Zombienoid Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Hei! Jeg har akkurat kjøpt meg en Nissan Navara, 2004 modell. Å her er det jo ikke akkurat plass til basskassa mi, etter at jeg har fått inn bikje buret... Så jeg tenkte jeg kunne skaffe meg noen gode høyttalere i stede. Men jeg har rett og slett null peiling på dette. Så jeg lurer på om noen har noe tips? Har lyst på noen høyttalere som det er god lyd i og så man faktisk kan få følelse av litt bass.. Er det noen som har noen tips? -Karianne Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Har du plass til forsterker til høyttalerene? Det finnes forresten aktive subber laget for å ligge under setet. Jeg har ingen erfaring med slike, men vil tippe en kan få ganske grei lyd. Lenke til kommentar
Zombienoid Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Har du plass til forsterker til høyttalerene? Det finnes forresten aktive subber laget for å ligge under setet. Jeg har ingen erfaring med slike, men vil tippe en kan få ganske grei lyd. Klarer alltids å få plass til forsterker, har ikke veldig lyst på subber egentlig, vil heller ha noen ordentlige høyttalere Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Du vil neppe klare å få noe særlig bass uten en forsterker i tillegg. Vanlige spillere klarer noe rundt 4x 15-20W RMS. Sjekk sikringen på spilleren eller på kretsen som spilleren er tilkoblet så kan du få en noenlunde pekepinn på effekten. Sikring * 12 = totaleffekt Totaleffekt / 2 = nytte-effekt Nytte-effekt / kanaler = effekt pér kanal Lenke til kommentar
Suit-up Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Har du noe budsjett å gå ut ifra? hvilken størrelse er det på elementene i dørene dine fra før? ser ikke ut som at dynaBel lenger selger Tang Band elementene, men om du kan få tak i dem, go for it! ellers er det absolutt ikke halvgalt med noe Focal, som definerer pen og ordentlig lyd, eller Ground Zero = masser av trykk av kvalitet, Digital Designs = ypperste av bilstereo subber på markedet etter min mening! noen gode eksempler kan være: Focal eller Focal (3 veis) Ground Zero Digital Designs - noe billigere, men helt klart verd pengene til forsterker er Mosconi det beste valget nesten hver gang! Denne er ypperlig til ditt bruk. DynaBel som lager Mosconi, og det er snakk om kvalitet og holdbarhet! disse klarer seg gjennom det meste, så om du har budsjett til den, gå for den!! hvis det blir litt i dyreste laget, gå for noe ala denne. hvis du ombestemmer deg og føler at bilen kommer til å trenge litt bass, så vil en av denne under hvert sete gi greit med trykk! Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Det er nok ikke dynabel som LAGER mosconi, de blir laget i Italia av Audio system om jeg ikke tar feil. Mannen bak masconi forsterkerene, er samme mann som tidligere har laget div Audison forsterkere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå