Elder of Zyklon Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 http://www.dagbladet...litet/21679153/ KAOTISK: Bakken beskriver situasjonen som kaotisk like etter politimannen ble slått ned. (Dagbladet): Ditt Oslos journalist Vidar Bakken fulgte arbeidet til to sivilkledde politimenn fra klokka åtte lørdag kveld, rundt klokka 03 ble han vitne til at den ene av dem ble slått ned av to menn. - Jeg kom rundt hjørnet da jeg så at politimennene snakket med tre personer i nærheten av utestedet Trafalgar, akkurat da de sjekket ID-kortene kom det to menn som gikk til angrep på mannen, sier Bakken til Dagbladet. Hva er det som ligger til grunn for denne sensuren i vårt land som angivelig setter ytringsfrihet såpass høyt? Dette: Sjekkliste for journalistisk arbeid i det flerkulturelle Norge Sjekkliste for journalistisk arbeid i det flerkulturelle Norge er en instruks eller veiledning som ble utgitt av Norsk Journalistlag i 1997. Ifølge Journalistlaget er "formålet var å gi en del tips om hvordan medarbeidere i mediene kan møte de journalistiske utfordringene som er knyttet til dekning av saker som gjelder innvandrere og flyktninger eller fremmedfrykt og rasisme. http://no.metapedia....ulturelle_Norge VG på den annen side har i det minste vett nok til å fortelle oss sannheten: http://www.vg.no/nyh...?artid=10061807 "Det skal ha vært to gjerningsmenn. Den ene beskrives som en ung mann med asiatisk utseende, muligens vietnameser. Den andre skal være av afrikansk opprinnelse, og anslagsvis mellom 25 og 30 år gammel." Rasistisk motivert hat-kriminalitet fordi at politimennene var hvite? 1 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Og du ønsker å debattere/belyse hva? -Deluze 1 Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Skjønner du ikke det er det ikke stort håp for deg dessverre. 1 Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Man er visst rasist dersom man påpeker det faktum at det prosentvis er flere voldsmenn blandt mørkhudede innvandrere enn i befolkningen forøvrig. Media har ikke baller til annet enn å, av og til, ymte innpå dette temaet. Fakta er fakta. Det var vel kanskje noe sånt ts ville debattere? 4 Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Skjønner du ikke det er det ikke stort håp for deg dessverre. Det var da et pussig svar på et spørsmål. For hviket emne er det ikke stort håp for meg? Jeg er vant til at poster enten inneholder klare spørsmål eller et klart tema som er åpent for diskusjon. Så fremt jeg kan se i posten din er det en rekke linker til en sak som skjedde i helga, hvorav noen skriver mer og andre mindre utdypende om hva som skjedde. Så jeg spør igjen, hva er du mener at skal diskuteres her? Du stiller spørsmålet "Rasistisk motivert hat-kriminalitet fordi at politimennene var hvite?" i bunn av posten din, uten at jeg kan se hvor dette er tatt fra, det står ikke noe slikt i linkene du har tatt med i det minste. Så hva er det du vil frem til når begrepet "rasistisk motivert hat-kriminalitet" tilsynelatende ikke er brukt i kildene du viser til? For å være barnslig kan jeg jo avslutte med samme mynt: Hvis du ikke klarer å legge frem hva det er du ønsker å diskutere er det ikke stort håp for deg dessverre. -Deluze Edit: Jeg hoppet over posten din i farta insolvent. Om det er det er det jo faktisk ikke en diskusjon engang. Som du sier, fakta er fakta, uavhengig av hva en person synes om de nevnte fakta. Endret 20. mai 2012 av Deluze Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Man er visst rasist dersom man påpeker det faktum at det prosentvis er flere voldsmenn blandt mørkhudede innvandrere enn i befolkningen forøvrig. Media har ikke baller til annet enn å, av og til, ymte innpå dette temaet. Fakta er fakta. Det var vel kanskje noe sånt ts ville debattere? Jøss, en som ikke har blitt trent til å tenke innenfor boksen. 2 Lenke til kommentar
Elder of Zyklon Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Hvorfor ble denne flyttet fra media? Dette er et spørsmål som trossalt omhandler det korrupte presseorganet vi har her til lands. 3 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Fordi det er startet på en nyhetsmelding og ikke er en tråd med nyhetsmelding som underbyggelse på starten av debatten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå