cube85 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hei, Har nå sett og vurdert meget mye hvilke av disse kameraene jeg skal ta. Jeg klarer ikke å vurdere hva jeg skal gå for da dette er mitt første speilreflekskameraet jeg kommer til å kjøpe. Hvor mye har dette å si at d5100 er bedre på høy iso? brukes dette ofte? Ser i tester at 600d er bedre på iso fra 100-1600. Høyere enn dette så er d5100 bedre. Ser at mange anbefaler å gå for canon hvis du skal bruke det til litt filming for å ta opp litt små filmsnutter. Er det andre grunner for å gå for Canon 600d? Funksjoner eller hva den er bedre på? Hva skal jeg ta bilde av: Det er vell egentlig litt av alt. Bilder av biler/biltreff og litt alt mulig Har sett denne men er fortsatt usikker Ja, har lest mange reviews på nett. Problemet er vell at jeg ikke er så inne på hva som er bra og dårlig med fordelene og minusene til begge disse kameraene. Håper noen kan komme med kommentar/anbefaling/info. Takk Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det ENESTE som betyr noe er hvilket av disse kameraene du liker å holde i henda. Da tenker jeg på hvordan du føler det er å bruke (knapper/layout/menysystemer o.l.) Vær ærlig med deg selv og kjøp det du faktisk liker...:-) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har du tilgang til en av merkene Canon/Nikon ? kanskje du kan byttelån objektiver etc. og det kan være en vektstang. Du kan også vurdere hvilken type objektiver du vil ha/bruke, de forskjellige objektivene kan koste endel hos den ene produsenten men tilsvarende noe rimeligere hos konkurrenten. Lenke til kommentar
cube85 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Har lyst på canon egentlig på grunn av at den har en del flere hurtigtaster kontra nikon kameraet. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har lyst på canon egentlig på grunn av at den har en del flere hurtigtaster kontra nikon kameraet. Har du lyst på Canon så kjøp det, begge kameraene er jevngode og husk optikken er viktigere enn huset . Lenke til kommentar
se# Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Nikon fokuserer automatisk mens du filmer (hvis du vil), Canon gjør det ikke. Men selve videokvaliteten er nok et hakk bedre (så lenge du passer på fokuseringen). Ellers er det hvilket du liker best, veldig jevnbyrdige kameraer. Lenke til kommentar
TorVidle Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har lyst på canon egentlig på grunn av at den har en del flere hurtigtaster kontra nikon kameraet. Du gjør ihvertfall ingen tabbe med å velge Canon, med dagens pris på 600D m/kitobjektiv er det mye kamera for pengene. Tor Lenke til kommentar
cube85 Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Takk for alle svarene! Da var Canon EOS 600D m/kitobjektiv bestilt! Endret 21. mai 2012 av cube85 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Takk for alle svarene! Da var Canon EOS 600D m/kitobjektiv bestilt! Tror (les vet) at du kommer til å bli fornøyd , når så budsjett tillater det kan du jo satse på enda bedre optikk og få utnyttet kamere til sitt fulle potensiale :-) Lenke til kommentar
DeeReeShee Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg har canon 600D veldig bra kamera. det som er bra med canon er at du kan også bruke Nikon linser på det (tror jeg) Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg har canon 600D veldig bra kamera. det som er bra med canon er at du kan også bruke Nikon linser på det (tror jeg) Man kan i utgangspunktet bare bruke Canon sine objektiver "linser" samt alle tredjeparts objektiver som er spesifikt tilpasset Canon, det er pga. av at innfestningen til objektiver er forskjellig fra produsent til produsent. Men til Canon EOS kameraserie kan man bruke ganske mange objektiver som ikke er tiltenkt Canon i utgangspunktet bla. Nikon, men da må man bruke en adapter-ring som gjør at man kan bruke objektiver med en annen innfestning. Ved og gjøre dette får man ikke autofokus, man må bruke kameraet i manuell og ofte må man justere kameraet spesifikt for dette. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg har canon 600D veldig bra kamera. det som er bra med canon er at du kan også bruke Nikon linser på det (tror jeg) Det vil kunne fungere via adapterring, men er for det meste mer knot enn det er verdt. Ingen autofokus, du skal fokusere manuelt, du skal blende ned selv på objektivet eller adapteret, og søkeren blir veldig mørk når du blender ned. La heller være - det er først og fremst noe for spesielt interesserte. 2 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg var i samme problemstilling som trådstarter. 600D eller D5100. Tenkte først at jeg skulle gå for 600D, men jo mer jeg leste helte det mer over på D5100. Så jeg bestilte Nikon D5100 med 18-105mm VR. http://fotovideo.no/Produkter/Systemkamera/Nikon/Nikon-D5100-m-18-105mm-VR-m-Nikon-AF-S-18-105-3,5-5,6G-ED-VR-DX-124702-p0000136550.aspx Så vi får se hvem som blir mest fornøyd Håper begge blir fornøyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå