Gå til innhold

Ny Stasjonær Gaming PC (12k~14k)

Anbefalte innlegg

Alle delene er funnet fra komplett, passer alle delene og er det noe jeg bør forandre på?

På forhånd takk.

Oppsett :

Kabinett : Fractal Design Define R3 Black Pearl : 849. -

Strømforsyning : Corsair HX 650W PSU : 1125.-

Hovedkort : Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3, Socket-1155 : 1090.-

Prosessor : Intel Core i5-3570K Processor : 1839.-

CPU Kjøler : Noctua NH-D14 CPU Kjøler : 775.-

Skjermkort : ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA : 2299.-

SSD : OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB : 899.-

Harddisk : Seagate Barracuda® 1TB : 749.-

Minne : Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB: 449.-

CD/DVD : Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S : 190.-

OS : Microsoft Windows 7 Home Premium EN 64bit OEM : 895.-

Totalt : 11.159.-

Ekstra :

Skjerm : Samsung 24" LED SyncMaster S24B350H : 1495.-

Nettverksadapter : TP-LINK TL-WN822N 11n Wireless Adapter : 295.-

Antistatic Armchain 6 feet : 99.-

Akasa 455 Kjølepasta : 95.-

-----------------------------------------------------------------------------------------

Totalt : 13.143.-

Endret av ch100
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser bra ut, bortsett fra to ting:

1. Gtx 570 og 580 er overprisa i forhold til ytelsen. Vent på gtx 660 eller kjøp radeon 7950 eller 7870.

2. Sett listen opp på prisjakt.no og skjekk hvor mye det ville kostet på for eksempel dustin home. Komplett er veldig dyrt.

7870 vs 570: http://m.tomshardware.co.uk/radeon-hd-7870-review-benchmark,review-32392-5.html

Endret av okwepeokwe
Lenke til kommentar

Du velger ikke et Z68 (sandy bridge) hovedkort og en Ivy Bridge Prossesor..

1) Jeg ville gått for sandy bridge, så da kjøper du en ASUS p8z68 hovedkort (koster 1099 på www.dustinhome.no) og en i5 2500k prossessor

2) bytt skjemkort til enten 7870 eller 670

3) sdd'en du har valgt er lite stabil og har ikke lang levetid.. velg Crucial M4/SAMSUNG 830/INTEL 520/330

4) Bytt skjerm til Dell UM2312HM

5) kanskje bytte til norsk OS? like greit:)

6) kjølepasta følger med

Lenke til kommentar

1) Jeg ville gått for sandy bridge, så da kjøper du en ASUS p8z68 hovedkort (koster 1099 på www.dustinhome.no) og en i5 2500k prossessor

Takk for svar.

Jeg er tydligvis ikke helt opdatert på prossesorer og hovedkort.

Jeg så bare på sokkel typene jeg, begge var 1155.

Hvis sandy bridge er den gammle generasjonen og ivy brigde er den nye generesjonen burde ikke da ivy bridge prosessoren jeg har valgt brukt en 2011 sokkeltype?

En siste ting burde jeg ikke gått for ivy bridge heller da viss det er den nye generasjonen?

Takk.

Det ser bra ut, bortsett fra to ting:

1. Gtx 570 og 580 er overprisa i forhold til ytelsen. Vent på gtx 660 eller kjøp radeon 7950 eller 7870.

2. Sett listen opp på prisjakt.no og skjekk hvor mye det ville kostet på for eksempel dustin home. Komplett er veldig dyrt.

7870 vs 570: http://m.tomshardwar...ew-32392-5.html

Takk.

Ja jeg får prøve å sette opp en liste der da, så lenge jeg kjøper alt fra et sted så går det greit. Det blir jo en del ekstra i frakt viss jeg skal kjøpe fra forskjellige plasser også da.

Lenke til kommentar

Sokkelen er bare Intels måte å holde seg in business på. Du vet, kapitalismen og alt det der.

1155 er mainstream, 2011 er entusiast-platformen (høyere minnebåndbredde, prosessorer med flere kjerner).

Z68-kort støtter Ivy Bridge CPU-er med BIOS update. Z77-kort har native Ivy Bridge-støtte.

Om du ikke har tenkt å overklokke er Ivy Bridge og et Z77-kort det naturlige valget. Asus P8Z77 (-V, -V Pro og -V Deluxe) har innebygget trådløst nettverk, så slipper du å tenke på det.

Sweclockers likte ikke 3D UEFI BIOSen til Gigabyte. Den var visst like seig som sirup.

AI Suite til Asus er genialt, spesielt FanXpert2, Probe II, EPU og TurboV EVO.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med dette. Han vil få en bedre ytelse dersom han går får en Z77 (Ivy Bridge hovedkort) og i5-3570K. Sist jeg sjekket så hadde komplett tilbud på i5-3570K hvorav den kostet like mye som i5-2500K. Men selv om den koster litt mer så er det verdt det da han skal bygge en helt ny PC. Det er vel en forskjell på maks 150,- kr?

Om du ikke har tenkt å overklokke er Ivy Bridge og et Z77-kort det naturlige valget. Asus P8Z77 (-V, -V Pro og -V Deluxe) har innebygget trådløst nettverk, så slipper du å tenke på det.

Ivy bridge burde være det naturlige valget uansett om han skal overklokke eller ikke da i5-3570K yter 10% bedre per clock enn i5-2500K. Til tross for at i5-3570K blir varmere så er det ikke noe problem å nå 4.5Ghz med prosessoren hvorav det trengs 5Ghz på i5-2500K for å få en sammenlignbar ytelse.

I tillegg så har Ivy bedre minneytelse, nye funksjoner og PCIE 3.0.

Endret av Symmetrical
Lenke til kommentar

Ok her var det litt forskjellige meninger.

Slik jeg forstår det ut ifra hva dere sier burde jeg uansett gå for en i5-3570K prosessor når man ser på pris/ytelse.

Et Z68 hovedkort burde jeg bare gå for om jeg ikke har tenkt og overklokke og et Z77 viss jeg har har planer om det. Prisen mellom z68 og z77 er jo nesten lik så da er det vel best med et z77 kort.

Endret av ch100
Lenke til kommentar

Skal du ha Ivy bridge så gå for z77 uannsett om du skal overklokke eller ikke. Du mister andre funksjoner ved å gå for z68(med mindre du kjøper Gen3 z68)som pci 3.0 etc.

Følg oppgraderingsrådene til vodkish så sitter du med et godt oppsett. Anbefaler dustinhome.no som leverandør forresten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...