Pernicious Weed Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Det som er litt pussig, er hvor opptatt motstanderne er av å markere hva det ikke er - som det etter deres oppfatning er ment å bare kunne være. Som at de stetter en begrenset standard for hva alle må være enig om at de skal ha trodd det er, for å tilsynelatende enklere kunne slå klinkende klart fast at det ikke kan være det, og dermed gjøre det lettere for seg å latterliggjøre/avfeie det hele fulltsendig. Well, vi spør: "bevis det" og dere svarer "vil ikke" så er det jo en grunn til at det latterliggjøres når det nektes å bevises når de skriker om å bli tatt særriøst. Det er tull. Det er mange der ute som jobber for å bevise slike fenomener, og fanger mye på kamera, lydopptak osv. Men så er det alltid vil være evig mistillit til slike bevis, og selvfølgelig er det lov å være skeptisk. Bevisene er ganske klare i seg selv, det finnes tusenvis av opptak, filmsnutt osv. der ting blir tatt på kamera. Så er spørsmålet om du har tillit til de som står for det eller ikke. Det fabrikeres helt sikkert beviser, som er med på å svekke tilliten til de som fanger opp slike ting. Derfor er jeg også kritisk til mye som kommer ut, og det er selvsagt viktig. Det at du sier "vil ikke", sier dog mer om din kunnskap om emnet. Lenke til kommentar
Dracoknight Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Var det så at jeg snakket om de som hadde "bevis"? Fint å dra meg med på noe jeg ikke snakket om. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Du velger selv om det ligger noe i det eller ikke. For min del er det overdrevet tull. Men har ikke noe i mot dere som velger å tro på det. Det er nok mer mellom himmel og jord enn det vi vet om... Siden det ikke finnes noe fasist svar, kan dette temaet diskuteres i evigheter uten å komme frem til noe som helst. "Velge" å tro? Ja kanskje noen "velger" å tro, men det er egentlig latterlig. Enten så tror man, eller så tror man vel ikke. På noe. Som sagt vet jeg ikke hva som foregår, men er sterkt i tvil om at alle disse familene bare dikter opp noe. Det er vel ingen som har anmodet deg om å tro på noe som helst, det velger du selv. Som andre gjør. Når det gjelder anklager om "påstander", må du i såfall rette det mot alle de familier, butikkinnehavere osv som har delatt i programmene. Det er jo de som fremlegger historiene. Og det begynner bli ganske mange av dem. Hva de såkalte mediene gjør og sier og mener, og påstandende om endrede tilstander etter det de foretar seg, må også rettes til dem. Jeg kan jo ikke svare for dem. Se på tittelen på tråden. Ja, nå har jeg sett på tittelen. Og så..? Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Har sett i de nyere sesongene at de som eier stedet, og som blir intervjuet om hendelser sjelden klarer å skjule smilet. Jeg vil tro at mange av de som er med i episodene åpenbart har opplevd noe åndelig, men at de legger på litt for å lage bedre TV. Deretter blir kontrakt skrevet som gjør at de må være taus. Noe stemmer, men nesten hele episoden er bare show. At de fører ånder over til den andre siden er bare bullshit. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Nå som det er flere gode kameraer i folks hender enn noensinne finnes det vel flusst med bilder og videoer av overnaturlige hendelser, ånder og spøkelser, for ikke å snakke om poltergeist-aktivitet der ting flytter seg? Eller har alle påstår at de har opplevd slike ting behendig nok lagt igjen mobilen hjemme, gått strømtom eller ikke tenkt på å forevige hendelsen? Åndenes makt er en TV-serie, ikke en dokumentar. Man må bør ta alt som skjer der for avtalt spill, de må jo ha seere. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 (endret) Så de har holdt på med dette i alle disse årene, uten att noen av de som har vært med har røpet seg? Det er jo isåfall godt gjort da Å hvem er egentlig alle de som er med? Er de alle kjenninger av folk som jobber i TVNorge da eller? Endret 4. mars 2015 av FiveInline Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Man må bør ta alt som skjer der for avtalt spill For enkelt. Hundredevis av vanlige familefolk går ikke sammen, for å stå i hjemmene sine og dikte og lyve sånn. Tviler jeg sterkt på. Tror ikke noe er overnatulig, selv om vi ikke kjenner forklaring på alt. Masse sånt blir da filmet, sjekk youtube. Men det er ikke lett å knipse noe som skjer på et øyeblikk heller da. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Det er lett å knipse svært gode bilder, eller få gode videopptak av hendelser som skjer til nogenlunde faste tider. Man kan også dokumentere det etter alle kunstens regler for å fjerne all tvil. Samtidig er det i dag svært lett å fingere slike bilder og videopptak slik man ser blir gjort på youtube. Skal en tro flere av videoene der er mange politikere reptiler, utenomjordiske fartøyer har landet gjentatte ganger og spøkelser finnes overalt. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Var det så at jeg snakket om de som hadde "bevis"? Fint å dra meg med på noe jeg ikke snakket om. Da jeg misforstått deg. Forklar meg i så fall hva, er du snill Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Nå som det er flere gode kameraer i folks hender enn noensinne finnes det vel flusst med bilder og videoer av overnaturlige hendelser, ånder og spøkelser, for ikke å snakke om poltergeist-aktivitet der ting flytter seg? Eller har alle påstår at de har opplevd slike ting behendig nok lagt igjen mobilen hjemme, gått strømtom eller ikke tenkt på å forevige hendelsen? Åndenes makt er en TV-serie, ikke en dokumentar. Man må bør ta alt som skjer der for avtalt spill, de må jo ha seere. Det finnes flust av det, ja Her for eksempel: https://www.youtube.com/watch?v=eEGWicfGlL8 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Her er det et TV-show som ingen ville sett på om ingenting skjedde. Burde ikke det være et bra motiv til å heller trikse litt og få ting til å skje? Ingen gidder se på et slikt show hvis man ikke finner noe mystisk og skremmende vet du Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Her er det et TV-show som ingen ville sett på om ingenting skjedde. Burde ikke det være et bra motiv til å heller trikse litt og få ting til å skje? Ingen gidder se på et slikt show hvis man ikke finner noe mystisk og skremmende vet du De har episoder der det ikke skjer noe særlig. Dette er mennesker laget en slik serie (først en dokumentar flere år før) fordi de hadde opplevd ting selv og ønsket å prøve å dokumentere det paranormale. Såklart er serien laget for underholdning også, men det overskygger ikke det at de faktisk prøver å gjøre ting seriøst. Om du mener de trikser på dette, så får du bare tro det. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 4. mars 2015 Del Skrevet 4. mars 2015 Nei, slike folk vil gi inntrykk av at de gjør ting seriøst, det er det som selger. Da må det jo helst skje litt i hver episode for å beholde seere. Eventuelt må de "komme på sporet" av noe og fortsette i neste episode. Hadde det vært hold i det ville resultatene vært mer konkrete og enkle for andre å bekrefte. Hvor mange seere ville Åndenes makt beholdt hvis det var flere episoder som det ikke skjedde noe i, eller at de "klarsynte" ikke fikk "kontakt" med diverse ånder og konkluderte med at folkene som bodde der bare hadde innbildt seg ting? Det ville blitt mer en konkurrent til Norge Rundt, og like "spennende" Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Nei, slike folk vil gi inntrykk av at de gjør ting seriøst, det er det som selger. Da må det jo helst skje litt i hver episode for å beholde seere. Eventuelt må de "komme på sporet" av noe og fortsette i neste episode. Hadde det vært hold i det ville resultatene vært mer konkrete og enkle for andre å bekrefte. Hvor mange seere ville Åndenes makt beholdt hvis det var flere episoder som det ikke skjedde noe i, eller at de "klarsynte" ikke fikk "kontakt" med diverse ånder og konkluderte med at folkene som bodde der bare hadde innbildt seg ting? Det ville blitt mer en konkurrent til Norge Rundt, og like "spennende" Det har ikke slått deg at de etterforsker flere steder enn det blir vist, og viser de episodene med mest ting på TV, og at man gjør litt research på forhånd? Stedene for eksempel Ghost Adventures undersøker er stort sett av steder hvor det er mange som har sett ting. Selvfølgelig er de avhengig av seertall de også, som alle andre, og det er klart de plukker ut det beste for TV. Ghost Adventures og liknende er mer vitenskapelige enn det Åndenes Makt er. Jeg synes for all del Åndenes Makt er underholdende, men jeg er også ganske skeptisk til bruken av medier. Ghost Adventures ønsker å kartlegge og fange ting på kamera, noe du tidligere hevdet at folk ikke gjorde. Du har et kritisk øye som tilsier at alt som vises er tull, og det er greit det, men da blir det vanskelig å argumentere mot ting. Om du så klippet jeg viste deg er typisk, hvor de tar med seg noe av de har fanget opp til analyse av folk med høy kompetanse innenfor det med bilde og lyd. Tror du disse menneskene ville tatt sjansen på å ødelegge sitt eget navn og karriere på å backe opp fiksa matriale? Jeg tviler på det. Skal også nevnes at de at har tatt en gjesteetterforsker i juks selv, da de filmet en episode som var åpen for mange, at han kastet en digital recorder, for å la det se ut som noen slo den ut av hånda hans. De pleier også motsi sine egne funn, dersom det finnes en mulighet for at andre årsaker kan forårsake det. Det er også bred aksept for det paranormale hos folk som er i nærheten av disse stedene til daglig, og de møter mange mennesker som er tydelig preget av dette. Frykten og skremselen i ansiktetene til etterforskerne er også så ekte når enkelte ting skjer, at jeg tviler på at selv de beste skuespillerne hadde klart å få det il. Det er flere ganger politiet har hjulpet dem, både med å tømme bygninger for hjemløse og vokte områder. I Italia reiste de for eksempel til en øy, som var stengt for offentligheten grunnet alt som skjer der ute. Et gammelt "dumpested" for syke mennesker, fra svartedauen av. Men alt i alt bunner det ut i hvilken holdning man har til det. Uansett hvilke beviser man presenterer for folk som helt prinsippielt har bestemt seg for alt paranormalt er tull, så hjelper det ikke. Om man et mer åpent sinn til slike ting, så vil man tro på en del av bevisene som fremlegges. Men det er nytteløst å be om beviser, når alt avvises uansett. For beviser finnes i tusentall, så er spørsmålet om man tror på noen av de eller ikke. Det vil alltid være mennesker som fabrikerer slike ting, så kritisk skal man selvføgelig også være. Det går også sport i å være mest mulig imot overnaturlige ting, mot religion osv. Greit nok det, jeg ateist selv, så jeg er fullstendig klar over hvordan det ser ut når man sitter på andre siden og leser innlegg som dette. Så er spørsmålet, er du villig til å gi et slikt TV-program en sjanse for underholdningens skyld? Tenker da ikke på Åndenes Makt. https://www.youtube.com/watch?v=Sek3f-vw5d0 Legger ved en lenke jeg. Merk at dette er første episoden i serien, de hadde kun filmet en dokumentar før dette. De er litt amatører her kan man si, enda. Dette er det stedet de har vært på som har vært verst, og har vært tilbake der. Nå drar ingen av de tilbake, rett og slett på grunn av hvor jævelig dette stedet er. Lenke til kommentar
kjekset Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Kan riktignok nevne nå som jeg leser tråden igjen at jeg og min familie flyttet inn i et hus for ca 15 år siden. Huset var tidligere eid av et annet medlem i familien, og vi kjøpte det fra henne. Hennes mann døde noen år tilbake før vi kjøpte huset, det ble derfor for stort til henne å eie det alene. Vi flyttet inn, men ettersom ukene gikk var det for meg umulig å oppholde meg på mitt eget rom. Jeg fikk sjelden sove på rommet, og jeg var hele tiden plaget med at jeg ikke fikk "fred". Det endte med at jeg og broren min delte rom, og da gikk alt fint. Året etter at vi flytta inn, var huset til salgs og vi var klar til å flytte. Jeg vet ikke om mine foreldre opplevde det samme. Husker at de som kjøpte huset kom og skulle få nøkkelen, at jeg sa til de at det ikke spøker i huset. Ganske bisarr å nevne det i den sammenhengen, så det var uten tvil noe jeg tenkte mye på den gang. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 @Hargo Jeg liker ikke reality-programmer generelt, spesielt ikke etter at jeg fant ut at praktisk talt alle er "skriptet" for å gi nettopp seerne underholdning. DA beholder jeg heller et åpent sinn og venter på noe konkret. Lenke til kommentar
bird and cloud Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Jeg tror det er noe i det. Hvis det er sånn at disse familiene lyver, så kan vi kaste Aksel Hennie og Cleve Broch på dør, for da har vi skuespillere i verdensklasse rundt om i de tusen hjem. De tjener heller ingenting på denne løgnen - heller omvendt. Programmet har også blitt sendt i mange sesonger. Har det vært noen avsløringer om løgn i løpet av denne tiden? Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Hvordan skal det i såfall avsløres? De "klarsynte" sender jo den påståtte ånden videre og erklærer huset for renset eller hva de nå sier. Familiene kommer jo tross alt på TV og det er jo status i seg selv, og andre slike TV-show krever at man undertegner en NDA, eller taushetserklæring. Hvorfor kan ikke Åndenes makt ha en lignende avtale? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 Programmet har også blitt sendt i mange sesonger. Har det vært noen avsløringer om løgn i løpet av denne tiden? Ja, det har det http://www.side3.no/her-blir-de-klarsynte-avslrt/3687721.html http://www.tv2.no/v/853165/?wf=latest http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9455 4 Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 5. mars 2015 Del Skrevet 5. mars 2015 (endret) Programmet har også blitt sendt i mange sesonger. Har det vært noen avsløringer om løgn i løpet av denne tiden? Ja, det har det http://www.side3.no/her-blir-de-klarsynte-avslrt/3687721.html http://www.tv2.no/v/853165/?wf=latest http://fritanke.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=9455 Hos de som har hatt åndenes makt på besøk? Angående den siste lenken, at han ikke har merket noe, behøver ikke å bety at det ikke har vært noe der. Det er ofte enkelte rom i et hus som man opplever slike ting. Det er det samme begge de stedene jeg har opplevd slike ting, i hvertfall det ene. Av et digert hus med to fulle etasjer og stor kjeller er det bare loftet (med et eget rom) som det oppleves slike ting. Det skal sies at det ofte også stor forskjell på mennesker som opplever slike ting, hvor åpen man er for å ta til seg slike ting. Det bærer også åndenes makt preg av, at det ofte er den ene i forholdet som får det tøffest, og det først etter lang tid hvor den andre parten ser preges hardt av slike ting, at man kanskje åpner seg litt for at det skjer ting. Man får ofte logiske svar fra slike paranormale krefter, og da kan det hende disse "åndene" prøver mer og få oppmerksomheten til de som merker tar det til seg og blir påvirket av det. Endret 5. mars 2015 av Hargo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå