Alex T. Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg har lyst til å studere industriell økonomi. Hva er egentlig de konkrete forskjellene mellom NTNU og UIS? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Det er ikke til å stikke under en stol at studentmiljøet nok er den største forskjellen. Det er et mye mer etablert studentmiljø i Trondheim enn i Stavanger. Industriell økonomi ved UIS følger en 3 + 2 modell. Det vil si at du først tar en helt vanlig ingeniørgrad (bachelor). Du kan faktisk etter 3 år hoppe av og stå med et papir i hånden som sier at du er ingeniør. Etter 3 år fortsetter du på et 2-årig masterstudie. Jeg vet NTNU bruker en ren 5 modell på mange studier, men om dette gjelder for industriell økonomi kan jeg ikke svare på. Endret 20. mai 2012 av Thorsen Lenke til kommentar
Alex T. Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Er man mer ettertraktet hvis man kommer fra NTNU? Lenke til kommentar
operg Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Ville heller sagt at man er mindre ettertraktet dersom man kommer fra UiS. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Operg: Og forskjellen eeeer? Lenke til kommentar
operg Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 At det sier noe om UiS i stedet for å si noe om NTNU. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Si meg, studerer ikke du ved et universitet? A>B sier noe om både A og B. Uttrykket sier nøyaktig det samme som B<A. Lenke til kommentar
operg Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Herregud, prøvde bare å tråkke litt på UiS. Dessuten tar du feil: på grunn av at også UMB og UiA tilbyr Industriell økonomi betyr "man er mer ettertraktet dersom man kommer fra NTNU" og "man er mindre ettertraktet dersom man kommer fra UiS" ikke det samme. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Når diskusjonen her ikke har nevnt annet enn NTNU og UiS, så må man gå ut i fra at det er de to som sammenlignes. Når man sier "mer" og "mindre" uten å spesifisere "enn ...", så er jo det fornuftige utgangspunkt at man innfortolker "enn det andre som diskuteres". Jeg skjønte at du mente å tråkke litt på UiS. Poenget mitt er at det ikke har noen hensikt. Kandidatene fra ingeniørlinjene på UiS, inkludert indøk, har svært få problemer med å få seg jobb, så jeg kan ikke helt se poenget med å "tråkke på" UiS, annet enn at du evt. lider av mindreverdighetskomplekser av noe slag. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå