Gå til innhold

Real Money Auction House - Diablo 3 er 100% Pay2Win.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med alt det sagt, så har jeg full tro på at man kan farme seg vei opp, og jeg skal faktisk greie å bevise det. Har fortsatt ikke brukt AH, og akter ikke bruke den på en god stund, det samme gjelder RMAH. Med andre ord, jeg går tilbake til slik jeg spilte D2, i hvertfall fram til jeg finner ut at jeg har gått nogenlunde lei farming, og deretter begynner med trading.

Det er to grunner til at du tar feil.

1. Droprate og loot er balansert i henhold til Auction House.

Hvis du kan farme deg opp selv er det en "bug" som vil bli fikset.

2. Du farmer alene og du konkurrerer mot...

Hundretusener av andre spillere, hvis du tror du klarer å farme bedre loot enn det resten klarer å legge ut for salg på AH så ønsker jeg deg lykke til.

Lenke til kommentar

Droprate og loot er balansert i forhold til at du aldri skal føle at du finner noe, men en eller annen gang innimellom skal du få en gulrot som gjør at du vil fortsette å spille. Uten droprates blir folk lei, uavhengig om de kan kjøpe det på AH eller ikke, ekstremt mange, inkl. meg selv, ønsker å finne sitt eget stæsj, og det er ingen følelse som er så givende som nettop det. Sånn var det i D2 også, og der var det ingen AH. Med snart 7 millioner spillere er det jo helt klart at AH vil flomme over av godly items, uavhengig av hvor lav dropraten er så lenge den ikke er lik 0.

Nei, jeg konkurrerer ikke mot en eneste spiller i hele verden. Jeg konkurrerer mot monstre. Og sist jeg sjekket har ikke disse tilgang til Auction House... Om jeg noen gang kommer til å spille PvP blir det mot venner og kjente, eller en random match jeg ikke bryr meg om tap eller vinn.

Husk en viktig ting angående punkt 2. Det er ingen prestisje i å vinne en PvP match. Det er ingen ranking. Det gir ingen poeng. Det gir ingen verdens ting annet enn nederlaget eller tilferedsstillelsen av å tape/vinne mot en fiende. Du oppnår null og nada og det gis absolutt ingen incentiver for å være best. I beste fall vil det være prestisje i å vinne turneringer arrangert av tredjeparter. Men igjen har blizzard sagt at de ikke kommer til å balansere for PvP så noen e-sport blir det ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet 0 og har spillt 37 timer, er på lvl 46. Kompisen jeg spiller med har spillt ca. like lenge og har funnet 4.

Blizzard har selv sagt før spillet ble lansert at Legendary items ikke nødvendigvis er bedre enn hverken magic eller rare. Hvilken kvalitet items som dropper har er i grunn irrelevant, det skal være lenge mellom godbitene uansett om det er en godly legendary eller en godly rare spiller ingen rolle.

Uansett er ikke forskjellen stor fra D2. Det var praktisk talt nesten umulig å selv farme deg opp til det beste endgame gearet med mindre du investerte et betraktelig antall timer i spillet - daglig. Fra dag 1 var den eneste fornuftige måte å få tak i bedre items via in-game trade eller via forum trade.

En ting til som er vesentlig er at med RMAH forblir pengene hos Blizzard. Om de bruker det fornuftig eller ei er opp til dem, men jeg tviler på at de vil bruke pengene på å lage spillene sine dårligere. Før havnet jo alle pengene hos tredjeparter som ikke løftet så mye som en finger for å skaffe items til butikkene. Det ble gjort med hjelp fra bots og automatiserte administrasjonssystemer.

For meg og deg er det jo også bedre at du nå kan trykke "kjøp" og du får itemet direkte i stashen. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg ufrivillig eller i beste tro har blitt scammet på trades i D2. For ikke å snakke om de endeløse timene jeg har sittet i trade chat channel og spammet "o this n that /w *me" (1.09d før forumtrading tok over).

Det største tradenettverket i D2, D2jsp (som i sin spede begynnelse lagde farming-bots (!)) hadde jo tusenvis av brukere. Og der kunne man kjøpe forum gold for ekte penger som igjen kunne byttes mot items. Systemet var MEGET utsatt for scamming og for å slippe å vente i flere dager på å gjennomføre en trade med en nøytral, trusted tredjepart, var det regelrett bingo å trade. At blizzard har valgt å ta over disse inntektene og implementere et system som er enkelt og sikkert å bruke ser jeg utelukkende positivt på.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Pycnopodia, jeg elsker hvordan du trekker masse konklusjoner i hver eneste post i denne tråden angående et system som enda ikke har blitt lansert.

Hvorfor i all verden skal det bli en konkurranse om å bruke mest penger på RMAH?

Hvorfor sier det seg selv at en person som har brukt 10.000,- NOK knuser en som har brukt 5000,- NOK?

Hvordan vet du at en dårlig spiller med høyere gear hadde knust verdens beste med lavere gear? Har du spilt pvp i D3?

Hvorfor skal du ikke kunne farme opp end gear items på egenhånd uten å involvere RMAH?

Hvorfor skal det å bruke ekte penger være eneste måten å komme seg til topps på?

I D2 var det enormt mange som kjøpte alt fra runer til high end gear over nettet i prisklassen 10-50,- NOK per item, ikke en gang følte jeg dette ødela balansen i spillet. Personlig er jeg spent på hvilke tiltak blizzard kommer til å gjøre for å balansere verdien av ekte penger vs gull (noe de selvfølgelig kommer til å gjøre) og jeg gleder meg til å se systemet satt ut i spill. Det kan bli bra, det kan bli dårlig; poenget er ikke trekk konklusjoner før du faktisk har testet det.

Lenke til kommentar

For øvrig.. ble ikke RMAH utsatt?.. Skulle vel egentlig vært i morgen, 25.5, hvis jeg husker riktig, men de holder det tilbake en stund?

Er personlig litt ambivalent til RMAH, men skjønner hvorfor Blizzard gjør det (hadde gjort det samme selv hvis jeg hadde sittet på den siden av bordet). Hvis man selger noe på RMAH kan man vel bruke de pengene til også å kjøpe på RMAH, så mulig det vil fungere veldig bra... Med post fee (ikke bare transaction fee) vil folk tenke seg om 2 ganger før de legger ut noe for salg, som er bra. Men man må lære seg litt hva som selges og hva folk vil ha..

Lenke til kommentar

For øvrig.. ble ikke RMAH utsatt?.. Skulle vel egentlig vært i morgen, 25.5, hvis jeg husker riktig, men de holder det tilbake en stund?

Orginal datoen var 20 eller 21. Mai. Men så ble den utsatt til 30 Mai.

Krysse fingrene for at det fremdeles er planen :)

Lenke til kommentar

Orginal datoen var 20 eller 21. Mai. Men så ble den utsatt til 30 Mai.

Krysse fingrene for at det fremdeles er planen :)

Ah ok.. takk for svar.

Gjelder PayPal for europe? Så vidt jeg vet kan ikke Battle.net balance konverteres til ekte penger, men hvis man kobler til en PayPal konto kan penger fra salg sendes dit.. men gjelder "visse regioner":

players in certain regions will have the option of attaching an account with an approved third-party payment service such as PayPal to their Battle.net account.

Uansett.. blir kanskje ikke riktig ennå at man kan leve av å spille Diablo.. :)

Lenke til kommentar

Man kan iallefall betale ting via Paypal i europa, så går ut ifra man kan ta ut penger også til paypal. Skulle vel egentlig bare mangle :o

Leve av diablo kan man nok ikke, siden det er såpass mange spillere. Da synker nok prisen på itemsa fort tenker jeg. Men blir spent på hvordan prisingen blir på RMAH :)

Lenke til kommentar

Tipper det blir akkurat som i D2 ladder reset. De best specca og perfect itemene går til vanvittige priser i starten, men etter noen uker er de tilnærmet allemannseie og 1/10-1/20 del av originalprisen. Dog de aller, aller feteste 1/1000000000000000 drop) vil holde prisen jevnt ganske lenge.

Lenke til kommentar

Med alt det sagt, så har jeg full tro på at man kan farme seg vei opp, og jeg skal faktisk greie å bevise det. Har fortsatt ikke brukt AH, og akter ikke bruke den på en god stund, det samme gjelder RMAH. Med andre ord, jeg går tilbake til slik jeg spilte D2, i hvertfall fram til jeg finner ut at jeg har gått nogenlunde lei farming, og deretter begynner med trading.

Det er to grunner til at du tar feil.

1. Droprate og loot er balansert i henhold til Auction House.

Hvis du kan farme deg opp selv er det en "bug" som vil bli fikset.

2. Du farmer alene og du konkurrerer mot...

Hundretusener av andre spillere, hvis du tror du klarer å farme bedre loot enn det resten klarer å legge ut for salg på AH så ønsker jeg deg lykke til.

De 2 grunnene er ikke et objektivt synspunkt, og du drar konklusjoner om hva mine mål er uten å vite noe om meg (annet enn det jeg har skrevet her).

1. Droprate er balansert lignende det vi har sett i D2. At ikke du liker det er 1 ting, men jeg gjør det. Å kunne farme seg opp er kun et spørsmål om tids investering, ikke utnytting av bugs. Med mindre man da har lyst å utnytte bugs, noe jeg ikke har planer om.

2. Jeg farmer alene, og jeg konkuerer ikke mot andre. Som sagt jeg vil farme mitt eget gear, uavhengig av hva andre finner og legger ut på AH, og foreløpig uavhengig av tid det krever.

Hvor mange legendary items har du funnet?

Som var til din klasse?

Og som ikke var dårligere enn en magic eller rare item?

Jeg har spilt i 37 timer, er på lvl 29 og har funnet 0.

Alle jeg har snakket med på lvl 60 har funnet 0 også.

Har spilt rundt 70 timer tror jeg, og har funnet 1 legendary. Og jeg kommer til å være i ekstase neste gang jeg finner en også. Hadde ikke vært så spennende hvis du fant legendaries rundt hvert gjørne.

Den var ikke til min klasse, og jeg var overlvlet for content, så den var ikke bedre. Men jeg brukte den en periode når jeg startet på barb.

Tipper det blir akkurat som i D2 ladder reset. De best specca og perfect itemene går til vanvittige priser i starten, men etter noen uker er de tilnærmet allemannseie og 1/10-1/20 del av originalprisen. Dog de aller, aller feteste 1/1000000000000000 drop) vil holde prisen jevnt ganske lenge.

Mulig, men tror det her vil ta en god del lenger tid før vi ser top end items synke drastisk i pris, hvis vi da ser bort i fra perioden der prisene på items i AH når equilibrium (likevekt?). Med mindre folk greier å kjøre i gang bots, og Blizzard ikke gjør noe for å stoppe disse.

Endret av Korialstraz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2. Jeg farmer alene, og jeg konkuerer ikke mot andre. Som sagt jeg vil farme mitt eget gear, uavhengig av hva andre finner og legger ut på AH, og foreløpig uavhengig av tid det krever.

Da vinner du ikke, poenget med tråden er at jo at du som gjør det på den måten blir knust av hvilken som helst nybegynner med et visakort.

Lenke til kommentar

RMAH er noe som revolusjonerer ikke bare genren men online-spilling generelt.

Du mener som når everquest kom med akkurat det samme for årevis siden? :)

Nå er jo blizzard sin RMAH utsatt en måned til, så vi har jo alle plenty med tid forberede oss på denne revelusjonerende lanseringen av et system/konsept som har vært i andre spill i tja 6-7år nå?

Føles nesten litt som en apple lansering :D

(Vivendi har satt ned foten og krevd 1månedes utsettelse samt dokumentert smalescale testing som viser systemet fungerende uten noe bugs, da de er "litt" redd søksmål slik systemet er nå at gjerne 4stk kan kjøpe samme itemet og betale for så etterpå få refund).

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Hvor mange legendary items har du funnet?

Som var til din klasse?

Og som ikke var dårligere enn en magic eller rare item?

Jeg har spilt i 37 timer, er på lvl 29 og har funnet 0.

Alle jeg har snakket med på lvl 60 har funnet 0 også.

Har faktisk funnet en "end game" legendary bracer som jeg kunne bruke. Men skuffelsen over å finne en level 39req ubrukelig legendary wizard hatt når jeg var rundt 40ish, ja den var ikke akkurat liten.

Lenke til kommentar

Da vinner du ikke, poenget med tråden er at jo at du som gjør det på den måten blir knust av hvilken som helst nybegynner med et visakort.

Vinner hva da? Blir knust i hva da? Farming? Jeg konkurerer ikke i farming. Jeg konkurerer ikke om å klare Inferno først, og jeg konkukerer ikke om å ha den aller beste karakteren i spillet. Jeg farmer på egen hånd, pga jeg syntes det er spennende når (hvis) jeg finner et ekstremt sjeldent item.

Når jeg eventuelt begynner med PvP, så kommer jeg til å trade. Men den karakteren og itemsene blir holdt separert fra de som brukes til PvM. I hvert fall fram til jeg bestemmer meg for at jeg har fått nok av farming, ellers ønsker å bruke en "OP" karakter når jeg farmer. Det du driver med er å dra konklusjoner om meg og mine mål uten å vite noen ting om de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...