Dux ducis Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Jeg skjønner ikke hva som motiverer folk til å ha best gear i D3. PvP i WoW må da fortsatt være bedre enn PvP i D3.. For min del vil alltid D3 være et spill du spiller alene eller på lag med 1-3 venner. PvP i D3 frister minimalt. Trådstarters påstand forutsetter jo ekstremt stor tilgang på å kjøpe items som gjør at du "vinner", da. Og hvis det er så mange av disse itemene, at alle noobs med VISA-kort kan kjøpe dem, ja da er det vel strengt tatt ikke så unikt og bra heller. Ingen spill er "pay to win", så det er et latterlig konsept. Men enkelte spill går litt for langt med å tilby fordeler for spillere som betaler. World of Tanks tilbyr jo f.eks gull-ammunisjon mot ekte penger, og dette gir ærlig talt en ganske enorm fordel. D3 er ikke i nærheten av dette. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Ingen tvinger folk til å spille D3 eller PVP, og heller ikke bruke AH og ikke minst RMAH. Spill solo, farm tingene selv, ignore eller lat som at AH ikke finnes = offline game. Tenk bare at spillet har grusomt dårlig drops og må farmes så jævlig, akkurat som gammeldags spill. Er dette ikke noe for deg, så er ikke spillet noe for deg, og MOVE ON. 1 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Kunne ikke brydd meg mindre har allerede avinstallert det og kåret spillet for 10 årets skuffelse for min egen del Lenke til kommentar
nagina Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Synd for deg, mener fortsatt dette er årets spill 2012. Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 Synd for deg, mener fortsatt dette er årets spill 2012. nåja, hva om Half Life 3 plutselig hopper fram i høst? Lenke til kommentar
nagina Skrevet 15. juni 2012 Del Skrevet 15. juni 2012 FPS spill har tendens til å bli dårlig, spesielt de som har vært nr1 gamledager. 1 Lenke til kommentar
nxo Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 FPS spill har tendens til å bli dårlig, spesielt de som har vært nr1 gamledager. Synes du Diablo 3 var det beste i serien? Synes du Blizzard har levert i god, gammeldags stil? Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 16. juni 2012 Del Skrevet 16. juni 2012 (endret) For min del så er jeg litt skuffa over at AH er så viktig i Diablo 3. Føles litt som om D3 ble "ofret" for at Blizzard skulle få nok en melkeku, eventuelt som en backup om/når WoW kollapser. Jeg mister litt motivasjonen når jeg omtrent ikke får oppgradert utstyret mitt ved bare å spille. I tillegg er altså blacksmithing mer eller mindre bortkastet, så jeg sliter litt med motivasjonen for å spille videre. Er bare kommet til act II på hell difficulty med min barbarian. Visste jo så klart at D3 kom til å bli et grindespill, det var åpenbart, men hadde likevel håpet at det var mulig å gjøre litt mer utenfor AH. Jeg var fast bestemt på at jeg skulle ignorere AH mens jeg lvlet, og har egentlig gjort det til nå. Er lvl 56 og har vært særdeles grundig i tillegg til å ha spilt noen områder mer enn 1 gang. Likevel har jeg flere armor deler som er rundt lvl 30...Det dropper 95% dritt og det er omtrent ikke noe bra gear å hente som blacksmith. Man sier jo at det er frivillig om man ønsker å handle på AH, men inferno er vel umulig om man kun ikler seg med drops og bs gear? Men RMAH er jo spennende da. Ser jo at flere har tjent noen hundre euro allerede. Endret 16. juni 2012 av NuckChorris Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 FPS spill har tendens til å bli dårlig, spesielt de som har vært nr1 gamledager. Mye gullkorn fra deg. Flott det. Du syns D3 er det beste spillet fordi det er det spillet du er mest aktiv i nå. All din digitale prestisje er for tiden koblet til D3-serverne. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 17. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2012 (endret) Lolbearpeople who claim that 'spending 250 EUR on an in game item is crazy' are just jealous that they are poor and can not afford Yeah this is stupid. With such a low max-amount, blizzard will create a black-marked for the absolute best items in the game. Spill er blitt så populært at prisene kan økes. Hvis folk er villige til å betale mange tusener for et spill så vil prisene tilpasse seg dette. MMO med månedlige betalinger blir de nye free2play-spillene. Original MessageWe've recently added a limit to the number of games a player can create within a certain amount of time. Players who hit this limit will see the error: "Input limit reached. Please wait to perform more actions." After receiving this error, you will need to wait approximately 10 to 15 minutes before creating any additional games. This change was made to help reduce server strain and improve overall game stability, and we'll continue to monitor the situation and make additional improvements as necessary. We're currently working to find a solution that allows most players who are playing normally to create games without encountering this error, but will still limit some of the more extreme cases of rapid game creation. We appreciate your patience as we make these adjustments. Betale mer for mindre kvalitet og mer problemer, fordi det øker profitten og tømmer lommeboken din litt mer. Endret 17. juni 2012 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Klarer ikke dy meg, og blir sikkert stemplet som arrogant, men det får bare være, klarer ikke la være og kommentere på dette. Mye fordi tankeganen din er litt vel skeiv. Mens du i tidligere Diablo-spill kunne du farme bosser og finne bra loot, item-sets og lignende til deg selv er det mange som er skuffet over at det ikke er slik i Diablo 3. Føler mange sier dette, men er det bre meg personlig som runna hundrevis, ja hundrevis av mephisto runs for uber items? eller rettere sagt, en smule mulig liten sjangs for å få et akkurat det jeg ville ha? Selv synes det at jeg i løpet av 20-30 act 1 inferno runs finner flere items jeg kan selge, mye som er fantastiske uppgrades. Noe man også kan finne i Nightmare og inferno om man er heldig på loot rolls. har selv mange items som rett og slett utklasser level 62-63 items med klar margin Hele diablo serien dreier som om farming, Diablo 3 har gjort dette till en latterlig lett affære i forhold til de goe gamle klassikerene. Selv tør jeg ikke tenke på den enorme grininga til folk om de følgte D2 tankegangen 100%. hundrevis av skeleton king kills anyone? BUT THE WILL OF A TEMPLAR IS STRONGER! I Diablo 3 er alt balansert rundt auksjonshuset, og da mener jeg alt - det er til og med årsaken til at spillet ikke har offline-play. Hvis alle tvinges til å være online vil alle også være nærmere auksjonshuset. Både ja, og nei, mest midt i mellom. AH er en måte å gjøre ting litt mer sikre på, men slik som de kan styre diverse ting å tang så er det mye sant at det er rettet mot Auction house. Men ta ett eksempel. om du gjorde Act 1 skeleton king, men gjør det slik som du gjorde Diablo 3 meph runs, eller for dere som husker ting å tang, i d3 så er det mye gold på veien. etter flere hundre runs for å finne 1 item, langs veien ditt er du bokstavelig talt blitt søkrik, så du kan jo også bare kjøpe uppgrades, er det bad? Hadde dropraten vært høy nok til at spillere kunne farme sitt eget gear ville du komme deg videre uten å bruke markedet og markedet ville blitt oversvømt med items til en billig penge. Hvorfor skal du kjøpe hvis du kan skaffe ting på egenhånd? Du kan applye go gammal farming, slik som D1 og 2. tar bare mye lengre tid vel og merke Derfor er dropraten ikke balansert rundt at du og vennene dine skal farme gear selv - det er balansert slik at gode items skal være sjeldne og vanskelige og få tak i selv med millioner som leter etter dem. Gode items skal ikke ta mange timer å grinde fra en boss, de skal være i "short supply" på markedet. *host* Diablo 2 *Host* om du farmer en boss i 2 timer å finner noe bra, så er det MYE raskere en å farme 1 boss i en uke, tre uker, 2 måneder. Dermed kan du bare glemme å farme gearet ditt, eller å crafte det. Du kommer til å farme gull... Og kjøpe items på markedet, og vil du ha items fra øverste hylle må du ut med ekte penger. Av mitt gear har jeg kun kjøpt ting fordi jeg følte for det, jeg har spillt opp til act 4 midtveis, det aller meste er farma selv med venner eller finni sjæl.Ja det er ikke lett å komme over bra ting, men det er langt fra så hardt som folk vil ha det til, og det er fremdeles milevis mye lettere en det var Diablo 3 er det første spillet i historien som er fullstendig Pay2Win. Du kan bare gå til en person med bedre items enn deg og spørre hva han vil ha for de og vips - en transaksjon senere er du sterkere enn han. Da må jeg si at enten er du bare dårlig til å trolle, eller så har du spillt så få spill at meninger du kommer med som klart viser til uvitenhet ikke er tilstrekkelig nok for å klare mot argumentere hvordan de andre spillene i denne serien har vært, både med Diablo 2 sitt svartemarked for eksempel, eller andre spill som APB og det meste annet av F2P spill hvor om du betaler real cash er forskjellen på om du kan spille i det hele tatt, eller ikke. Diablo 3 ble ofret for RMAH - alle som spiller det er prøvekaniner i et eksperiment. Prøvekaniner? vil ikke si det når det de gjør er rett og slett å gjøre ting litt mer sikre. Igjen så er vel ikke jeg den eneste personen som husker i dette eksempelet Diablo 1-2 sitt svartemarked? eller et enda værre spill som ikke bare har "RMAH" men har ALT avhenging av ekte valuta, og mye gambling, Project Entropia. Det jeg personlig ikke liker med Diablo 3 er kun ene og alene 1 ting, det er 1 ting som plager livet av meg, DRM. Online. men det er en helt annen debat. TL:DR - Auction House er langt fra en dårlig ide om en tenker litt lengre på ting. Om man har spillt Diablo 2, og setter det opp mot Diablo 3. så kan de rett å slett ikke sammenlignes, Diablo 3 er simpelten super casual vis man ser på hvor ekstremt lett det er å få insane gear, uten å bruke ei eineste krone. Husk, spillet er 1 måned gammelt. Men akk, så er vi jo i 2012, og 1 måned tilsvarer 5 år give or take :| 2 Lenke til kommentar
fredes Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Original MessageWe've recently added a limit to the number of games a player can create within a certain amount of time. Players who hit this limit will see the error: "Input limit reached. Please wait to perform more actions." After receiving this error, you will need to wait approximately 10 to 15 minutes before creating any additional games. Betale mer for mindre kvalitet og mer problemer, fordi det øker profitten og tømmer lommeboken din litt mer. Kan være lurt å sette seg inn i saken før du begynner å syte. Dette handler om å bremse folk som starter ekstremt mange games. Jeg har farmet goblins, som tar maksimalt 2 minutter per game, hver dag både før og etter den limiten ble implementert. Fortsatt ikke fått beskjed om at jeg lager for mange. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 19. juni 2012 Del Skrevet 19. juni 2012 Original MessageWe've recently added a limit to the number of games a player can create within a certain amount of time. Players who hit this limit will see the error: "Input limit reached. Please wait to perform more actions." After receiving this error, you will need to wait approximately 10 to 15 minutes before creating any additional games. Betale mer for mindre kvalitet og mer problemer, fordi det øker profitten og tømmer lommeboken din litt mer. Kan være lurt å sette seg inn i saken før du begynner å syte. Dette handler om å bremse folk som starter ekstremt mange games. Jeg har farmet goblins, som tar maksimalt 2 minutter per game, hver dag både før og etter den limiten ble implementert. Fortsatt ikke fått beskjed om at jeg lager for mange. Egentlig ganske irrelevant. Kjøp bedre serverutstyr, Blizzard. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 20. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2012 TL:DR - Auction House er langt fra en dårlig ide om en tenker litt lengre på ting. Om man har spillt Diablo 2, og setter det opp mot Diablo 3. så kan de rett å slett ikke sammenlignes, Diablo 3 er simpelten super casual vis man ser på hvor ekstremt lett det er å få insane gear, uten å bruke ei eineste krone. Husk, spillet er 1 måned gammelt. Men akk, så er vi jo i 2012, og 1 måned tilsvarer 5 år give or take :| Målet er at du skal tømme ut mest mulig av innholdet i lommeboken din på spillet deres. Og så har de lurt mange av spillerene til å tro at spill bør koste mest mulig, ikke bare 599kr eller 120kr i måneden. En måte å tømme lommeboken din ekstra på er å gi deg muligheten til å kjøpe fordeler i spillet med ekte penger, f.eks. mere damage som i World of Tanks. Men siste skrik er å la de beste itemene koste penger som spillere kan selge til hverandre, såkalt RMAH. Nye spill vil ha en blanding, du vil kunne kjøpe deg fordeler for ekte penger og samtidig handle med andre spillere. Målet er å tømme lommeboken til spillerene maksimalt, og det er denne utviklingen jeg ikke ønske å støtte. Den kommer likevel, men jeg skal iallefall ikke hjelpe den på vei. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 20. juni 2012 Del Skrevet 20. juni 2012 Er enig i at det er en melkeku, men hvilke spill og andre ting man betaler penger for er ikke det? IOM at det er prat om så mange servere, og folk som fortsatt jobber med spillet må de jo få pengene fra en plass, logisk nok. Men jeg liker personlig ikke RMAH og vil ikke bruke det, og trenger ikke bruke det for å klare spillet. Lenke til kommentar
Syncz Skrevet 21. juni 2012 Del Skrevet 21. juni 2012 Jeez louise. Du trenger ikke å kjøpe noe ekstra spille med noen andre se på noe annet gear enn ditt egent. Klag på andre har bedre gear enn deg for de kjøpte det er jo bare en idiotisk ting å si, who the fffk cares! Spill spillet selv og drit i andre eller ikke spill spillet. Alle visste RMAH ville komme, alle visste AH ville være der. Kjøpte du spillet for så å klage pay2win (vinne hva?) blir bare for dumt. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 25. juni 2012 Del Skrevet 25. juni 2012 (endret) RMAH har ikke kostet meg en krone til nå, til tross for at det er dette jeg har brukt semi-aktivt i jakten på bedre gear. Hvordan får jeg til dette? Jo, jeg selger ting der selv. Per i dag ligger jeg på rund 2-4 euro i utgifter da jeg fant en 2 hånder til salgs for 5 euro som ga meg mer skade og passet builden min et par-og-tredve hakk bedre enn det våpenet jeg hadde. Men før jeg reiste på jobb denne uka kastet jeg et par items ut der, hvor jeg regner med at det ene bør selge da jeg la det litt under tilsvarende items. Da er jeg i såfall 25 i + og da er jeg fornøyd. Så at spillet er 100% pay2win vil jeg si at er feil. Enkelte betaler kanskje i dyre dommer for å få bedre gear, men man kan fint bruke RMAH som et alternativ ah med andre betalingsmidler. Eneste at du først må tjene penger på å selge på rmah før du begynner å handle der! Og da er det vel ikke pay2win lenger? At andre folk velger å investere flere hundre euro i et spill for å få bedre gear er noe jeg respekterer så lenge disse ikke lar dette ta helt overhånd så ting på rmah blir svinedyrt fordi ting selger uansett. Prisene nå i dag er helt syke, det er jeg klar over. Men de fleste gangene jeg har saumfart rmah så har jeg funnet mye bra til en fornuftig og oppnåelig pris hvor hvermannsen. At blizzard tar en del av den kaka bryr jeg meg fint lite om. Så lenge dette er penger som igjen blir investert i videre utvikling av spillet og kan sørge for at dette er et spill som etter et års tid fortsatt får nytt innhold i form av flere acts, items, mobs osv så sitter jeg her bak dataen min og holder kjeft og koser meg med spillet. Endret 26. juni 2012 av Hansien Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Hansien, Det handler om at prisene på spill skal presses opp på alle mulige måter. Når økonomer tar plasser til spillutviklere og spillkvalitet måles i hvor mye spillere er villige til å betale for spillet begynner ting å bli snudd på hodet. Før var det om å gjøre å få spillere til betale 500kr og kjøpe spillet, og få så mange som mulig til å gjøre dette. Nå er det om å gjøre å lokke spillere inn i spillet og tømme lommeboken deres mest mulig før de går lei. En ting er garantert - spillene blir dyrere, ikke bedre, 2 Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Hansien, Det handler om at prisene på spill skal presses opp på alle mulige måter. Når økonomer tar plasser til spillutviklere og spillkvalitet måles i hvor mye spillere er villige til å betale for spillet begynner ting å bli snudd på hodet. Før var det om å gjøre å få spillere til betale 500kr og kjøpe spillet, og få så mange som mulig til å gjøre dette. Nå er det om å gjøre å lokke spillere inn i spillet og tømme lommeboken deres mest mulig før de går lei. En ting er garantert - spillene blir dyrere, ikke bedre, Spillte selv en del SL ei stund tilbake, å endte opp med at det kosta meg mye mer en spill generelt. (ca 4000nok) SL er gratis. ( var i 2009) Spillte også Project Entropia hvor jeg brukte et sted mellom 1000 - 2000 NOK daglig. å hadde brukt ca 20 000 på gear ingame. vel å merke så gikk ting opp i opp å jeg slutta med å selge alt med fortjeneste på 40k (2008) men spill idag er ikke så aller værst som folk vil ha det til, det kommer an på hva du spiller, å hvordan du vil spille. Game developers har da en mulighet, som et firma som skal tjene penger, så kan de enten se at trenden går mot mer å mer f2p med services på sia + andre inntekter i spillet, om 6 av 10 vil ha dette, 1 bryr seg egentlig lite om det, 3 er i mot det, så tjener de mye mer på dette, en at de skal selge 10 copys, end of story. ganske logisk? Som jeg nevnte i en annen tråd som nå er få dager gammelt å ren spekulasjon som er farlig å leke med, så føles det mer å mer at blizzard som andre bedrifter med RMV i spill styrer loot drops, forced, balanserer det slik at ting ikke flooder, men ikke for mye slik at ingen bruker ting. om du selv tar en titt på RMAH akkuratt nå så er det svært få våpen der som er værd å kjøpe i det hele tatt, om du løper act 1 inferno 5 ganger å tjener 10 mill som er ganske relativt å lett (full run) eller litt mer om du ikke får noe som helst selgbart (vendor til ah is the keyword...) jo da får du finere våpen tilgjengelig på GAH. Super duper gear på RMAH koster for eksempel 1-3 EUR. det eneste da som stopper folk fra å orke, å heller sutre å grine er prinsipp, prinsipp har ingeting med at det er "Pay 2 Win". I norge koster en 1.5L brus ganske standard 20 kr. altså 3 Euro (på tilbud oftest for så billig brus) Så sett ting litt i persketiv, om folk har monthly subscription å betaler 150NOk i måneden, hva ville vært forskjellen på å betale over 1200 NOK i et år. eller kanskje kjøpe gear for 500? Jeg forstår ikke tankegangen eller logikken på all sutringa over RMAH til folk generelt lengre, argumenter som sier det er bad er så syltynne at det ikke lengre er moro, eller så er de rett å slett fyllt av uvitenhet. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2012 Kezha, Spill blir mer og mer lik arkade-automater hvor du må putte på en tikroning hver gang du dør. Tenk deg om du kjøper Monopol som brettspill, men hver spiller som satt seg rundt bordet måtte betale penger til de som produserte spillet hver gang de skulle spille. Hvorfor kan ikke jeg betale for et spill og bruke det slik som jeg vil? Fordi økonomene vil at du skal betale mest mulig for spillet. Altså det er ikke noe problem, hvis ikke du syntes spill er verdt å bruke noen tusenlapper på i måneden så er det ikke noe tap for deg å slutte å spille spill. Men utviklingen gagner ingen spillentusiaster. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå