Gå til innhold

Utdanning innenfor spilldesign?

Anbefalte innlegg

Hei, nå går jeg 2. året videregående, medier og kommunikasjon. Det er en treårig linje. Etter det vil jeg gjerne studere spilldesign.

Jeg har alltid vært litt usikker. Jeg er veldig glad i den kreative prosessen bak å lage spill, og har jobbet mye innenfor de fleste kreative visuelle aspekter som 3D design og konsept.

Men jeg vet det er veldig kompetitivt, og jeg er litt usikker. Lønnen er ofte dårlig, og markedet usikkert. Jeg er veldig fristet til å starte et eget spillstudio, men jeg er ingen ledertype. Jeg takler ikke å styre folk, eller spesielt mye stress generelt.

På toppen av det vil jeg veldig gjerne ha kreativ kontroll på det jeg lager.

Men om jeg så går for å studere spilldesign; hvor burde jeg studere? Jeg bor i Drammen og vil helst studere et sted innenfor Oslo eller der omkring.

Hvilke skoler er de beste alternativene? Jeg ser etter bachelor til å begynne med, og vil gjerne bygge et kontaktnettverk og få kompetanse innenfor å drive en business samtidig. Noe som gir meg en god kick-start inn i jobblivet, mens den gir meg all kompetansen jeg trenger innenfor spilldesign nær Drammen eller Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg studerer foreløpig hos Noroff, 3D Design & Animasjon. Skal ha spilldesign etter sommer, men som du sier, så virker det veldig lite fristende med tanke på hvor ustabil spill bransjen er. Jeg vurderer selv å ta og studere noe litt mer "realistisk" hvis jeg kan få lov til å si det.

Men utifra min erfaring, så er det å være veldig konkurranse dyktig, kreativ og tåle hektisk press, så lever du godt i spillbransjen.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...