har Zyxel 768(R?) SHDSL ruter og kjører Bulletproof FTP-server og Zonealarm Pro, hvis det har noen betydning. Er det noen endringer som må gjøres som jeg ikke har tenkt på? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
KriB Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Ingen som har peil? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Bare di portene du bruker.men prøv å skru av "passiv mode" i ftp proget. du prøver å logge deg på med.. Lenke til kommentar
int20h Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Passiv FTP er optimalisert for brukeren, mens aktiv FTP er optimalisert for ISPen. Er gjerne brannmurer som krangler mye her. Aktiv kommando: klient >1024 , server 21 data: klient >1024 , server 20 Passiv kommando: klient >1024 , server 21 data: klient >1024 , server >1024 Lenke til kommentar
lceger Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Hvilke porter du skal videresende, kommer an på hva du har satt som port range til Passiv bruk. Det vil si at du må sette opp en regel for 69 + de portene du ar satt opp som passive. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 Hvilke porter du skal videresende, kommer an på hva du har satt som port range til Passiv bruk. Det vil si at du må sette opp en regel for 69 + de portene du ar satt opp som passive. Alle porter jeg setter opp i passive port range? Jeg har kun mulighet til å spesifisere regler for 12 porter i ruteren.... Og sju av "reglene" er brukt til andre ting. Dvs at jeg har kun mulighet til å kjøre fem porter i passive rangen da? Lenke til kommentar
titus Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Kan det tenkes at problemet er at din ISP blokkerer port 20 og 21 slik som UPC gjør? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 29. august 2003 Forfatter Del Skrevet 29. august 2003 næ.... Det er Firstmile, og de blokkerer ingenting. I tillegg bruker jeg port 68 og 69... Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Her er oppsett for ngt Kanskje det er til hjelp Se punkt 16 a/b & 18 http://www.relativt.net/index.php?mod=arti...r&op=show&id=17 Lenke til kommentar
KriB Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Her er oppsett for ngtKanskje det er til hjelp Se punkt 16 a/b & 18 http://www.relativt.net/index.php?mod=artikler&op=show&id=17 Takk skal du ha for god hjelp! Det ser ikke ut til at jeg kan definere port ranges på min ruter, men kun en og en port. Med mulighet for å rute kun 12 porter, så virker det litt tynt. Jeg får stupe ned i manualen igjen, selv om den er totalt elendig. Eller ringe firstmile Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Visstnok med de aller fleste routere kan du ha en limit på regler, men du kan spesifisere portrange. På min 3com office connect kan jeg kun ha 10 regler, men alikevel kan jeg spesifisere på èn regel: 10-20,30,59,200-5000 dvs 10 til 20, port 30 og 59, og portrange 200-5000. Merk: disse kan heller ikke routes til mer enn èn pc. Du bør ha noe liknende på din router, iallefall portrange hvis ikke du kan spesifisere enkelte porter samt range. Grav ned i manualen og bruk www.google.com Lenke til kommentar
KriB Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Tror jeg er f***** Går ikke å legge inn port-ranges i setupen.... Har testet, og det er maks plass til 5 siffer, ingen tegn. Sjekk side 58 her, de som har lyst til å ta en titt eller har kommentarer: ftp://ftp.zyxel.com/p782series/document/p..._UsersGuide.pdf Jeg ringer Firstmile på mandag og hører hva de har å si. PS: Går det å kjøre aktiv på ett eller annet hvis som int20h antyder? Vil ikke det begrense antall samtidige pålogget til kun 1? Lenke til kommentar
SineTwo Skrevet 30. august 2003 Del Skrevet 30. august 2003 Fikk du med porten hos firstmile eller kjøpte du den selv? Hvis du kjøpte den selv tviler jeg på at de kan hjelpe deg - ellers kan du godt kjøpe en ny router/switch (koster bare noen få lapper - avhengig av bruk, dvs om du vil ha router eller switch, antar at router er det du vil ha). Lenke til kommentar
KriB Skrevet 30. august 2003 Forfatter Del Skrevet 30. august 2003 Fikk den av Firstmile, ferdig konfigurert. Firstmile eies jo av Zyxel, så vi får se om det går å bytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå