Azori Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Hei, jeg jobber såvidt med server 2008 nå, oppgaven jeg jobber med og prøver å få til er å lage hjemmeområde for brukerne som har brukernavn og passord i domenet og som logger seg på en klient maskin. Jeg har klart å fått til å lage hjemmeområde La oss kalle hjemmeområde linken \\server\hagen\malu\ så kommer hjemmeområde opp og alt det der. Men om man skriver inn \\server\hagen\ så får man fram alle de andre hjemmeområdene for andre brukere også, jeg jeg klarer ikke tildele rettigheter i andre sine mapper. Need help vet noen hva man i det hele tatt kan google? Lenke til kommentar
ole a Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Du kan prøve å legge til $ bak mappene til hver enkelte bruker, f.eks: "\\server\hagen\malu$" Da skal mappene bli skjult for alle andre brukere som går inn på "\\server\hagen\" Edit: For å skjekke dette burde du da melde en annen pc inn i domenet på serveren din å sjekke. Endret 21. mai 2012 av ole a 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Du kan prøve å legge til $ bak mappene til hver enkelte bruker, f.eks: "\\server\hagen\malu$" Da skal mappene bli skjult for alle andre brukere som går inn på "\\server\hagen\" $ brukes for å skjule shares. Hvis du sharer ut katalogen over vil du se alle underkataloger, uansett om de er sharet ut (med eller uten $) eller ei. For å skjule kataloger som man ikke har tilgang til, kan man enable "Access based enumeration" for sharet (dvs. \\server\hagen) og sette korrekte rettigheter for hver folder. Foreslår at TS enten bruker ABE eller kun sharer ut brukernes hjemmeområde, ikke katalogen over. Ta gjerne med $ så du får skjult sharet for den enkelte bruker. Hvis flere brukere skal ha tilgang til samme kataloger/filer er det normalt å lage et share for FELLESdata. TS: For å få litt mer kunnskap om NTFS og rettigheter (ACL), søk på f. eks. Understanding NTFS ACL eller NTFS ACL explained. Youtube har også info, f. eks. (ABE ca. .) I tillegg til HELP i Windows. Om artiklene du finner omhandler Windows 2008 (R2) eller eldre spiller i og for seg ikke så stor rolle, NTFS og ACL er i prinsippet likt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå