Gå til innhold

Åndenes makt - Bare tull eller ligger det noe i det?


Anbefalte innlegg

Men nå er det jo alltid snakk om slike som har hatt en tilknytning til de spesifikke eiendommene og bygningene det dreier seg om da, og det er alltid noen som var der etter at de ble bygget, gjenstander og slikt som har stått der en stund. Og det var jo ikke steinalderfolk som bodde i de husene og hadde et forhold til de, som gjorde at de ikke har villet forlate det helt enda.

Det har forresten forekommet at langt eldre personer og hendelser er blitt registrert ( eller påstått registrert da) i nærhet. Halshugginger, kamper fra middelalder og slikt.

 

Ja vet... Men si at et medium befinner seg i Oslo da, nede ved operaen og bak der. Der har det bodd folk i uallminnelige tider og det er rart at ingen reagerer på å gå der? Hva da med stedet som i dag heter Galgeberg, stedet, som navnet faktisk sladrer om, der folk ble hengt eller avrettet på annen måte i hopetall under middel alderen for div forbrytelser? Du vil sikkert finne døde overalt som har lidd en eller annen urett...

 

Dette blir som Janicke Jarlum som ikke kunne synge på grensen fordi hun fikk inn at så mange hadde dødd på haldensten festning... Hun kan da umulig ha det noe gøy samme hvor i verden hun er, og spesielt ikke i byer og tettsteder der det har bodd mange, for hun må jo "føle" ubehag over alt, så og si...

 

Så en kan jo lure på ektheten i disse påstandene, det er helt sikkert... det er ALT for mye if's and but's, dos and dont's i disse påstandene til å ta de alvorlig, rett og slett. alt for mye tåkeprat og unnaluring...

Endret av RWS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo men har da hørt slike medier si at de merker noen rundtom alle steder. Så virker det som det er diverse steder, altså slike der vanlige folk opplever og f.eks melder seg på ÅM at det er noe spesielt sterkt som foregår. Det begynner å bli ganske mange steder etterhvert?

Og mediene pleier jo alltid si de merker noe spesielt sterkt når de kommer på de stedene.

Lenke til kommentar

En skulle jo i så måte tro at disse mediene ville begått harakiri i grand style når de aldri kan få fred noen steder fra disse innpåslitne døde som stadig vekk maser på dem, men er det tilfelle? Har medier større selvmords rate enn andre og, hvis det er tilfelle, kommer det av at de ikke fikk være i fred eller at de TRODDE de ikke fikk være i fred? Psyken vår er ikke alltid stabil og så langt jeg har sett er den ihvertfall ikke stabil i disse mediene...

 

Noen som vet om medier har større selvmord rate enn den vanlige befolkningen?

Lenke til kommentar

Det vil i allefall ikke overraske meg om medier har en større selvmordsrate enn gjennomsnittet. Men ikke fordi de ser døde folk gå rundt og mase på dem, for det er jo pent lite som tyder på at en eneste person blant disse påståtte "mediene" faktisk er i stand til å se slike ting.

 

Grunnen er rett og slett at mange av dem svindler folk ved å ta betalt for å late som om de kan kommunisere med døde.

 

Man får jo ikke den beste selvfølelsen i verden av å bevisst svindle folk regner jeg med, eller av å måtte gjenta de samme løgnene dag ut og dag inn for å prøve å overbevise folk rundt seg - kanskje også sine nærmeste i familien - om at man har slike evner i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Før i tiden var såkalte "medium", healere ol. en meget sjelden vare. Etter de beskrivelsene som jeg fikk av de eldre rundt meg, var disse menneskene nokså originale, og det som var fellestrekket var at de skydde oppmerksomhet, og tok seg aldri betalt.

 

I dag flommer markedet over av slike påståtte typer, men nettopp det at de alle er så opptatte av seg selv, og er rett og slett dødfrekke mht. hva de forlanger av jordisk gods og gull, for å "koble seg på", gjør at de for meg er lurendreiere som spekulerer i det faktum at individet er på konstant søk etter lykke og fravær av lidelse.

 

Jeg har respekt for de som mener å ha noe spesielt ved seg som kan være til nytte for noen andre - og som ydmykt sier at de ikke vet hva dette er men tror det er en gave fra oven, og at den gaven mister sin effekt, når den forbindes med vårt naturlige liv ved at man tar seg betalt for den fordelen som skaperen har gitt en.

 

:)

Lenke til kommentar

Før i tiden var såkalte "medium", healere ol. en meget sjelden vare. Etter de beskrivelsene som jeg fikk av de eldre rundt meg, var disse menneskene nokså originale, og det som var fellestrekket var at de skydde oppmerksomhet, og tok seg aldri betalt.

 

I dag flommer markedet over av slike påståtte typer, men nettopp det at de alle er så opptatte av seg selv, og er rett og slett dødfrekke mht. hva de forlanger av jordisk gods og gull, for å "koble seg på", gjør at de for meg er lurendreiere som spekulerer i det faktum at individet er på konstant søk etter lykke og fravær av lidelse.

 

Jeg har respekt for de som mener å ha noe spesielt ved seg som kan være til nytte for noen andre - og som ydmykt sier at de ikke vet hva dette er men tror det er en gave fra oven, og at den gaven mister sin effekt, når den forbindes med vårt naturlige liv ved at man tar seg betalt for den fordelen som skaperen har gitt en.

 

:)

 

Og lenger tilbake ble de som kjent brent på bålet for slikt i stort omfang.

 

I dag flommer det med litt av hvert som har funnet det lettere å stå fram enn før. Det er et samme med f.eks homser.

Nå tror jeg ikke vi sal ta for gitt at de med evner nøvendigvis alltid må være ydmyke søndagskolepersoner. Så vi kan ikke se bort fra at det er mulig både ha slike evner til en viss grad, og samtidig ikke alltid være til å stole på i sin praktisering av disse.

I dag er jo det svært få som har rent mel i posen. Det er rett og slett ikke in lenger å ha det. Om man ikke er en som bryter minst et ekteskap, unnlater holde ord, eller utnytter noen andre littegrann for egen vinning, er man ansett som noe rart og totalt usexy og sjanseløse i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Før i tiden var såkalte "medium", healere ol. en meget sjelden vare. Etter de beskrivelsene som jeg fikk av de eldre rundt meg, var disse menneskene nokså originale, og det som var fellestrekket var at de skydde oppmerksomhet, og tok seg aldri betalt.

 

I dag flommer markedet over av slike påståtte typer, men nettopp det at de alle er så opptatte av seg selv, og er rett og slett dødfrekke mht. hva de forlanger av jordisk gods og gull, for å "koble seg på", gjør at de for meg er lurendreiere som spekulerer i det faktum at individet er på konstant søk etter lykke og fravær av lidelse.

 

Jeg har respekt for de som mener å ha noe spesielt ved seg som kan være til nytte for noen andre - og som ydmykt sier at de ikke vet hva dette er men tror det er en gave fra oven, og at den gaven mister sin effekt, når den forbindes med vårt naturlige liv ved at man tar seg betalt for den fordelen som skaperen har gitt en.

 

:)

 

Og lenger tilbake ble de som kjent brent på bålet for slikt i stort omfang.

 

I dag flommer det med litt av hvert som har funnet det lettere å stå fram enn før. Det er et samme med f.eks homser.

Nå tror jeg ikke vi sal ta for gitt at de med evner nøvendigvis alltid må være ydmyke søndagskolepersoner. Så vi kan ikke se bort fra at det er mulig både ha slike evner til en viss grad, og samtidig ikke alltid være til å stole på i sin praktisering av disse.

I dag er jo det svært få som har rent mel i posen. Det er rett og slett ikke in lenger å ha det. Om man ikke er en som bryter minst et ekteskap, unnlater holde ord, eller utnytter noen andre littegrann for egen vinning, er man ansett som noe rart og totalt usexy og sjanseløse i dag.

 

Jeg utelater ikke noe som helst, men er selv av den forståelse at slike gaver er forbundet med rent hjerte og hjerne, og da er alle de menneskelige svakhetene du lister opp, momenter som trekker ned sannsynligheten for at den moderne healerindustrien er noe annet enn salgstricks og lettvint psykologi.

Lenke til kommentar

Men nå er det jo alltid snakk om slike som har hatt en tilknytning til de spesifikke eiendommene og bygningene det dreier seg om da, og det er alltid noen som var der etter at de ble bygget, gjenstander og slikt som har stått der en stund. Og det var jo ikke steinalderfolk som bodde i de husene og hadde et forhold til de, som gjorde at de ikke har villet forlate det helt enda.

Det har forresten forekommet at langt eldre personer og hendelser er blitt registrert ( eller påstått registrert da) i nærhet. Halshugginger, kamper fra middelalder og slikt.

 

Ja vet... Men si at et medium befinner seg i Oslo da, nede ved operaen og bak der. Der har det bodd folk i uallminnelige tider og det er rart at ingen reagerer på å gå der? Hva da med stedet som i dag heter Galgeberg, stedet, som navnet faktisk sladrer om, der folk ble hengt eller avrettet på annen måte i hopetall under middel alderen for div forbrytelser? Du vil sikkert finne døde overalt som har lidd en eller annen urett...

 

Dette blir som Janicke Jarlum som ikke kunne synge på grensen fordi hun fikk inn at så mange hadde dødd på haldensten festning... Hun kan da umulig ha det noe gøy samme hvor i verden hun er, og spesielt ikke i byer og tettsteder der det har bodd mange, for hun må jo "føle" ubehag over alt, så og si...

 

Så en kan jo lure på ektheten i disse påstandene, det er helt sikkert... det er ALT for mye if's and but's, dos and dont's i disse påstandene til å ta de alvorlig, rett og slett. alt for mye tåkeprat og unnaluring...

 

Som haldenser må jeg bare si: Hva i all verden? :hmm:

Lenke til kommentar

Før i tiden var såkalte "medium", healere ol. en meget sjelden vare. Etter de beskrivelsene som jeg fikk av de eldre rundt meg, var disse menneskene nokså originale, og det som var fellestrekket var at de skydde oppmerksomhet, og tok seg aldri betalt.

 

I dag flommer markedet over av slike påståtte typer, men nettopp det at de alle er så opptatte av seg selv, og er rett og slett dødfrekke mht. hva de forlanger av jordisk gods og gull, for å "koble seg på", gjør at de for meg er lurendreiere som spekulerer i det faktum at individet er på konstant søk etter lykke og fravær av lidelse.

 

Jeg har respekt for de som mener å ha noe spesielt ved seg som kan være til nytte for noen andre - og som ydmykt sier at de ikke vet hva dette er men tror det er en gave fra oven, og at den gaven mister sin effekt, når den forbindes med vårt naturlige liv ved at man tar seg betalt for den fordelen som skaperen har gitt en.

 

:)

 

Og lenger tilbake ble de som kjent brent på bålet for slikt i stort omfang.

 

I dag flommer det med litt av hvert som har funnet det lettere å stå fram enn før. Det er et samme med f.eks homser.

Nå tror jeg ikke vi sal ta for gitt at de med evner nøvendigvis alltid må være ydmyke søndagskolepersoner. Så vi kan ikke se bort fra at det er mulig både ha slike evner til en viss grad, og samtidig ikke alltid være til å stole på i sin praktisering av disse.

I dag er jo det svært få som har rent mel i posen. Det er rett og slett ikke in lenger å ha det. Om man ikke er en som bryter minst et ekteskap, unnlater holde ord, eller utnytter noen andre littegrann for egen vinning, er man ansett som noe rart og totalt usexy og sjanseløse i dag.

 

Jeg utelater ikke noe som helst, men er selv av den forståelse at slike gaver er forbundet med rent hjerte og hjerne,

Å langt ifra. Det har alltid vært de som har drevet med såkalt "svart magi" og ondskapsfulle hekserier med evner de har. En sak har alltid to sider.

Men disse er nok ikke like opptatte av å stå fram i rampelyset eller forholde seg til et åpent stuerent market for healere.

Så må vi regne med det er en del som befinner seg i mellomsjiktet et sted da. Og det er vel de vi ser mer til nå.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Før i tiden var såkalte "medium", healere ol. en meget sjelden vare. Etter de beskrivelsene som jeg fikk av de eldre rundt meg, var disse menneskene nokså originale, og det som var fellestrekket var at de skydde oppmerksomhet, og tok seg aldri betalt.

 

I dag flommer markedet over av slike påståtte typer, men nettopp det at de alle er så opptatte av seg selv, og er rett og slett dødfrekke mht. hva de forlanger av jordisk gods og gull, for å "koble seg på", gjør at de for meg er lurendreiere som spekulerer i det faktum at individet er på konstant søk etter lykke og fravær av lidelse.

 

Jeg har respekt for de som mener å ha noe spesielt ved seg som kan være til nytte for noen andre - og som ydmykt sier at de ikke vet hva dette er men tror det er en gave fra oven, og at den gaven mister sin effekt, når den forbindes med vårt naturlige liv ved at man tar seg betalt for den fordelen som skaperen har gitt en.

 

:)

 

Og lenger tilbake ble de som kjent brent på bålet for slikt i stort omfang.

 

I dag flommer det med litt av hvert som har funnet det lettere å stå fram enn før. Det er et samme med f.eks homser.

Nå tror jeg ikke vi sal ta for gitt at de med evner nøvendigvis alltid må være ydmyke søndagskolepersoner. Så vi kan ikke se bort fra at det er mulig både ha slike evner til en viss grad, og samtidig ikke alltid være til å stole på i sin praktisering av disse.

I dag er jo det svært få som har rent mel i posen. Det er rett og slett ikke in lenger å ha det. Om man ikke er en som bryter minst et ekteskap, unnlater holde ord, eller utnytter noen andre littegrann for egen vinning, er man ansett som noe rart og totalt usexy og sjanseløse i dag.

 

Jeg utelater ikke noe som helst, men er selv av den forståelse at slike gaver er forbundet med rent hjerte og hjerne,

Å langt ifra. Det har alltid vært de som har drevet med såkalt "svart magi" og ondskapsfulle hekserier med evner de har. En sak har alltid to sider.

Men disse er nok ikke like opptatte av å stå fram i rampelyset eller forholde seg til et åpent stuerent market for healere.

 

Ja, derfor bør man være veldig kritisk og sørge for at man i det minste er godt festet til bakken, før man går inn i den type behandlingsformer - vil slenge med til slutt at jeg har opplevd en stk. healer, som faktisk leverte det som ble lovet, og det uten å forberde meg på at det ville komme.

 

Kanskje det bare var en gedigen tilfeldighet, men den var i det minste mulig å måle opp mot egne fakta.

 

Bare så synd at faktaene kun er feste i hukommelsen

 

Så påstår jeg ikke at noen sjarlataner, eller bare velmenende fjols, ikke klarer å levere en liten del av en større helhet (som jeg kjenner igjen fra buddhistisk forståelse av hjerne hjerte og ånd), men jeg tror ikke disse egentlig vet hva de holder på med, eller hva som virket

 

;)

Lenke til kommentar

Jeg har respekt for de som mener å ha noe spesielt ved seg som kan være til nytte for noen andre - og som ydmykt sier at de ikke vet hva dette er men tror det er en gave fra oven, og at den gaven mister sin effekt, når den forbindes med vårt naturlige liv ved at man tar seg betalt for den fordelen som skaperen har gitt en.

Jeg har ikke respekt for de som sier at de vet hva dette er. De som ikke vet hva noe er har heller ingen påstand og det kan jeg også absolutt respektere!

 

Jeg så en spennende video på youtube om dette som gjorde at jeg forstod. Problemet er ikke at noe skjer som ikke kan forklares! Det er spennende og interessant. Problemet med åndenes makt og alt annet tull som folk tjener penger på er at de skal forklare det uforklarlige. Det er en selvmotsigelse!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Svart magi er helt ufarlig. Kommer mye godt ut av det faktisk.

 

Hver eneste dag oppdager millioner av mennesker helt absurde tilfeldigheter i livet.

Mulig det Abigor, men så er det viktig at tilfeldighetene blir satt i riktig sammenheng. Ellers har jeg lest at "tusenvis av mennesker forlater kirken, og finner gud" - så ubrukelig magi foregår overalt hvor det er mennesker.

Lenke til kommentar
Problemet med åndenes makt og alt annet tull som folk tjener penger på er at de skal forklare det uforklarlige. Det er en selvmotsigelse!

De prøver å forklare det på feil måte. ALT kan forklares (med tiden), ved hjelp av vitenskap og forskning. Ikke ved hjelp av svindlere som tjener penger på å lure andre. Det er ingenting som heter "overnaturlig" da alt må følge fysikkens lover. Selv om man kanskje må endre spillereglene i fysikken med ujevne mellomrom kan det fortsatt forklares.

 

Nå ligger vel problemet litt i at TvNorge ikke prøver å forklare noe som helst, men igrunn er minst like ille som mediene de bruker selv. Mens de bruker folks opplevelser for å skape god tv sitter nok bakmennene og ler mens pengene renner inn.

 

Jeg venter, håper, på at et lignende program (Vitenskapens makt?) istedet for å forklare ting med ånder og energier, så har man et vitenskapelig syn og prøver å forklare det på en logisk og naturlig måte. Folk hadde hatt det bedre om de visste at alt som skjedde hadde en naturlig forklaring, framfor å tro at en gammel person fra krigen går igjen i huset.

 

 

Er det noen som har prate med noen i TvNorge/Åndenes Makt? Hadde vært spennende om noen avslørte de. Skulle helst sett at avisene tok litt graverende journalistikk (for en gangs skyld) og avslørte programmet, slik at folk slipper å bli lurt. Også litt spent på hvor mye mediene får betalt pr. episode, og ikke minst programlederen. Alle kan tross alt kjøpes.

Lenke til kommentar

Jeg har respekt for de som mener å ha noe spesielt ved seg som kan være til nytte for noen andre - og som ydmykt sier at de ikke vet hva dette er men tror det er en gave fra oven, og at den gaven mister sin effekt, når den forbindes med vårt naturlige liv ved at man tar seg betalt for den fordelen som skaperen har gitt en.

Jeg har ikke respekt for de som sier at de vet hva dette er. De som ikke vet hva noe er har heller ingen påstand og det kan jeg også absolutt respektere!

 

Jeg så en spennende video på youtube om dette som gjorde at jeg forstod. Problemet er ikke at noe skjer som ikke kan forklares! Det er spennende og interessant. Problemet med åndenes makt og alt annet tull som folk tjener penger på er at de skal forklare det uforklarlige. Det er en selvmotsigelse!

 

Greit det og enig også. Men feilen du gjør etter min mening, er å være nøyaktig like påståelig som de er. Bare i motsatt forstand.

I og med at når et slikt mediem sier de registerer en skikkelse eller personlighet vi andre ikke kan se( som vel er det du kaller "forklaring") , sier du med dette at de konsekvent lyver.

Det kan altså meget vel være, men poenget er at det kan du heller ikke vite med sikkerhet. Hadde en kunne vite det med sikkerhet

, kunne jo disse mediene saksøkes for svindel med en gang.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Menneskehjernen er utviklet for å se sammenhenger, selv der det ikke er noen.

 

Det er svart magi som får dem inn i kirken, ikke ut PencilCase.

 

Ja, det kan stemme at noen blir utsatt for "svart magi" i kirker, templer og moskeèr, og det er helt naturlig - fordi det er bare feilbarlige mennesker som trekker til disse stedene. Og hvis disse menneskene ikke er aktpågivne nok, kan de bli utsatt for overgrep av slike typer som dyrker den mørke siden av bevisstheten.

 

Akkurat den samme formen for magi, kan man finne overalt hvor mennesker befinner seg - til og med her på forumet.

 

:)

Lenke til kommentar

Menneskehjernen er utviklet for å se sammenhenger, selv der det ikke er noen.

 

Det er svart magi som får dem inn i kirken, ikke ut PencilCase.

 

Ja, det kan stemme at noen blir utsatt for "svart magi" i kirker, templer og moskeèr, og det er helt naturlig - fordi det er bare feilbarlige mennesker som trekker til disse stedene. Og hvis disse menneskene ikke er aktpågivne nok, kan de bli utsatt for overgrep av slike typer som dyrker den mørke siden av bevisstheten.

 

Akkurat den samme formen for magi, kan man finne overalt hvor mennesker befinner seg - til og med her på forumet.

 

:)

 

Passe seg for kvinner med makt sier jeg bare, og da snakker jeg av en viss erfaring. :(

 

Ja og det jeg skulle si: merk at disse mediene i "ÅM" alltid er kvinner.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Ja, det kan stemme at noen blir utsatt for "svart magi" i kirker, templer og moskeèr, og det er helt naturlig - fordi det er bare feilbarlige mennesker som trekker til disse stedene. Og hvis disse menneskene ikke er aktpågivne nok, kan de bli utsatt for overgrep av slike typer som dyrker den mørke siden av bevisstheten.

 

Akkurat den samme formen for magi, kan man finne overalt hvor mennesker befinner seg - til og med her på forumet.

 

:)

For å være helt sikker, vi snakker om Slayer sin låt Black Magic fra debutalbumet Show No Mercy nå, ikke sant?

 

69715.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...