Gå til innhold

Ny gamer pc - Trenger tips - Se på mitt oppsett - 10k

Anbefalte innlegg

Hei

Setter sammen en ny spill PC.

10K har jeg satt som max pris.

Jeg har skjerm, os, tastatur og mus etc.

Så trenger jeg kabinett og alt det som skal være inni.

Nå har ikke jeg fulgt med så mye, så jeg er veldig usikker på GPU fronten hvem som troner høyest der. Tar gjerne imot tips

Mitt oppsett så langt:

Kabinett: Corsair Obsidian 650D

Cpu: INTEL CORE I5 3570K

Minne: CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 VENGEANCE PC3-12800 1600MHZ

PSU: FRACTAL DESIGN NEWTON R2 650W

SSD: SAMSUNG 830 SERIES 64GB SSD

Hovedkort: Ikke funnet, vil gjerne ha noe med HELT svart pcb. Ikke noe faens blått som asus loker med. z77.

Skjermkort: Ikke funnet, må også ha svart pcb når den er vendt og du ser kontaktpunktene.

Uten HK og skjermkort, ligger vi nå på 4825kr.

HDD trenger jeg ikke. Så da har vi rundt 5000 kr igjen.

Tenker da 1000-1500 HK, og resten på Skjermkort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ASUS Sabertooth Z77 er vel noe av det svarteste jeg kjenner til.

Utover det blir det detaljer i ulike farger (Gigabyte Sniper (grønn), ASUS Maximus (rød), m. fl.).

-Deluze

Edit: Jeg kjenner ikke til kvaliteten på Fractal Design sine PSU'er, men et raskt søk bør gi deg litt informasjon omkring dem. NZXT Hale passer også til temaet ditt og er en god PSU.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

ASUS Sabertooth Z77 er vel noe av det svarteste jeg kjenner til.

Utover det blir det detaljer i ulike farger (Gigabyte Sniper (grønn), ASUS Maximus (rød), m. fl.).

-Deluze

Edit: Jeg kjenner ikke til kvaliteten på Fractal Design sine PSU'er, men et raskt søk bør gi deg litt informasjon omkring dem. NZXT Hale passer også til temaet ditt og er en god PSU.

"ASUS Sabertooth Z77 er vel noe av det svarteste jeg kjenner til".

:tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for tips folkens

Hva med asrock

De lager vel HK med svart pcb, nå er jeg dog litt usikker på kvaliteten på de der, da jeg hørte det var mye feil med z68 kortene dems.

Og ellers, ser oppsettet greit ut?

Vil ikke gå for nzxt PSU, da den blir for hvit, skal ha svart, men med hvite detaljer, og sleeving.

Og så var den dyr, har hat 1000W Newton før, helt grei den.

Men hvis andre har en pen og god psu, gjerne kom med tips

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

02_ASRock_Z77_Extreme9.jpg

Her fks asrock extreme 9 z77

12 usb 3.0 porter? Overkill u think? hah

Asus GTX 670 som har svart bakplate med hvit skrift og Asus Sabertooth Z77 vil gjøre en super jobb med stilen etter min mening :)

Kan du linke, har ikke funnet det.

Sabertooth ser faktisk ganske ok ut, og de skjuler jo loddepunktene osv også.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Husker jeg irriterte meg over den stygge fargen på Noctua sine kjølere. Men etter jeg monterte min nye PC i fjor så har jeg ikke sett inn i kabinettet en eneste gang ;)

Så hvor fine komponentene mine er, betyr jo egentlig ingenting...

Lenke til kommentar

Bare sånn jeg err, har jo nada på si på ytelse om det er ryddig eller ikke, men jeg får bare helt spæder av å tenke på rot, sånn generelt. Ryddig og flott. Ja, det er ikke bra. Vet det.

Xfx var grei nok den, men ikke helt meg, haha, hørtes ut som jeg skal kjøpe klær eller no.

Uansett, har bestemt meg for å gå for gtx 680 evga (hvite), så må jeg bare leite litt mer etter HK, evt få noen til å "male" et annet.

Takker for hjelpen så langt :)

Lenke til kommentar

Takker for det, like extreme 4 veldig godt, dog er det bare på nettbutikker jeg har dårlig erfaring med. Samtidig så har asrock vært kjent for dårlig kvalitet, men tror jeg tar sjansen på et extreme 4

Z77%20Extreme4%20Oblique.jpg

syntes det ser veldig bra ut

har også kommet veldig godt ut i test: http://www.vortez.net/articles_pages/asrock_z77_extreme4_review,17.html

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...