Gå til innhold

GTX 670 vs HD7850

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Forskjellen er såpass stor at det kan knapt nok sammenlignes, 7850 sliter faktisk med å holde følge med GTX 570. GTX 670 slår faktisk til og med 7970.

Da snakker vi BF3 og "uansett" oppløsning og grafikkinnstillinger.

Det går rett og slett på hvor mye penger du bruker, og hva du har behov for, spiller du på en skjerm i 1080-oppløsning med middels til høy grafikk holder nok et 7850 uansett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

@IT-Henrik: 670 slår 7970 i en del spill, og det motsatte skjer i en del spill. Å si at det er en klar vinn for 670 utenom BF3 er for meg vanskelig.

Derfor jeg spesifiserte at jeg kun snakket om BF3.

Her forøvrig en sammenligning mellom GTX670 og 7850 i en rekke spill:

http://www.anandtech.com/bench/Product/549?vs=598

Og en mellom GTX 670 og 7970:

http://www.anandtech.com/bench/Product/508?vs=598

Lenke til kommentar

Nei altså, jeg tenker jeg kan godt bruke 1,2k elstra på et 670 om det er så nye bedre enn 7850.

Er 670 bang4buck som du sier arni?

Ingen kort som koster mer enn 2000 kr er "bang4buck"

Neivel, men er 670 verdt penga og er nokså mye bedre enn 7850?

Gjør en vurdering som ethvert ansvarlig voksent menneske bør være i stand til. Hvis du har 40K å bruke på hva du vil bør du være i stand til å gjøre en vurdering på om det er verdt penga å gå opp til GTX 670.

Alle grafikkort er priset etter hva produsenten mener de er verdt, om du ikke er enig kjøper du noe annet.

Lenke til kommentar

Nei altså, jeg tenker jeg kan godt bruke 1,2k elstra på et 670 om det er så nye bedre enn 7850.

Er 670 bang4buck som du sier arni?

Ingen kort som koster mer enn 2000 kr er "bang4buck"

Neivel, men er 670 verdt penga og er nokså mye bedre enn 7850?

Gjør en vurdering som ethvert ansvarlig voksent menneske bør være i stand til. Hvis du har 40K å bruke på hva du vil bør du være i stand til å gjøre en vurdering på om det er verdt penga å gå opp til GTX 670.

Alle grafikkort er priset etter hva produsenten mener de er verdt, om du ikke er enig kjøper du noe annet.

Jeg kan godt bruke penga på det.

Men alt av det dere sier får meg til å tenke bare

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå tilbyr jo de aller fleste nettbutikker åpenkjøp så hvis man er i tvil er jo det en mulighet.

Men man må jo regne med mye styr for å prøve, på den måten får man vurdere om det er verdt prisen.

http://www.hardware.no/artikler/nvidia-vil-la-deg-spille-i-nettskyen/109333

Nå vil jeg si at når nettspilling blir noe kan det tenkes å betale dyre skjermkort neppe blir lønnsomt på en stund om man først har god internetlinje.

Uansett så kommer det stadig nyere modeller på den måten er det å vente på dyre skjermkort lurt.

Lenke til kommentar

Det kommer jo selvfølgelig helt an på hvilke konsekvenser en tusenlapp fra eller til har å si på ditt totalbudsjett. Som tenåring lærte jeg at det spiller egentlig liten rolle om du bruker 2000kr eller 4000kr på en ting, hvis du HAR pengene.

Det spiller en betydelig større rolle om man må betale 200kr eller 400kr i måneden i et år fremover.

Siden du ikke har gitt noen hint om prioriteringer i din økonomi er det vanskelig for andre å svare på hva som er verdt og ikke verdt å kjøpe når man sammenligner forskjellige prisklasser.

Er det verdt å slite økonomisk i en periode for å få den ekstra ytelsen et 670 gir? Ikke min vurdering å ta.

Er det verdt å spare en tusenlapp som man ikke måtte spare og muligens angre seg i etterkant på at man valgte 7870? Dunno.

Det viktigste man gjør i alle slike forbruker-spørsmål er å stille seg de rette spørsmålene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det kommer jo selvfølgelig helt an på hvilke konsekvenser en tusenlapp fra eller til har å si på ditt totalbudsjett. Som tenåring lærte jeg at det spiller egentlig liten rolle om du bruker 2000kr eller 4000kr på en ting, hvis du HAR pengene.

Det spiller en betydelig større rolle om man må betale 200kr eller 400kr i måneden i et år fremover.

Siden du ikke har gitt noen hint om prioriteringer i din økonomi er det vanskelig for andre å svare på hva som er verdt og ikke verdt å kjøpe når man sammenligner forskjellige prisklasser.

Er det verdt å slite økonomisk i en periode for å få den ekstra ytelsen et 670 gir? Ikke min vurdering å ta.

Er det verdt å spare en tusenlapp som man ikke måtte spare og muligens angre seg i etterkant på at man valgte 7870? Dunno.

Det viktigste man gjør i alle slike forbruker-spørsmål er å stille seg de rette spørsmålene.

Ganske flott skrevet, men er i en ganske god økonomi nå. Har 40k jegnkan bruke (eller 30 fordi jeg må kjøpe andre deler), men tenker jo om det er vits eller ikke uansett.

Men tror eg har valgy meg ferdig, så takk for avar :)

Lenke til kommentar

Nada.

Har du såpass mye å bruke, så ville jeg ansett det som verdt det av flere grunner;

Ikke bare vil det gi en god del bedre ytelse, det vil holde seg relevant i lang tid fremover hvis du liker å spille samt at det vil være lettere å selge på bruktmarkedet på et senere tidspunkt om du skulle gå lei/oppgradere.

I tillegg er jo Nvidia's nye sli-teknologi mer avansert og foreløpig bedre enn AMD sin med tanke på micro-stuttering, så oppgraderingsmulighetene om bf 4 skulle kreve veldig mye mer enn dagens blir litt enklere da. I mine øyne, selvsagt :)

Lenke til kommentar

Nada.

Har du såpass mye å bruke, så ville jeg ansett det som verdt det av flere grunner;

Ikke bare vil det gi en god del bedre ytelse, det vil holde seg relevant i lang tid fremover hvis du liker å spille samt at det vil være lettere å selge på bruktmarkedet på et senere tidspunkt om du skulle gå lei/oppgradere.

I tillegg er jo Nvidia's nye sli-teknologi mer avansert og foreløpig bedre enn AMD sin med tanke på micro-stuttering, så oppgraderingsmulighetene om bf 4 skulle kreve veldig mye mer enn dagens blir litt enklere da. I mine øyne, selvsagt :)

Ja når det hjelder det, hva er SLi og hvordan funker det?

Lenke til kommentar

Scalable Link Interface (SLI) er navnet Nvidia har gitt på sin teknologi for å bruke flere grafikkprosessorer for en Direct3D-applikasjon. Teknologien fungerer så enkelt som at grafikkprosessorene veksler på å tegne bildet som vises på skjermen, microstutter er en uheldig bivirkning som oppstår når de to grafikkprosessorene blir usynkronisert.

Microstutter oppleves som at en gitt framerate oppleves som en lavere framerate. Her er en video som viser forskjellen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...