Lampen Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 The file is possibly corrupt. the file header checksum does not match the computer checksum Dette er meldingen jeg får når jeg prøver å starte pcen min. Rett før jeg fikk den feilmeldingen fikk jeg blåskjerm typ 3 ganger på 3 minutter. Har en ssd disk som jeg satt inn i en annen pc for å sjekke alle system filene. Kjørte et eller annet program jeg ikke husker hva het, men den skal nok være ok. Kom jo inn på disken osv. Har prøvd å boote ubuntu både via minnepen og cd men uten hell, pcen bare rebooter seg selv hver gang ubuntu kommer opp. Samtidig får jeg omtrent aldri skjermbilde. Må bare skru alt av og på hundre ganger så kommer den plutselig. Har også prøvd å starte med bare en ram-brikke. Noen med tips/råd? Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Klarer du å starte i safe-mode? (F8 ved oppstart) Kan hende du har samma problem som denne fyr'n: (SOLVED) The file header checksum does not match the computed checksum Jeg hadde sjekket sata-kablene/driverne. Lenke til kommentar
Lampen Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Nå klarer jeg ikke starte noenting. Får skjermbilde 1/40 ganger. Men har kommet meg til et bilde hvor det står. Asus motherboard. - Press del to enter bios setting. Jeg trykker del, og kommer ingen vei... Lenke til kommentar
Sliggern Skrevet 29. mai 2012 Del Skrevet 29. mai 2012 Skjekket at alle de interne komponentene sitter sikkelig?? Spesilt strømforsyningen Lenke til kommentar
Lampen Skrevet 29. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2012 Japp sjekket alt. Byttet inngang på SSD min, og nå kommer jeg til windows reperasjons verktøy. Hvor jeg enten kan starte vanlig eller reparere. Starter jeg vanlig kommer windows logoen opp så kommer BSOD reparerer jeg kommer jeg bare tilbake til samme vindu med de to valgene. Igjen og igjen. Virker som har endret seg noe... Lenke til kommentar
fiberkanin Skrevet 31. mai 2012 Del Skrevet 31. mai 2012 Hvor gammel er maskinen? Høres ut som garanti/reklamasjons-sak. Lenke til kommentar
Lampen Skrevet 31. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2012 Ble kjøpt i oktober 2011 ca. Men er selvbygd, så vet ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå