Runningback Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Heisann. Reiser i Juni til USA for å bli der i et år. Tenker derfor å kjøre opp til MC. Er det bare å kjøre opp der borte, og ta en oppkjøring her i norge når jeg kommer hjem? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Du har fått svar i "Alt om MC-lappen tråden". Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 22. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2012 Hvordan skal jeg tolke " Ja, ish. Nei" På om det bare er å kjøre opp i Norge når jeg kommer hjem? Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Er du dust eller? Du stiller to spørsmål. Du får to svar. Så det koster 20 dollar? JA, ISH. Og når jeg kommer hjem er det bare å ta oppkjøring til MC innen et år, så har jeg lappen? NEI Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Så hva må jeg gjøre da for å få lappen?. Hadde du kanskje utfylt svarene litt så hadde jeg sluppet å spurt igjen. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 For å få lappen i Norge, må du ta lappen i Norge. Opplæringen i USA er så mangelfull at du neppe får godkjent noe som helst. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Jasså, hvorfor svare når du ikke har peiling? Utdrag fra en annen tråd som jeg fant nettopp " Jeg tok lappen i USA og du kan ta mc-lappen der borte så snart du kommer ned. Det eneste er at du må skaffe deg en adresse som DMV kan sende papirer til. Lappen koster rundt 30dollar. Jeg vil anbefale deg å ta billappen samtidig ettersom de krever det om du bor der lenger enn seks måneder, det koster ikke noe ekstra. Så fort du har tatt teorien kan du begynne å kjøre, altså burde du skaffe deg en sykkel ganske kjapt. Du må ha egen sykkel når du skal på oppkjøring. Jeg tror oppkjøringen må foregå innen en måned etter at du har tatt teorien. Når du kommer hjem til Norge drar du til nærmeste trafikkstasjon med papirer på at du har bodd i USA, samt flybilletten som du fløy tilbake med (de vil se når du flyttet tilbake til Norge). Og selvfølgelig det amerikanske førerkortet, som må være gyldig. Hvis det er noen spørsmål, ta kontakt så kan jeg sikkert hjelpe deg med det. Geico har forresten sykt billige mc-forsikringer. " Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jasså, hvorfor svare når du ikke har peiling? Utdrag fra en annen tråd som jeg fant nettopp " Jeg tok lappen i USA og du kan ta mc-lappen der borte så snart du kommer ned. Det eneste er at du må skaffe deg en adresse som DMV kan sende papirer til. Lappen koster rundt 30dollar. Jeg vil anbefale deg å ta billappen samtidig ettersom de krever det om du bor der lenger enn seks måneder, det koster ikke noe ekstra. Så fort du har tatt teorien kan du begynne å kjøre, altså burde du skaffe deg en sykkel ganske kjapt. Du må ha egen sykkel når du skal på oppkjøring. Jeg tror oppkjøringen må foregå innen en måned etter at du har tatt teorien. Når du kommer hjem til Norge drar du til nærmeste trafikkstasjon med papirer på at du har bodd i USA, samt flybilletten som du fløy tilbake med (de vil se når du flyttet tilbake til Norge). Og selvfølgelig det amerikanske førerkortet, som må være gyldig. Hvis det er noen spørsmål, ta kontakt så kan jeg sikkert hjelpe deg med det. Geico har forresten sykt billige mc-forsikringer. " Ja, her er det jo helt tydelig at jeg ikke har peiling. Bommet med 10 USD på prisen og greier. Du kan forvente hva du vil. Du får som norsk statsborger ikke overført ditt førerkort fra amerikansk til norsk, fordi opplæringen er for dårlig. Det bør du forstå når du kan ta sertifikatet på motorsykkel på omtrent 3 timer i USA, mens det er nærmere 25 i Norge. Amerikanske statsborgere som flytter til Norge, kan i enkelte tilfeller få kjøre opp i Norge uten videre opplæring, men dette er ofte voksne personer som har hatt førerkort i mange år. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Litt rart at du kommed med disse påstandene når jeg har pratet med en kjørerlærer, og en som har kjørt opp til motorsykkel i USA og videreført førerkortet til norsk. Trenger kun teori bit, + oppkjøring i USA. Deretter må du ta med bevis på at du har bodd i USA i over 6 måneder, enten flybilett eller noe annet papir som tilsier dette. Også leverer du inn ditt amerikanske førerkort, og får et nytt NORSK et når oppkjøring i Norge er bestått. Lenke til kommentar
odibjo Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 Jasså, hvorfor svare når du ikke har peiling? Utdrag fra en annen tråd som jeg fant nettopp " Jeg tok lappen i USA og du kan ta mc-lappen der borte så snart du kommer ned. Det eneste er at du må skaffe deg en adresse som DMV kan sende papirer til. Lappen koster rundt 30dollar. Jeg vil anbefale deg å ta billappen samtidig ettersom de krever det om du bor der lenger enn seks måneder, det koster ikke noe ekstra. Så fort du har tatt teorien kan du begynne å kjøre, altså burde du skaffe deg en sykkel ganske kjapt. Du må ha egen sykkel når du skal på oppkjøring. Jeg tror oppkjøringen må foregå innen en måned etter at du har tatt teorien. Når du kommer hjem til Norge drar du til nærmeste trafikkstasjon med papirer på at du har bodd i USA, samt flybilletten som du fløy tilbake med (de vil se når du flyttet tilbake til Norge). Og selvfølgelig det amerikanske førerkortet, som må være gyldig. Hvis det er noen spørsmål, ta kontakt så kan jeg sikkert hjelpe deg med det. Geico har forresten sykt billige mc-forsikringer. " Ja, her er det jo helt tydelig at jeg ikke har peiling. Bommet med 10 USD på prisen og greier. Du kan forvente hva du vil. Du får som norsk statsborger ikke overført ditt førerkort fra amerikansk til norsk, fordi opplæringen er for dårlig. Det bør du forstå når du kan ta sertifikatet på motorsykkel på omtrent 3 timer i USA, mens det er nærmere 25 i Norge. Amerikanske statsborgere som flytter til Norge, kan i enkelte tilfeller få kjøre opp i Norge uten videre opplæring, men dette er ofte voksne personer som har hatt førerkort i mange år. Dette her er noe jeg kaller et utfyllende svar, i motsetning til det som ble gitt tidligere. Det er helt latterlig å reagere med slike nedsettende uttrykk mot andre, bare fordi det svaret du anga kunne være vanskelig å tolke for en som ikke sitter på samme kunskap, og helt klart ikke deler det samme synet som førstnevnet gjorde. Det at du selv ble overrasket over reaksjonen du fikk på svaret ditt, tilsier det faktum at du selv ikke innehar enven til å se en sak fra andre synspunkter. Lenke til kommentar
OJ Doe Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Det er ikke fordi jeg ikke evner. Jeg gidder ikke. Det kreves svært lite innsats å finne ut at dette selv. Omtrent 30 sekunder med Google ville gitt et godt nok svar. Når TS ikke gidder å bruke 30 sekunder av sin tid, gidder ikke jeg å skrive en velbegrunnet og utfyllende svar. Når TS kommer med nedsettende og uriktige påstander, da svarer jeg. Det jeg derimot ikke evner å se, er hva du faktisk skriver om. Kan du være så vennlig å utdype? Litt rart at du kommed med disse påstandene når jeg har pratet med en kjørerlærer, og en som har kjørt opp til motorsykkel i USA og videreført førerkortet til norsk. Trenger kun teori bit, + oppkjøring i USA. Deretter må du ta med bevis på at du har bodd i USA i over 6 måneder, enten flybilett eller noe annet papir som tilsier dette. Også leverer du inn ditt amerikanske førerkort, og får et nytt NORSK et når oppkjøring i Norge er bestått. Ja, du har nå fått mitt svar, og det er ingen grunn til å ikke ta førerkort i USA, det er en god erfaring å ta med seg når du skal kjøre i Norge. Jeg syntes også at du bør ta en MSF-kurs. Jeg står likevel på mitt, så da får vi se hvem som får rett når du kommer hjem. Jeg har ingen ting å tjene på å gi deg feil opplysinger, så hvorfor skulle jeg gjøre det? Endret 21. oktober 2018 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Burde gå greit dette: http://www.vegvesen....rkort.56237.cms Jeg går iallefall for samme løsningen når jeg stikker til USA. Har A1 fra før, så savnet etter A er stort. Endret 23. mai 2012 av ChristR Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 23. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2012 Takk Chris. Endelig fikk jeg bekreftet dette : -) Men det ryktes at man må ha egen sykkel for oppkjøring i USA. Burde vel gå greit å leie et sted da? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 23. mai 2012 Del Skrevet 23. mai 2012 (endret) Du kan leie en sykkel for ca 50 - 100 USD. Må vel påberegne en del forsikringer på den prisen men. Eks: http://socalsupermot...mvtestbike.html Endret 23. mai 2012 av ChristR Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 25. november 2013 Del Skrevet 25. november 2013 Hvordan gikk dette? Fikk dere tatt lappen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå