kojak64 Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 En eller annen prosess i bakgrunnen bruker unormalt mye prosessorkraft - i task manager er det "system idle processes" som belaster cpu. (har AMD XP2200+) Jeg har sjekket maskinen for blaster og sobig og andre virus... jeg er 100% virusfri. I safe mode er prosessorbelastningen omtrent 1% idle - slik jeg venter meg. Har disablet alt av "unødvendige" services, og finkjemmet oppstartsrutiner i msconfig, fortsatt er det over 40% cpu usage idle. Noe nettverksaktivitet er det også å se i task manager. Hvordan skal jeg finne ut hvem synderen er? Lenke til kommentar
wil Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 er ikke så unormalt det da, 40 % er ikke no å bry seg om, når du snakker om 100 % så kan du begynne å snakke litt Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Åpne taskmanager (ctrl+alt+delete) og sjekk prosessene. Sorter de etter CPU forbruk og sjekk hvilken prosess som bruke den prosessorkraften. Og hvis denne prosessen ikke er en del av Windows, skaff deg Adaware/Spybot (husk å oppdatere referansefilen) slik at du kan fjerne disse. Slik spyware kan forplante seg dersom du har installert b.a. Kazaa eller om du ikke har brannmur. Lenke til kommentar
oddivato Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hei Syns 40% hørtes mye ut jeg. Her tusler og går det mellom 2 og 4 % men det eneste som er åpent er Explorer og Outlook. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 i task manager er det "system idle processes" som belaster cpu. Ja, den stjeler konstant nesten 100% hos meg også! Neida, "system idle processes" viser hvor mye "ledig" det er. Som sagt, sjekk hvilke prosesser som bruker CPU'en! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå