TommieG Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Mitt nye P4P800 Deluxe gikk opp i røyk i går kveld. Hovedkortet sto i et Xaser III kabinett fra Thermaltake. Det som skjedde var: Jeg koblet iPoden min til Firewireporten på toppen av kabinettet, og kjente umiddelbart røyklukt. Før jeg rakk å dra ut kontakten var halve rommet fyllt av røyk. Nå tenker dere vel: For en dust! Han har jo koblet firewiren feil på hovedkortet..... da kan jo slikt skje (det står det i manualen, så RTFM!!!). Problemet er at jeg etter å fått luftet ut røyken fra rommet både dobbeltsjekket og trippelsjekket og FIREWIREN VAR KOBLET RETT IFØLGE KABINETTETS OG HOVEDKORTETS MANUALER...... Hva var det da som skjedde? Står det feil i hovedkortmanualen?? Står det feil i kabinettmanualen, står det feil på pluggene som fulgte med kabinettet? Ikke vet jeg...... Dette er bare ment som en advarsel til alle som skal koble kabler til firewireuttak på selve hovedkortet! HA BRANNSLUKKINGSUTSTYR TILGJENGELIG. Tom Erik Lenke til kommentar
Kebab Kongen Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Kanskje en grunn til at det heter firewire Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Kanskje en grunn til at det heter firewire Den var litt stygg, heh. Uansett så har du en god sak visst alt er koblet etter det manualen sier. Lenke til kommentar
TommieG Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Hehe Men jeg må først finne ut om det er feil i Thermaltakemanualen eller Asusmanualen..... Tør ikke koble til den firewireporten på det nye kortet jeg nå har bestilt, holder meg til den på baksiden... Lenke til kommentar
darkfury Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 bare husk at på asus kortene er firewire portene røde, og rekkefølgen på lednigene er jo så klart også litt viktig Lenke til kommentar
TommieG Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Joda, det er den røde "blokka" ved siden av den ytterste PCI-slotten. Thermaltakekabinettets firewireport kommer med en "splitta" plugg, der hver ledning har sin egen (merkede) plugg. Jeg brukte både Thermaltakemanualen og Asusmanualen når jeg plasserte pluggene i "blokka", og kan fortsatt ikke se at noen var plassert feil. Kan det være pluggene som er merket feil? Noen som har et Xaser III kabinett som har koblet til firewiren i topplokket uten å få brann? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå