Gjest medlem-274360 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Hei! Jeg har fått en Stiga Gressklipper 2001 modell av Pappa og har tenkt til å sette motoren til sykkelen min Det er en briggs and stratton LS40, men jeg er en nybegynner og trenger litt hjelp. Det er første gang jeg skal feste en motor til noe(Har bare litt erfaring med Motor fra RC biler) men skal få det til. Det renner ut Olje ut av motoren, men vet ikke om det er normalt jeg Problemet er at motoren ikke vil starte og lurer på om det er mulig å få service for en billig penge Lurer også på om det er lov til å kjøre fram og tilbake med den til skolen da Lenke til kommentar
Titanium87 Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Skal sies at dette neppe er lovlig. Det er vel en sånn lov i Norge som sier at man må ha førerkort og alt av påbudte greier på motoriserte kjøretøy. Mener å huske at man ikke hadde lov til og ha sånn sykkel med (bitte liten motor) i Norge uten at den hadde skilter, lys førerkort, hjelm OSV .... Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Det er lovlig, men da med maks fart på 5 km/h eller noe Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Den loven er ikke noe du skal bry deg om. Det er prosjektet som teller og det bør du gjennomføre. Og så kan du kjøre rundt på mer lukkede områder, eller på landeveier om du bor utenfor byen. 3 Lenke til kommentar
Gjest medlem-274360 Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Skal begynne prosjekte på lørdagen fordi jeg må først øve til prøve Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Dette har ikke vært lov, uten en masse dyre formaliteter og som da måtte godkjennes av Biltilsynet. Men senest i går, var det et progarm på tv, som omhandlet en endring i lovverket. Som gjør det lovlig og enklere å bygge selvlagde biler/sykkler. Det finnes en tråsykkel, med elektrisk hjelpemotor, som er godkjent. Og en nabo har en slik. Tidligere vet jeg at mange forsøkte, å få den danske versonen av tråsykkel ("knallert"), med liten forbrenningsmotor, godkjent som sykkel i Norge. Men den skulle da ha mopedstatus, enda den trolig ikke kjørte i mer enn 25 -30 km/t. I dag har danskene to størrelser på sine knallerter. Den minste heter: Lille knallert og kan ikke kjøre i mer enn 30 km/t Fordelen med knallerten er, at går du tom for bensin, kan du trå videre med pedalene. Motor som lekker olje, er som andre motorer og da må paktninger skiftes. Motoren er bra til sitt bruk. Men den egner seg nok dårlig til å bruke på en sykkel. Dels på grunn av omfang, men ikke minst på grunn av dårlig motorkraft. Men vet om en, som benyttet en av de sterkeste gressklipper motorene på markedet. Han trimmet motoren og lagde en slags "gocart". den gikk brukbart på flat bane og vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå