Gå til innhold

[Løst] Oppgradering av innmat + ny skjerm (spill)

Anbefalte innlegg

Laget en handleliste

UPDATE: Forskjellen er ny skjerm fra listen under, og bestilling er sendt.

Den nye skjermen er:

Eizo 23" LED Foris FS2332-BK 1920x1080, 1000:1, 6ms, IPS, VGA/DVI/HDMI

Veldig bililg akkurat nå på komplett til kun 1390, røverkjøp spør du meg med tanke på at man må opp 1000kroner ekstra for noe tilsvarende, og Eizo er beryktet for god kalibrering og flotte skjermer.

eukj05.jpg

Ser dette bra ut? Noen komponenter som ikke passer i lag?

Skjermen er vel kanskje det eg lurer mest på, har hørt at bildet den gir er fantastisk, men hvordan oppfører den seg i spill der det skjer veldig mange raske hendelser/animasjoner?

Har hørt mye ros om disse 120hz skjermene og, samt Eizo sine skjermer er i svært mange turneringer eg har sett (fra sc2).

Burde eg overveie andre skjermer? Bildekvalitet er super viktig, men flyt og at det er godt å se på skjermen er vel minst like viktig.

Endret av Mahler
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laget en handleliste http://www.komplett....gListId=1084419

Ser dette bra ut? Noen komponenter som ikke passer i lag?

Skjermen er vel kanskje det eg lurer mest på, har hørt at bildet den gir er fantastisk, men hvordan oppfører den seg i spill der det skjer veldig mange raske hendelser/animasjoner?

Har hørt mye ros om disse 120hz skjermene og, samt Eizo sine skjermer er i svært mange turneringer eg har sett (fra sc2).

Burde eg overveie andre skjermer? Bildekvalitet er super viktig, men flyt og at det er godt å se på skjermen er vel minst like viktig.

ser ikke noen varer i handlelisten så kan ikke se noe som er feil heller :p Endret av Ktoffer
Lenke til kommentar

data skjermer har jeg ikke peiling på, ellers ser det ut som om delene passer sammen du har power fra før av eller?

SSD 60 GB selv synes jeg det er 10 GB for lite legger alltid inn OS på den og de spillene jeg oftest spiller. vet ikke hvilket formål du har men det vet du sikkert best selv;) jeg ville også anbefalt Intel sine SSD ved at dem har fått gode omtaler(sitter ikke med noen erfaringer selv) du kan jo ta en titt i allefall http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=749482

skjermkortet er ala det jeg selv skal bestille og jeg tror 670 er et godt valg.

Endret av Ktoffer
Lenke til kommentar

Da har eg egentlig allerede bestilt, men skjermen til Dell tok eg bort, og bestilte heller

Eizo 23" LED FlexScan EV2335W-GB

27" var ikke så nødvendig, eneste er bildekvalitet, og at det ser flott ut i raske animerte spill som Diablo osv. Og den 23" eg bestilte er IPS. Håper byggekvaliteten på Eizo skjermen er god, så eg slipper at lys slippes inn.

Lenke til kommentar

Hvis du spiller masse FPS spill online vil jeg anbefale deg en 120hz skjerm.

Alt blir så utrolig smooth, selv bare å dra vinduene i windows føles deilig.

Du må ha en 120hz skjerm vis du skal spille i 3D ikke minst.

Edit:

Ser du har allerede bestilt, sikkert en helt grei skjerm det der ja

Endret av SkipO
Lenke til kommentar

Hvis du spiller masse FPS spill online vil jeg anbefale deg en 120hz skjerm.

Alt blir så utrolig smooth, selv bare å dra vinduene i windows føles deilig.

Du må ha en 120hz skjerm vis du skal spille i 3D ikke minst.

Edit:

Ser du har allerede bestilt, sikkert en helt grei skjerm det der ja

Hei. Ja etter mye lesing falt denne skjermen i smak. Kommer ikke til å bruke 3D, kjøper ny skjerm til da om teknologien er moden nok uten å få ubehag på øyner og hode.

Er godt mulig eg burde gått for en 120Hz skjerm, siden eg håper og ber om at CS:GO blir bra (med mindre det går an å gjemme seg til 99% usynlighet, orker ikke CoD multiplayer).

Det eg har forstått, er at å velge en skjerm, er å hele tiden måtte prioritere hva du helst vil ha. Skjermbilde og kvalitet er viktigst, men flyten som 120Hz eiere skryter av, er veldig viktig og, men ikke nok til at eg ser kun på disse skjermene. Det blir flere av de heldigvis.

Lenke til kommentar

ser ikke noen ekstern CPU kjøler og da tror jeg det ikke er behov for low profile minne heller. men så sant du oppgraderer CPU kjøler er det en viktig ting å passe på at det faktisk er plass til de innerste brikkene.

Lenke til kommentar

Du sier at bildekvalitet er viktig, og da er IPS et mye bedre valg enn TN (som 120Hz skjermene har (med mindre det har endret seg de siste månedene)). Hvordan Eizo'en er i praksis vet jeg ikke, men IPS-paneler har en (teoretisk i det minste) hang til å være tregere enn TN-paneler.

Selv sitter jeg med en Dell U2412M som også har IPS-panel, og jeg har ikke lagt merke til noe etterslep eller lignende. Dette er den type ting som jeg tror er mest synlig i det man sammenligner to skjermer ved siden av hverandre, men dette er bare en tanke jeg har.

-Deluze

LP minne er ikke noe dyrere enn ikke-LP. Så det har ikke noe å si.

Endret av Deluze
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei Deluze. Brukte lang tid og kansellerte ordren frem og tilbake, og endte opp med en Eizo 23" LED Foris FS2332-BK, som koster kun 1390 på komplett. På komplett sine sider, ble eg litt villedet, fordi det stod 3000:1 i kontrast ett sted på EV skjermen, og 1000:1 i spesifikasjonen. Ringte inn til komplett, og de sa den var 3000:1. Sjekket så Eizo sine sider, og den er listet til å være 1000:1.

Eizo 23" LED FlexScan EV2335W-GB som eg tenkte på først, kostet hele tusen kroner mer, og er faktisk ikke noe særlig bedre, faktisk har den 8 bit LUT i stedet for 10 sm FS2332 har. EV modellen er uansett ikke noe bedre, tror den er pittelitt dårligere til gaming, og koster 1000kr mer :D

Siden skjermen var så billig, håper eg på en ny skjerm allerede om 6mnd :)

Lenke til kommentar

Det blir nok helt sikkert bra. Når du får skjermen kan det være en fordel å søke seg frem til noen tester, og se om det er noen fargeinnstillinger du bør gjøre på skjermen. Noen skjermer kommer godt kalibrerte fra fabrikken, mens andre har godt av litt justering.

-Deluze

Lenke til kommentar

Det blir nok helt sikkert bra. Når du får skjermen kan det være en fordel å søke seg frem til noen tester, og se om det er noen fargeinnstillinger du bør gjøre på skjermen. Noen skjermer kommer godt kalibrerte fra fabrikken, mens andre har godt av litt justering.

-Deluze

Den skal testes og kalibreres om nødvendig, og heldigvis har Eizo et lite rykte på seg for å kalibrere bra selv hos sine fabrikker. Viss du har erfaring med software for denne jobben, er eg åpen for forslag.

Lenke til kommentar

Det har jeg nok ikke, men fra da jeg selv leste litt om emnet var vel den generelle oppfatningen at for skikkelig skjermkalibrering må det hardware til som disse.

Det kjedelige vil jo være at skjermkalibrering er noe de fleste av oss kun trenger å gjøre et fåtall ganger, og eget utstyr for det vil jeg anse som lite økonomisk. Kanskje du kjenner en hobbyfotograf eller lignende som kan ha slikt utstyr?

-Deluze

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Ville ikkje gått for Asus hovudkortet fordi det er en såkalt "le" versjon som gjør at den kommer med veldig lite ekstrautstyr som kabler, adaptere,etc. Viss du vil legge en god hundrings til så får du dette kortet som er den normale versjonen av kortet. Men om du kun trenger kortet og det ekstrautstyret du i bunn og grunn treng så går du for "le" versjonen :)

Lenke til kommentar

Ville heller ha prioritert en tusenlapp ekstra til prosessor (i7), enn en skjerm til 5k. Har hatt en 24" Samsung skjerm siden 2008, og den funker fjell. Ikke skjermen alt ligger i, sats heller på ett solid oppsett.

i7 var ikke verdt å satse på til gaming, i5 funker best for pengene der. En ny skjerm gjør susen, ikke la deg blinde av prisen, og 2008 er LENGE siden, du burde definitivt tenkt deg ut en ny skjerm med all den nye teknologien som svever nå.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...